Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Onze oude (consumenten) printer, een Canon Mp640 begon slijtage te vertonen (strepen etc) en daarom hebben we vandaag voor ons bedrijf een nieuwe printer gekocht, na uitgebreid uitzoekwerk welke we nodig hadden qua functionaliteiten (mogelijkheden en lades etc) is het een HP OfficeJet Pro 8600 Plus geworden

Ding werkt prima, 1 ding wat ons wel opvalt is dat deze printer, op de basis instellingen na, bijna niet configureerbaar is qua afdrukken, zie bijgevoegd screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp.jpg

Onze oude Canon had een zeer uitgebreide configuratie waar je ook printprofielen met specifieke instellingen etc kon aanmaken en opslaan.
Wij printen bijvoorbeeld veel labels op A4 stickerpapier, verdeelt over 3 stickers.
Op de Canon had ik hier een profiel voor aangemaakt "A4 3x Sticker" met een aantal specifieke instellingen, zoals Lade 2, liggend, kwaliteit hoog, en dan zonder marges, schaling 80%, etc etc.

Op de HP, ondanks dat ik de volledige software driver a 130MB heb geinstalleerd kan ik hier niets van vinden.
Dat zou dus betekenen dat we a) deze labels niet meer fatsoenlijk kunnen printen, en b) als we wel bepaalde instellingen vinden, zouden we die voor elke sticker handmatig in moeten stellen.

Weten jullie of dit er nu echt niet in zit?
(Ik kan het me haas niet voorstellen voor een zakelijke printer in deze prijsklasse!)

Hoor het graag, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit ziet eruit alsof je een generieke windows-driver gebruikt in plaats van de driver van HP. De configuratie zou veel uitgebreider moeten zijn.

Voor mijn LaserJet 2200 (een oud beestje) heb ik nog iets van 4 tabbladen meer.

edit:
Kan je eens checken welke driver je gebruikt? Control panel > Printers/faxen > Rechts op printer > Eigenschappen > Tabblad geavanceerd > Dropdown bij driver, en eventueel bij 'Nieuwe driver' or 'Driver vervangen' of hoe dat in het nederlands heet handmatig naar de HP install cd verwijzen?

[ Voor 56% gewijzigd door spone op 24-03-2012 14:56 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Toch is de driver echt geïnstalleerd, ook als ik het nogmaals probeer geeft hij aan dat hij er al opstaat!

Ook Windows config scherm ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp2.jpg

Maar inderdaad wat je zegt, ik vind het daar ook erg op lijken!

Het betreft overigens Windows 7 Enterprise 64bit.
spone schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:51:
edit:
Kan je eens checken welke driver je gebruikt? Control panel > Printers/faxen > Rechts op printer > Eigenschappen > Tabblad geavanceerd > Dropdown bij driver, en eventueel bij 'Nieuwe driver' or 'Driver vervangen' of hoe dat in het nederlands heet handmatig naar de HP install cd verwijzen?
Dan zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp3.jpg

wat ik nog wel vreemd vind is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp4.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Navi op 24-03-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Hij print wel gewoon? Zou namelijk kunnen dat de tabjes verborgen zijn omdat hij niet weet welke opties aangeboden moeten worden omdat hij de printer niet 'ziet'.

En als je bij wijze van test hem eens aansluit via USB? Daarmee zou je kunnen uitsluiten of het aan de installatie van de driver ligt wanneer te tabjes wel zichtbaar zijn als deze direct verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ja hoor, hij doet het prima, ook bv iets scannen vanaf de printer naar de PC werkt prima.

Hij ziet bv wel ook dat ik de optionele Lade 2 geïnstalleerd heb etc.

USB maakt geen verschil

[ Voor 7% gewijzigd door Navi op 24-03-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
De opties die ik dan verder nog in mijn hoofd heb zitten zijn:

- Gebruikersaccountbeheer (UAC) uitschakelen indien van toepassing
- Huidige driver verwijderen en opnieuw installeren, met de printer ingeschakeld enzo
- Het vanaf een andere pc proberen
- Oudere/nieuwe driver proberen
- Contact opnemen met HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
UAC rommel ik liever niet aan.

