Linksys E4200 routing bypass

Pagina: 1
Acties:

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 12:38
Ik heb hier een telenet installatie met internet en digitale TV.

Momenteel is de digibox en mijn router via een switch aangesloten op de modem. De router krijgt hierdoor een public IP, en de digibox krijgt een ip in de 10.x range. Om wat nodeloos apparatuur en verbruik te schrappen, zou ik graag mijn digibox rechtstreeks op de router hangen. Maar deze zou op een of andere manier de router moeten bypassen om een IP rechtstreks van telenet uit te krijgen.

Liefst gebruik ik hiervoor de standaard firmware, en zou ik een MAC-based bypass klaar krijgen.
Ik zou kunnen werken met dd-wrt firmware, welke een VLAN optie biedt, waardoor ik een port-based bypass kan uitvoeren, indien nodig.

Weet iemand heir een oplossing voor?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een extra switch ná je modem en daar dus je modem + router + digibox op aan sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-03-2012 15:04 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met de standaard firmware gaat je dit sowieso niet lukken. Via DD-WRT wel, het enige wat je dan moet doen is een LAN poort bridgen met je WAN poort.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 12:38
webfreakz.nl schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:04:
Een extra switch ná je modem en daar dus je modem + router + digibox op aan sluiten?
Goed gelezen :F

dd-wrt it is then.