Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derherp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-08 09:20
Hoop dat iemand mij kan helpen; Ik ben een frequente gamer en ik maak gebruik van een tablet en een mp3 speler. Ik zou graag de onderstaande headset willen aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AKG GHS 1 Portable Gaming Headset€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 67,-

Heeft iemand enig idee hoe ik op mijn computer hier Dolby Headphone / 5.1 over kan krijgen? is dit mogelijk via mijn interne chip: Realtek ALC892 Audio Codec? of heb ik hier iets anders voor nodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme4€ 78,77€ 78,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 880,52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vraag mij af hoe je überhaupt surround wilt bereiken met een enkele, twee-kanaals aansluiting. Het maakt dus niet uit wat je neemt, die headset zal geen full surround geven zoals je dat in de bioscoop hebt of met een 5.1 of beter speakers krijgt.

Wat ze adverteren met 'surround' is virtueel. Ze doen alsof het surround is door bepaalde geluiden of speakertjes die in de headset zitten met vertraging danwel ander volume af te laten spelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derherp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-08 09:20
Thanks. Ik weet dat Dolby Headphone virtueel is.

In deze review op hardware.infovan de AKG GHS 1 wordt er echter gesproken over Dolby Headphone

"De positie van objecten in games is met Dolby Headphone, waarover onze testgeluidskaart beschikt, goed te plaatsen, waardoor het ook een goede surround ervaring geeft."

Ik vraag mij dus af wat men gebruikt om Dolby Headphone over deze koptelefoon te krijgen..Ik wil geen USB koptelefoon (zie eerste post mbt tablet en mp3 speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je verdiept in het Dolby Headphone gebeuren m.b.v. Wikipedia / Officiële Dolby site?

En je vraagt je af wat men gebruikt om Dolby Headphone te krijgen, terwijl in het door jou geciteerde artikel staat dat de gebruikte geluidskaart daar over beschikt.
De positie van objecten in games is met Dolby Headphone, waarover onze testgeluidskaart beschikt, goed te plaatsen, waardoor het ook een goede surround ervaring geeft.
Dat stukje gaat dus helemaal niet over de AKG koptelefoon, maar de door hardware.info gebruikte geluidskaart.

Welke kaart dat is, zie ik niet zo snel staan. Maar ik heb ook geen zin dat hele artikel door te spitten.

Je kan ook zoiets nemen; http://support.jvc.com/co...thId=2&modelId=MODL027291
Dan heb je ook 3D *kuch* *proest* met je tablet en MP3 speler.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Als je gewoon een beetje googlet dan kom je bijvoorbeeld op de Asus Xonar DG 5.1 uit die over Dolby Headphones zou moeten beschikken. Creative heeft X-Fi CMSS-3D wat voor eenzelfde ervaring zou moeten zorgen.

Je zou eventueel ook kunnen kiezen voor een USB headset met virtual surround maar die kun je weer niet op een MP3 speler aansluiten. Voor de beste surround ervaring is een dedicated 5.1 set (analoog of digitaal) uiteindelijk het beste maar die zijn minder mobiel doordat die vaak een externe voeding nodig hebben.

@Hero Of Time >> Het mag dan virtueel zijn maar het resultaat kan zelfs met twee speakers best indrukwekkend zijn. Check dit bijvoorbeeld: YouTube: Headphone Surround Demo (Dolby Headphone)

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 25-03-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

KneoK schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:41:
@Hero Of Time >> Het mag dan virtueel zijn maar het resultaat kan zelfs met twee speakers best indrukwekkend zijn. Check dit bijvoorbeeld: YouTube: Headphone Surround Demo (Dolby Headphone)
Dat zal best, maar net als dat vage Bose systeem waar ze claimen volledig surround te kunnen geven met maar twee speakers die voor je neus staan/hangen blijft het niet echt surround. Virtueel komt in de buurt, maar het blijft namaak. Ik heb het er niet zo op.

Net als het 'nieuwe' 3D voor beeld, het kan degelijk zijn opgenomen, of ze pleuren er een filtertje overheen en doen alsof het 'echt' 3D is. Beide vind ik nog steeds zwaar teleurstellend vergeleken met het blauw/rode brilletje. En vergeleken met de 'oude' manier krijg ik er enorme hoofdpijn van (TV's iig, bioscoop valt gelukkig mee, niet veel last met de 3D gemaakt via een upscale).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1