Nieuwe Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-01 02:58
Ha Tweakers,

Ik heb een externe harde schijf nodig. Vandaag liep mn OS weer vast nadat de interne schijf tot 100% vol zat. Dit is natuurlijk een ramp voor downloaden, want je moet telkens eerst iets weggooien. Ook een ramp voor zware programma's en games, want het wisselbestand werkt dan niet goed meer en applicaties worden vanzelf door Windows afgesloten.

Zowel bij mijn beiden pc's, een desktop en een laptop, zit de harde schijf dus vol. De meeste ruimte gaat naar films en program files van, vooral games. Eerst dacht ik aan een interne schijf, maar daar zijn de prijzen exorbitant van gestegen na de overstroming, dus dat gaat hem nu niet worden. De prijzen van externe schijven lijken minder gestegen, ik zag vandaag nog de Samsung Story Station 1.5 TB voor 90 euro. Kortom; ik wil de schijf dus gaan gebruiken als dataschijf voor beide pc's. Overdrachtssnelheid is dus belangrijker dan leessnelheid.

Ik heb een aantal wensen:
- 7200rpm
- 3.5 inch (vanwege de prijs)
- USB 2.0 of 3.0 (FireWire niet relevant)
- eSATA groot pluspunt, aangezien ik op mijn desktop wel eSATA heb maar geen USB 3.0
- enigzins draagbaar, de LaCie Rugged zijn bijvoorbeeld erg handig lijkt mij
- <100 euro
- minimaal 500GB

Alvast bedankt!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Ik heb er een nodig voor in mijn auto, de lacie komt erg in de richting.

De Freecom Mobile XXS heeft ook een rubberen laagje. Ik denk dat een Lacie beter zal zijn, de vraag is alleen hoeveel beter.