SD kaart niet meer partitioneerbaar

Pagina: 1
Acties:

• wouter143
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 13:30
Beste medetweakers.

Ik zit momenteel met een probleempje met mijn SD-kaart (Een Sandisk Ultra 16GB class 4 kaartje)
Mijn vriendin was de gelimiteerde opslagruimte van haar HTC Desire een beetje beu en vroeg mij of ik dat "even" op wilde lossen. Nu heb ik veel ervaring met custom roms en dat soort grappen, dus heb ik voor haar een Custom rom geïnstalleerd, samen met een Apps2SD script. Hiertoe had ik echter een Ext3 partitie nodig op het desbetreffende SD kaartje. Dus ik alle data ge-backupt, Gparted gedownload en op een USB stick gezet. So far so good.

Ik heb toen heel alle partities van het kaartje weggegooid en een nieuwe partitie van 512MB aangemaakt (Ext3) mbv Gparted. De rest (+/- 14 GB) heb ik als loze ruimte laten staan (zonder partitie). Bij het opstarten van Windows kreeg ik natuurlijk een foutmelding omdat deze geen Ext3 kan lezen. Dus ik naar schijfbeheer, rechtsklik op de overige +/- 14GB en klik op format as FAT32. Vijf seconden later de melding van Windows dat het formatteren gelukt was.

Wat was er nu alleen gebeurd, hij had die 512 MB ext3 partitie geformatteerd naar FAT32 en NIET mijn overige 14GB. Nu is dat opzich niet zo'n ramp, wil het niet zijn dat ik met geen mogelijkheid meer bij die andere 14GB ruimte kan.

Als ik Gparted run ziet hij een SDkaart, maar hij schrijft hem een grootte van 512MB toe. In Windows Schijfbeheer geeft hij mijn SD kaart in 2 stukken weer: de 512 MB, die ik kan formatteren, en ook gebruiken, en de 14GB ruimte, waar ik dus niks mee kan. Als ik klik op "formatteren' of "stationsletter toewijzen" krijg ik een foutmelding: Er is een onverwachtse fout opgetreden. Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer informatie over deze fout." Ik heb nu dus geen idee hoe ik mijn SD kaart weer terug in oorspronkelijke staat krijg. Ken iemand iets van een recovery programma, of een andere truc waardoor ik die overige 14GB weer kan gebruiken?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Even opstarten met een Linux live-cd en dan formatteren naar FAT32