WiFi printer die uit is aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 12:57
Ik heb vandaag voor het eerst een wifi printer aangeschaft ( pricewatch: Canon Pixma MG5350 ). Deze is geïnstalleerd(d.m.v. bijgeleverde cd) en werkt naar behoren, echter als de printer uit is en ik wil iets uitprinten gaat hij niet vanzelf aan. Is dit gebruikelijk bij wifi printers? Ik heb de handleiding er al op nagelopen maar daar kon ik niet iets over vinden. Ook googelen naar combinaties van wifi, offline, printer e.d. leverde niks op.

Kan iemand bevestigen dat je een wifi printer altijd eerst aan moet doen voordat het gaat printen? Of heb ik iets verkeerds ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Die dingen gaan niet automagisch aan voor zover ik weet. Niet anders dan bij andere printers. Maar dat is toch ook niet zo'n probleem? Stuur de print en dan loop je gewoon naar de printer en zet je hem aan. Je moet sowieso naar de printer om je printje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt me niet meer dan logisch toch ? als die uit is zal wireless ook wel uit zijn. Wat jij wil lijk me juist eerder een uitzondering.

Er is wel wake on lan. maar dan moet de nic wel aan zijn, dus niet uit

flikkert die printer niet in een energiezuinige modus als je hem aan laat staan ?

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 24-03-2012 14:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
Mijn Brother gaat na 5 min. uit ( spaarstand ), als ik iets print springt hij weer aan.

Uit kan alleen via de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:24

DjVe

Hatsaflats!

Mijn B110 HP wordt ook gewoon wakker als ik iets print via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Verschil tussen Uit & Standby.

En blijkbaar gaan diverse fabrikanten daar verschillend mee om.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:27

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik zet mijn Canon pixma (non-wifi) nooit uit.
Als ik 'm uit zou zetten zou ik ook niet direct kunnen printen (via USB).
Als ik 'm niet gebruik staat ie dus standby, misschien wat jij 'aan' noemt.

Dus je dilemma is dan: wil je stroom besparen of wil je dat de printer altijd standby is?

Het punt stroom besparen zou wel eens geen issue kunnen zijn als je het stroomverbruik in standby onderzoekt met een energiemeter.
Als dat slechts 2 Watt is o.i.d., dan is de keuze waarschijnlijk gemakkelijk gemaakt om 'm in standby te laten staan (dat is dus 'aan').

Overigens gebruikt veel apparatuur nagenoeg net zoveel stroom als die 'uit' staat als in standby.
Meet maar eens...

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 24-03-2012 14:30 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heeft je client geen buffer oid?

Wat ik over het algemeen doe is simpelweg een print-opdracht sturen, nog een print-opdracht sturen etc etc. Dan naar de printer lopen, die aanzetten en dan gaat de printer automagisch printen zolang de client aanstaat (en het document in de wachtrij heeft)
bverstee schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:29:
Het punt stroom besparen zou wel eens geen issue kunnen zijn als je het stroomverbruik in standby onderzoekt met een energiemeter.
Als dat slechts 2 Watt is o.i.d., dan is de keuze waarschijnlijk gemakkelijk gemaakt om 'm in standby te laten staan (dat is dus 'aan').
Die 2 Watt (meestal is het meer maar ok) die is dus wel 24 uur per dag en 7 dagen per week en 365 dagen per jaar. Dat is dus echt iets anders als 0 Watt ('uit')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
Het lijkt mij dat standby met wifi altijd (veel) meer is dan 2 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
DjVe schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:13:
Mijn B110 HP wordt ook gewoon wakker als ik iets print via WiFi
Die gaat dus op Stand-By dus? Ik zal wel eens kijken wat er gebeurd als ik dat ding +1 uur aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pacificocean schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:48:
Het lijkt mij dat standby met wifi altijd (veel) meer is dan 2 Watt.
Nope.. mijn telefoon niet....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Na 15 minuten gaat het scherm uit, maar alle LED's incl. de WiFi blijft branden :) Ik zal er maar aan moeten wennen dat ik er steeds heen moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Aubergine schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:07:
Na 15 minuten gaat het scherm uit, maar alle LED's incl. de WiFi blijft branden :) Ik zal er maar aan moeten wennen dat ik er steeds heen moet lopen.
Want je hebt een hond die je printjes komt brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
leuk_he schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:53:
[...]

Nope.. mijn telefoon niet....
We hadden het hier over een printer, maar ook bij een telefoon betwijfel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Wifi gebruikt een halve watt of-zo-iets. Het is de rest van de electronica die veel verbruikt, een dat omlaag brengen is niet bepaald prio 1 bij een printer. Bij een smartphone of laptop is dat een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Normaal gesproken gaan die Wifi printers vanzelf in standby stand althans mijn Epson printer gaat na ongeveer 10 minuten vanzelf in standby. Engiste lampje wat dan nog brand is het powerlampje en wanneer ik dan wil printen via Wifi gaat ie vanzelf weer aan.
Pagina: 1