Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga voor aanzienlijke tijd naar Z Korea. Op dit moment loop ik rond met een Nokia N900 en Motorola L7 (prive en zakelijke telefoons). Omdat ik en Korea nog een telefoon krijg (met Koreaans nummer) lijkt me rondlopen met 3 telefoon iets teveel van het goede. Conclusie: Ik wil mijn NLse nummers in 1 telefoon.

Het probleem in deze is dat Z Korea niet de GSM standaard gebruikt. Wat ik heb kunnen vinden is dat de 3 providers die er zijn allen CDMA2000 gebruiken. Daarnaast is HSPA en LTE beschikbaar volgens wikipedia (Wikipedia: Mobile phone industry in South Korea).

Ik zoek dus een niet te dure dual sim telefoon die in Korea werkt, wat dus wil zeggen dat deze werkt met CDMA2000. Voor de rest heb ik niet zoveel eisen. Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik ga toch niet internetten op mijn phone als ik daar ben :). Dus eigenlijk bij voorkeur een dumbphone.

Mocht je geen tips hebben voor dual sim telefoon, maar wel ervaringen met mobiel bellen in Z Korea hebben, dan kan je dat hieronder ook kwijt. :)

Verwijderd

het punt met cdma is dat het niet met een simkaart werkt.. dus ik vraag me af hoe je dat wilt doen? misschien gewoon een voicemail bericht achterlaten met je ¨koreaanse nummer¨ ?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Is toch niet zo moeilijk? Je krijgt een mobiel in Korea (voor zakelijk?), dus dan koop je er nog 1 bij voor privé. Huidige telefoons laat je gewoon thuis. Schakel ze direct naar voicemail en spreek je nieuwe nr. in of zo.

_██_
(ಠ_ృ)

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Ik weet dat ze in Japan ook met CDMA werken. Mijn N900 werkte daar dan ook prima (om mee te bellen en gebeld te worden, internet heb ik niet geprobeerd ivm de kosten). Ik heb dus het idee dat het voor Korea ook moet werken, maar ik zoek dus een dual sim.

Ik weet dat ze op mijn werk voor korte termijn opdrachten wel telefoons hebben die ook werken in Korea, dus ik neem even aan dat dat gewone telefoons zijn met CDMA.

Verders ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van voicemail. Op mijn prive nummer staat dit dan ook niet aan. Op mijn werknummer is dat helaas wel verplicht.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11 21:58
FReaKaNDeLL schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:02:
Ik weet dat ze in Japan ook met CDMA werken. Mijn N900 werkte daar dan ook prima (om mee te bellen en gebeld te worden, internet heb ik niet geprobeerd ivm de kosten). Ik heb dus het idee dat het voor Korea ook moet werken, maar ik zoek dus een dual sim.

Ik weet dat ze op mijn werk voor korte termijn opdrachten wel telefoons hebben die ook werken in Korea, dus ik neem even aan dat dat gewone telefoons zijn met CDMA.

Verders ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van voicemail. Op mijn prive nummer staat dit dan ook niet aan. Op mijn werknummer is dat helaas wel verplicht.
Je N900 werkte waarschijnlijk in Japan omdat ze daar gewoon een UMTS netwerk hebben, Of ze dat in Z-Korea hebben weet ik niet, maar als ze dat niet hebben, gaat je N900 daar dus niet werken. Een telefoon die alleen GSM/3G ondersteunt kan simpelweg niet met een CDMA netwerk verbinden.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toen ik in z-korea was had ik bereik met mijn nokia n79. Wel op 3g instellen geloof ik. En wellicht dat het een triple band/quad band toestel moet zijn? Grote kans dat nokia of samsung wel een dial som toestel heeft welke daar werkt. Met name samsung, want die komt daar vandaan :)
De telefoons in korea zelf hebben inderdaad geen simkaart.