Drivers opnieuw installeren heb ik geprobeerd, heb ook een andere laptop gepakt, zelfde resultaat.

Toevallig heb ik daar van mijn werk ook een (andere) HP printer op geinstalleerd staan, en die heeft wel veel meer opties.

Oudere driver vanaf CD ook geprobeerd.

Contact opnemen met HP had ik gedaan inderdaad, maar is via mail dus even wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Is het tegenwoordig niet zo dat je voor de uitgebreide instellingen de webinterface moet aanroepen van zo'n printer? We hebben op de werkvloer diverse vrij nieuwe Canon apparaten staan, daarbij kan je via de driver ook maar bar weinig instellen, niet veel meer dan jij laat zien iig. Zodra je de webinterface aanroept kan je allerhande dingen instellen. Bij HP heet dat volgens mij ePrint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik heb inderdaad een webinterface op de printer waar allerlei dingen zoals services, wachtwoorden en statistiek etc te bekijken is. Maar ik zie hier verder niet iets over uitgebreide instellingen o.i.d

Ik merk wel dat al mijn andere printers een tabje webservices hebben (bij de eigenschappen), maar deze niet.
Het staat wel aan in de interface..

ePrint is volgens mij iets anders, dat is dat je vanaf overal kunt printen o.i.d

[ Voor 10% gewijzigd door Navi op 24-03-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
Ik heb deze printer ook (staat naast me :) ) en heb dezelfde opties met de basis-driver geïnstalleerd. Er is ook nog een driver met volledige functionaliteit, heb je die al geprobeerd?

Overigens ben ik echt heel blij met dit apparaat, top aankoop van het jaar (al is het jaar nog jong :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ja die heb ik, ik heb namelijk de volledige versie van de driver geinstalleerd!

Nog even gecheckt, de andere HP printer van mijn werk, een basisprinter (geen all-in-one) (P3010), die heeft precies de functionaliteit die ik zoek, en inderdaad 2 of 3 extra tabbladen.

Er moet toch iets mis zijn in de driver..

[ Voor 61% gewijzigd door Navi op 24-03-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Hmmm...ik zal hem eens bekijken op een 32-bit versie van Win7, misschien dat er verschil in zit. Overigens mis ik geen functionaliteit voor mezelf (dubbelzijdig, draft, black&white zit er in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Klopt maar dat is echt alleen de pure basis.

Net even getest in een VM op Windows XP, zelfde verhaal, echt alleen de basic settings.

Wat ik dus zoek, en dit zijn shots van die andere HP printer, zijn dus deze instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp5.jpg

Zoals je ziet is dit veel uitgebreider!

Wat ik ook al noemde en dus zo vreemd is, is dat ik bij al mijn printers een tabje Webservices heb, maar bij deze helemaal niet. zie edit

Kijk dit tabje bedoel ik: (zie de 3de post in dit topic voor hoe dit er bij mij uitziet, tabje mist helemaal)

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp6.jpg

EDIT: Hmm als ik de printer verwijder en gewoon via Windows 7 toevoeg ipv via de setup CD dan wordt het wel een webservices printer en heb ik het webservice tabje.
Helaas nog steeds geen uitgebreide instellingen!

Kan het iets met SNMP te maken hebben? Ik lees hier wat over dat bepaalde instellingen uitgelezen worden via SNMP:
http://h20000.www2.hp.com...=18972&objectID=c01841761

Een soort van update tool van HP geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/hp7.jpg

Maar als ik alle stappen volg blijft het zo, hij kan het dus niet fixen...

Dit moet echt een driverissue zijn..

EDIT: Ook bedraad maakt geen verschil.

