Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
Beste,

Ik willen op een locatie een livestream opzetten. Op deze locatie beschik ik niet over een internet toegang via de kabel of adsl. dus kwam ik met het idee om een dongle te gebruiken.

de upload snelheid valt reuze tegen, ik wist dat we de 1.5mbps niet gingen redden maar we zitten nu rond de 0.2 mbps. Daar kan je niet echt een fatsoenlijke live stream mee neer zetten.

Ik gebruik ustream met hun eigen programma ustream producer.
als dongle heb ik simyo web to go. is er een manier om deze verbinding te verbeteren? que software en hardware? of is het 3g netwerk in nederland niet zo snel als ik verwacht had.
Ik wil 1 keer per 2 maanden een event van een dag streamen.

met vriendelijke groet,

Allard S

[ Voor 4% gewijzigd door alliems op 24-03-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hoi Allard,

volgens mij staat deze vraag op de verkeerde plek. (Internet / telefonie gerelateerd subforum zou beter passen).
Om terug te komen op je vraag/probleem; Een dongle met een 3G/UMTS verbinding is niet echt handig voor dergelijke zaken. Je hebt vaak al een relatief lage upstream verbinding en daarbij moet je dan ook nog een uitstekende ontvangst hebben wil je die halen (net als ADSL). Je mag in je handjes klappen als je de 2Mbps haalt en dat zal dan niet met een budget abbootje zijn, maar meer met de duurdere/zwaardere abbo's

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
* schopje naar TP

Ik denk dat er weinig opzit dan een andere provider te proberen (T-Mobile of Vodafone netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
ja dat dacht ik al.
vodafone die bied 28,8mbps down en 5,8 mbps up. voor een bedrag van 50 euro per maand.

ik snap dat ik die 5,8 niet kan halen.
maar dan met uitstekende ontvangst mag ik toch wel op 4 mbps hopen?
en met wat mindere ontvangst 2mbps?
of zijn dit verkoop trucjes?

en als dit lukt met een 3 mbps verbinding up zit ik dan niet snel aan de 8gb die ik dan per maand mag gebruiken?
ik zou hem dan maximaal 20 uur per stream gebruiken.

1 stream in de 2 maanden dan zit ik op 100 euro per stream dat vind ik erg veel. is er een provider die zo'n snelheid geeft maar dan dat ik prepaid betaal of iets dergelijks.

ik kijk uit naar jullie antwoorden. misschien vraag ik iets wat heel moeilijk realiseerbaar is. als dat zo is zeg het dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
kickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Check anders eerst even de dekkingskaart van vodafone. Is er uberhaupt wel 28,8 Mbit beschikbaar op de locatie waar jij wil? De hoogste snelheid haal je natuurlijk zo dicht mogelijk bij een zendmast. Volgens mij kan je ergens op internet ook wel vinden waar zendmasten staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 13:34
Behalve dekking heeft ook het aantal medegebruikers bij je lokatie in de buurt invloed op de upstream die je krijgt. Dat is enerzijds een kwestie van proberen, maar dan nog is die upstream zeker niet constant. Je loopt serieus het risico dat je na kortere of langere tijd de verbinding verliest en de stream stokt.

Vraag iedere landelijke/regionale/lokale omroep die deze techniek gebruikt voor live audio- of videoverbindingen. Mooi als het werkt, maar zeer onvoorspelbaar en niet constant in prestatie.

Enige verbetering treedt op bij gebruik van zgn bonding-routers. Deze koppelen meerdere dongels tot een breedbandigere verbinding. Kan zowel wat betreft apparatuur als aantal abo's in de papieren lopen.
Pagina: 1