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Ik heb zelf nog even doorgezocht en ik kwam uit op de iGlo W102. Deze heeft dual sim en kan overweg met CDMA (op beide sims). Ik heb nog bij een webwinkel en de fabrikant gevraagd of deze phone idd werkt in Z Korea. Ik zal dan ook het antwoord hier posten zodra ik reactie heb, want wellicht is het handig voor de volgende tweaker die naar Korea gaat ;)

Verwijderd

Ben zelf een tijdje bezig geweest met een dual SIM toestel, gewoon in Nederland voor m'n prive en zakelijke SIM. Vreemd genoeg is dit concept nog steeds niet populair in Nederland, in landen zoals China en India worden er zat van deze toestellen gemaakt.

Kijk eens op http://www.etowalk.com/Wholesale-dual-sim-gsm_c1002?zenid=cf8e6ab40e2d84d1b73db484c446faad, http://hotmid.com/home of (in Nederland) bij Monsma

Ik heb zelf uiteindelijk een Lenovo P70 gekocht die het prima doet maar waar ik Whatsapp niet op geinstalleerd krijg :( (iets met regiobeperking ofzo..) Omdat ik persoonlijk de resolutie ook aan de lage kant vindt ben ik er niet echt mee verder gegaan.. (ik heb 'm nog liggen, DM anders even als je interesse hebt)

Mocht je op zoek zijn naar een Android dual SIm kan je ook eens het topic op Androidforums doorlezen.

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Via een webshop (uit nl) die specifiek in dual sim phones handelt, heb ik te horen gekregen dat zij iig geen dual sims phones hebben die werken in Korea. Het probleem hierin is dat alleen op sim 1 CDMA of WCDMA wordt aangeboden, maar niet op sim 2. Hierdoor kan sim 2 dus niet online/standby komen in Korea en dan heb ik er dus niets aan. Helaas, maar ik geef mijn zoektocht op. Ook de door mij genoemde iGlo phone heeft alleen GSM op sim 2 en van dat merk is er ook geen ander model die aan mijn eisen voldoet.

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:19
De bekende Chinese Wholesalers hebben vaak een ruim assortiment aan dual-sim telefoons, er zit dus vast wel iets tussen wat werkt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.dx.com of www.focalprice.com.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Volgens mij heb je bar weinig aan een eigen CDMA-telefoon, aangezien je die hoogstwaarschijnlijk niet kunt gebruiken met het abonnement behorende tot je gehuurde telefoon (IMEI tied?).

Maw, als je ook GSM wilt gebruiken kun je net zo goed een van je eigen telefoons meenemen specifiek daarvoor. Specifieke bands weet ik niet, wel dat er maar 2 GSM netwerken zijn (waarvan een van SK telecom).

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Krijg je van werk de telefoon of moet je deze zelf aanschaffen? Indien het 2e kan je gewoon een telefoonshop binnenlopen en er een halen. SK of KT zijn de meest aangeboden providers (die in de steden een goed 3G netwerk hebben). Wel al je papieren bij je hebben, je moet van alles bewijzen bij het afsluiten van het abonnement. En natuurlijk zorgen dat je je hangul kent voordat je tekent. Veel documenten zijn nog puur in het koreaans zonder engelse vertaling.

Voor je NL mobieltjes: veel providers kennen een pauzeperiode. Zet je voicemail aan of een doorschakeling naar je nieuwe KO nummer.
Dual sim is inderdaad groot in China, maar daar zijn 2 abonnementen ook goedkoper (1 voor regionaal, 1 voor familie op platteland te bellen).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpele reden waarom dualsim in NL (en rest van het Westen) zo weinig voorkomt: hier wordt de toestelverkoop gedomineerd door de providers, slechts een kleine minderheid koopt een losse toestel zonder abonnement. Kijk dan naar belang providers: willen ze dat je naast hun dienst ook die van een concurrent gebruikt? Nope.

Dualsim op mainstreamtoestellen ga je pas zien als toestellen en abonnementen losgerukt worden. IMHO sowieso een erg wenselijke maar weinig waarschijnlijke ontwikkeling. Tot die tijd zitten we vast aan standaard single sim, locked bootloaders en andere dergelijke zooi, of keuze voor obscure merken en bedrijfjes die het anders doen :'(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1