[ Voor 109% gewijzigd door Navi op 24-03-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Tjsa, hij is ook niet compatible met de HP Universal Print Driver, dus ik weet het even niet voor je. Vraag HP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff iets heel eenvoudigs, heb je de computer ook gereboot na de installatie? Zo niet dan wel doen.
En als je de software installeert zet dan alle beveiliging tijdelijk uit en sluit alle andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ja dat heb ik gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zojuist contact gehad met HP, zij geven aan dat er geen driver beschikbaar is met extra (wat mij betreft niet extra maar gewoon basis) functionaliteit, en dat dit het gewoon is.

Als ik eventueel extra functionaliteit zou willen zou ik de printen moeten tricken met de driver van een HP 6980, maar dan zijn dingen als dubbelzijdig, extra lade, etc allemaal niet meer correct.
Ook printen in kleur lukt niet meer en vaak reageert de printer niet.

Ik vind dus dat ze hier echt een product leveren met een halfbakken driver, en had hem uitgelegd dat dit niet kan voor een zakelijke printer. In een bedrijf met meerdere PC's kun je niet zoveel truukjes uithalen met een driver om het maar goed te laten werken.

Ook geeft hij aan dat dit een consumentenproduct betreft, vond het zeer vreemd, wat is er consument aan een OFFICEjet PRO (van professional) gekocht bij Office Centre (alleen zakelijk) van 300 euro.
Daar had hij niet direct een antwoord op, maar toch was het zo.
Ook staat hij hier gewoon onder Business products:
http://h10010.www1.hp.com...328086-4322915.html?dnr=1

De printer gaat terug, voor mij geen HP meer, hier kun je als bedrijf niets mee.

Mijn tip: Koop GEEN HP Officejet Pro 8600 Plus.

[ Voor 8% gewijzigd door Navi op 27-03-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 21:10

JeeVee

Mens agitat molem

Wat mij opvalt is het enorme prijsverschil. Deze printer staat op de site voor $ 225 en is gekocht voor € 300. Een niet te verklaren prijsverschil.

Ik gebruik al 20 jaar HP printers zowel prive als zakelijk. Mijn ervaring is dat de drivers achter blijven tov de hardware alhoewel dit de laatste jaren wel sterk is verbeterd. Blijkbaar lijkt deze lijn van verbetering op een zaagtand ...... :?

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
De printer kostte 249, en de extra lade was 49, dat verklaart een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Het is te hopen dat je hem na 15 maart hebt gekocht: http://www8.hp.com/nl/nl/.../ipg/xx-mu_chev/50procent :).

Zeer vreemd dat de drivers zo extreem beperkt zijn :| ....

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 29-03-2012 00:40 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:43:
- Gebruikersaccountbeheer (UAC) uitschakelen indien van toepassing
Ik schrik er toch van hoe vaak dit advies langskomt, zeker zonder even de eventuele consequenties te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
vandeMeulenhof schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:39:
Het is te hopen dat je hem na 15 maart hebt gekocht: http://www8.hp.com/nl/nl/.../ipg/xx-mu_chev/50procent :).

Zeer vreemd dat de drivers zo extreem beperkt zijn :| ....
Ja heb ik, ik ga ook gebruik maken van dat programma, kost je wel 20 euro, maar goed, beter iets terug dan niets. (ga het eerst proberen zonder de 20 euro uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40

Red Boll

Kick Ass!

Heb deze printer nu ok een paar dagen. Prima ding maar tot nu toe maar héél erg jammer van de driver.

De vrouw des huizes vroeg bij de tweede keer printen al: waar kan ik kleur of mono printen instellen? Dat was me niet eens opgevallen.

Tja, hoe moeilijk zou dat kunnen zijn, het apparaat kan zoveel, waarom niet zo simpel iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dat die driver basic is klopt, maar je kunt echt gray-scale (black only) instellen. Eigenschappen v/d printer, 'paper/quality' en dan 'advanced'. Net als 'draft' en 'double sided' en nog wat meer basis opties.

Geen zorgen voor die opties dus :)

Wel moet HP met zijn grandioze ervaring in print-business z'n hand er niet voor omdraaien even iets meer uit die driver te halen. Maar ja, vertel dat die logge reus maar eens :+
Pagina: 1