Al jaren geniet ik van mijn in 2005 aangeschafte 5.1 setje "Teufel Concept E".
Destijds een veelgeprezen geluidsset voor een mooie prijs.
Aan dat moois is een tijdje geleden een eind gekomen.
Ik heb een vervelende brom in mijn subwoofer.Het lijkt wel een beetje op onweer.
Deze is het hardst wanneer ik de subwoofer aanzet of als ik de subwoofer aan de achterkant aanraak.
Aantal zaken heb ik al geprobeerd om de bron van de brom te achterhalen:
Sub loskoppelen van de receiver
Sub op een andere groep aansluiten
Andere stroomkabel gebruiken
Echter, ook met bovenstaande scenario's blijft de sub brommen.
Verder heb ik Google er op na geslagen. Hier kan ik niet direct een antwoord krijgen op mijn eigen vraag maar ik kan wel veel voorbeelden vinden van bovenstaand probleem in combinatie met een ander type sub.
Daar hebben ze dan vaak over "verotte elco's".
Nu heb ik weinig verstand van elektrotechnische zaken maar ik vermoed dat ik een elco wel zou kunnen vervangen.
Echter. Nu staat er achterop de subwoofer dat ik deze niet mag openen (gevaarlijk, schokken, etc).
Hoe kan ik dit nou aanpakken? Is het verstandig om de sub te openen en zelf met de soldeerbout aan de gang te gaan of zijn er ook nog andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb?
pics:

Destijds een veelgeprezen geluidsset voor een mooie prijs.
Aan dat moois is een tijdje geleden een eind gekomen.
Ik heb een vervelende brom in mijn subwoofer.Het lijkt wel een beetje op onweer.
Deze is het hardst wanneer ik de subwoofer aanzet of als ik de subwoofer aan de achterkant aanraak.
Aantal zaken heb ik al geprobeerd om de bron van de brom te achterhalen:
Sub loskoppelen van de receiver
Sub op een andere groep aansluiten
Andere stroomkabel gebruiken
Echter, ook met bovenstaande scenario's blijft de sub brommen.
Verder heb ik Google er op na geslagen. Hier kan ik niet direct een antwoord krijgen op mijn eigen vraag maar ik kan wel veel voorbeelden vinden van bovenstaand probleem in combinatie met een ander type sub.
Daar hebben ze dan vaak over "verotte elco's".
Nu heb ik weinig verstand van elektrotechnische zaken maar ik vermoed dat ik een elco wel zou kunnen vervangen.
Echter. Nu staat er achterop de subwoofer dat ik deze niet mag openen (gevaarlijk, schokken, etc).
Hoe kan ik dit nou aanpakken? Is het verstandig om de sub te openen en zelf met de soldeerbout aan de gang te gaan of zijn er ook nog andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb?
pics:

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 23-03-2012 22:01 ]