uTorrent trage download door schijfperformance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb een lichtelijk irritant probleempje met uTorrent, ik heb nu een 100/100 verbinding maar kan gewoon de 100Mbit niet voltrekken met downloaden. Dit is geen verbindingsprobleem of een gebrek aan seeders maar puur een schijf probleem.

Ik krijg de melding dat de schijf te vol is, deze melding opgezocht en het betekent dat de schijf de writes niet bij kan houden. Als oplossing wordt vaak gegeven om de buffer te verhogen maar een buffer naar 900MB werkt nog niet en ondertussen is mijn RAM wel volgelopen.

Het gaat om twee 1,5TB hardeschijven op een Rocket 620 SATA controller die in een Windows Server 2008 R2 systeem draaien en softwarematig in RAID1 staan. Ik heb Crystaldisk gedraaid en die geeft geen performance problemen voor zover ik zie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RiWzC508OLnsHltEAaGGz7SS/full.png

Dus vraagt uTorrent nou werkelijk veel te veel van een hardeschijf of zitten de problemen ergens anders? Er maar RAM tegenaan blijven flikkeren zie ik ook niet echt als een oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je al eens van torrent-client gewisseld, bijvoorbeeld naar Deluge?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 14:57
Even in de settings onder general "schijfruimte vooraf toewijzen" aanvinken en uTorrent opnieuw opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 23-03-2012 22:29 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die setting staat al toegepast maar dat heeft niet geholpen. Kan wel een andere torrent client proberen maar vind uTorrent wel erg fijn werken, zou liever eerder een oplossing met uTorrent vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:02

M2M

medicijnman

Het ligt aan die 4K score. Je schijf is in principe gewoon te traag. Utorrent zet heel veel hele kleine bestandjes weg. Torrents downloaden ook niet sequentieel dus moet de schijf ook alle verschillende stukjes op verschillende plekken wegzetten. Ik heb hetzelfde probleem hier en haal maximaal 2MB/s. Meer kan het schijfje in mijn server gewoon niet aan.

Dit kun je zien door in de speed tab, disk statistics aan te klikken

Overigens op te lossen door een SSD te gebruiken als "scratch" disk waar utorrent zijn temp files kwijt kan. Vervolgens laten moven richting vaste schijf.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dus het is of een SSD in schakelen of uTorrent gigantisch veel RAM laten gebruiken als buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Tsurany schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:31:
Die setting staat al toegepast maar dat heeft niet geholpen. Kan wel een andere torrent client proberen maar vind uTorrent wel erg fijn werken, zou liever eerder een oplossing met uTorrent vinden.
Anders moet je een ergens setting veranderen onder advanced (google het even (uTorrent disk overloaded)). Ik ben hetzelfde probleem meermalen tegengekomen en het uiteindelijk overal opgelost.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is heel cryptisch. Ik heb heel wat settings geprobeerd zoals onder andere disk cache uitzetten maar alles wat ik vind helpt niet. Enige wat helpt is RAM maar omhoog blijven mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Had mijn post enigszins aangepast. Google even op: "uTorrent disk overloaded" of iets dergelijks. Weet het zo snel ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is al een lang bekend probleem sinds uTorrent 3.x. Er zijn al honderden topics over geschreven, en feitelijk is er geen oplossing, behalve teruggaan naar versie 2.2. Heb ik ook gedaan, werkt perfect, geen probleem meer met "disk overloaded". Blijkbaar kunnen ze het daar bij uTorrent niet opgelost krijgen. Het is geen disk probleem, het is puur het uTorrent disk cache algorithme dat problemen veroorzaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 23-03-2012 23:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dan ga ik eens kijken of ik zomaar kan downgraden en geen progress verlies. Kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Microkid schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:00:
Dit is al een lang bekend probleem sinds uTorrent 3.x. Er zijn al honderden topics over geschreven, en feitelijk is er geen oplossing, behalve teruggaan naar versie 2.2. Heb ik ook gedaan, werkt perfect, geen probleem meer met "disk overloaded". Blijkbaar kunnen ze het daar bij uTorrent niet opgelost krijgen. Het is geen disk probleem, het is puur het uTorrent disk cache algorithme dat problemen veroorzaakt.
Dit zou kunnen verklaren waarom ik uTorrent 2.0.4 draai momenteel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:03:
Dan ga ik eens kijken of ik zomaar kan downgraden en geen progress verlies. Kijken of dat het probleem oplost.
Zonder problemen gelukt en download nu aan 7,5MB/s en cache komt niet boven de 25MB/s uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:02

M2M

medicijnman

Microkid schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:00:
thanks.. :D ik had er al bijna een SSD in gegooid...

-_-

Pagina: 1