Totaal nieuw met Mac, SoulSeek alternatief gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dag allen,

De titel zegt het eigenlijk al: wat is een goed alternatief voor SoulSeek? Op mijn Windows laptop was ik altijd een verfent gebruiker van SoulSeek. Ik heb vanmiddag een MacBook Pro aangeschaft, maar ik kan geen fatsoenlijk alternatief vinden. Kan iemand mij de goede kant op wijzen?

Zojuist al SolarSeek, SoulSeex en iSoul gedownload, maar buiten het feit dat ik nog maar weinig van het hele download gebeuren van de Mac snap, lijken deze programma's niet te doen wat ik wil.

iSoul geeft eigenlijk direct bij het openen al een foutmelding, en de andere 2 openen wel, maar ik zie verder helemaal geen installatievenster. Als ik vervolgens alle instellingen doorloop, en een zoekopdracht start, dan wordt er vervolgens niks gevonden. Als ik beide downloads vervolgens uit het mapje download verwijder, dan is het programma ook meteen van het dock verdwenen. Doe ik iets fout?

Alvast bedankt!

edit: Om hier nog even op in te haken; ik heb zojuist aMule gedownload, maar ook dit programma start direct op. Ben ik nou gek, of klopt het dat dit soort programma's helemaal niet geïnstalleerd worden?

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ja, je doet iets fout:

1) Applicaties op een Mac "installeer" je door ze simpelweg te slepen naar je Applications folder
2) Je gebruikt Google niet :+

Om volledig te zijn: er zijn 3 manieren om applicaties te installeren in OS X. De eerste heb ik hierboven al genoemd. Dit is meestal zo als de applicatie in een DMG of ZIP bestand beschikbaar is.
Een tweede manier is via aan package (soort van installer) welke je zou kunnen vergelijken met een setup zoals in Windows. Er zijn bepaalde applicaties die zo aangeboden worden, maar het blijft een minderheid.
De derde manier is via de Mac App Store.

Een goedbedoelde tip: probeer zo veel mogelijk van de "Windows-way-of-thinking" af te stappen, dat maakt het zeker in het begin alleen maar lastiger om vlot met OS X te werken.

[ Voor 70% gewijzigd door Darkstar op 23-03-2012 20:44 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dank voor je antwoord. Wat betreft de het vinden van een goede SoulSeek client: hier ben ik al sinds vanmiddag mee bezig. ;)

Vanavond heb ik Traktor middels de Windows manier geïnstalleerd, dus ik ging er vanuit dat dat, buiten de app store om, de enige manier was. Mijn excuses.

Ik zie nu inderdaad dat ik gedownloade bestanden uit mijn Downloads naar het bureaublad kan slepen, en vervolgens naar programma's kan slepen. Dank voor je hulp.

Inmiddels heb ik SoulSeekQt gevonden en in mijn programma map gestopt. De download heb ik in de prullenbak gegooid, maar kan 'm niet legen omdat het programma in gebruik zou zijn. Mja kom er wel uit verder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Deze moet je 'unmounten' via de Finder. Dat blauwe gezichten icoontje op je dock. Je ziet dan aan de linker kant onderin het programma staan. Als je hem hebt verwijderd kan je hem wel verwijderen uit je prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thanks, en sorry voor de n00b vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SoulseekQt is 100x beter dan al die andere alternatieven. Inmiddels zelfs beter dan de Windows client IMO.

Andere tip: laat SoulseekQt de 'completed' bestanden in je "Automatisch Toevoegen Aan iTunes" folder droppen, dan verschijnen ze automatisch in iTunes.

[ Voor 42% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2012 23:16 ]

Pagina: 1