Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 22:22
Hoi

Ik heb dus een oude laptop van men vader op de kop kunnen tikken van zijn werk.
(Dell Latitude D820)
Nu omdat het vol zit met spullen van zijn werk wil ik deze formatteren en windows XP er terug op isntalleren.
Omdat het een laptop van zijn werk was, is het nog steeds mogelijk om hierop dezelfde windows xp te herinstalleren met dezelfde code? (code van windows xp op de achterkant van de laptop).

Indien dit kan, moet ik zeker een cd hebben met windows xp erop? Dit heb ik nl. niet.. kan ik hiervoor een 'illegale'? versie gebruiken om op een cd te schrijven voor instgallatie maar de legale code gebruiken?

mvg, Alain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:41
Dat kan zeker. De media die je gebruikt maakt niet uit, mits dit wel de goede versie is. Je kan niet een Professional installeren met een Home Edition disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

In principe wel mogelijk, maar kan wel zijn dat je eventueel toestemming moet vragen aan de werkgever van je vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
En aangezien de code zeer waarschijnlijk van een oem-versie is zul je ook een oem cd moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 22:22
hoe/wie/wat/waar kan ik zo'n cd op de kop tikken? of kan de herinstallatie ook vanuit de geinstalleerde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:37
Mocht je toevallig de i386 folder in C:\ of C:\Windows hebben staan dan kun je daarmee weer een bootable cd maken, handmatig of met bv nlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:21:
En aangezien de code zeer waarschijnlijk van een oem-versie is zul je ook een oem cd moeten gebruiken.
Is dat zo ?

Volgens mij kan je iedere CD er voor gebruiken. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

Let er wel op dat je nog alle drivers moet installeren nadat Windows XP erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 15:52
Eerlijk gezegd lukt het mij keer op keer weer, maar officieel kan het niet. Een retail-versie van Windows is bedoeld om hem keer op keer te kunnen gebruiken. Een OEM schijf is bedoeld voor het installeren op een preloaded PC, dus een die uit de fabriek komt. Een OEM code kun je officieel niet hergebruiken. Officieus is dat klaarblijkelijk anders.

Dus het kan, met elke CD, maar reken er maar op dat de code niet gepakt wordt. Het beste kun je Windows Genuine advantage installeren, en wanneer je de melding krijgt dat de Windows versie niet 'genuine' is, WGAtray.exe en wgalogon.dll verwijderen in de system32 map. Dan ben je van de melding af en geen verschil te zien met een gewone Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

naarden 4ever schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:16:
Eerlijk gezegd lukt het mij keer op keer weer, maar officieel kan het niet. Een retail-versie van Windows is bedoeld om hem keer op keer te kunnen gebruiken. Een OEM schijf is bedoeld voor het installeren op een preloaded PC, dus een die uit de fabriek komt. Een OEM code kun je officieel niet hergebruiken. Officieus is dat klaarblijkelijk anders.
Een OEMcode kun je prima hergebruiken, zolang het maar op hetzelfde systeem is. Anders zou je er maar 1 install mee kunnen doen, en dat is niet waar. Ik heb hier OEMversies die ik al 20 keer heb geinstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een OEM code kun je officieel niet hergebruiken. Officieus is dat klaarblijkelijk anders.
Een OEM code kun je officieel niet hergebruiken op een andere hardwareconfiguratie. Met dezelfde hardware kan je de code 100x achter elkaar gebruiken zonder problemen. In de praktijk kan je een OEM code ook prima op een andere hardwareconfiguratie gebruiken. Je moet het alleen niet te vaak doen. Doe je dat wel moet je een keer gaan bellen met Microsoft.
Pagina: 1