Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server 2008 R2, Virtuele Desktops voor je client?

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste Administrators en Members,

Ik heb een vraag over Windows Server 2008 R2. ik zoek een manier om de huidige werkplekken/users te voorzien van hun applicaties en/of customizations. Ik zit zelf te denken aan citrix xenapp of xendesktop, maar ik heb niet zoveel geld. Dus een goedkopere oplossing zou beter zijn.

Ik ben MBO 3 ict student en begin net in het vak. Ik moet dus oefenen voordat ik MBO 4 Netwerk/IT beheer ga doen. Dat is de reden waarom ik dit graag zou willen doen.

Zouden jullie mij advies hierover willen geven?

Met vriendelijke groet,

Rinzy12

[ Voor 55% gewijzigd door rinzy12 op 26-03-2012 10:22 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je topicstart loopt nu niet helemaal over van duidelijkheid, maar ik geef je voorlopig even het voordeel van de twijfel.

Verder begrijp ik niet helemaal wat je wilt. Wil je nu overstappen op een serverbased computing concept zoals terminal services (aangezien je Xenapp als mogelijke oplossing noemt), of zoek je gewoon een manier om de huidige werkplekken/users te voorzien van hun applicaties en/of customizations?

Probeer dit, samen met een plaatjevan je huidige omgeving even aan te vullen in je TS.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
Remote desktop services zit gewoon standaard in Windows 2008R2. Ik denk dat je hier heel veel aan zult hebben:

http://virtualboytv.com/episodes.aspx

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 13:43
Zoals eerder gesteld ben je niet geheel duidelijk, maar;

Eerst kiezen. Wil je Terminal Services of Virtuele desktops?

Dit zou moeten afhangen van wat je wil bereiken, voor hoeveel gebruikers, en nog wat andere requirements. Je zou je sowieso in de concepten moeten verdiepen. Overigens hangt er aan beide varianten een prijskaartje.

Zoals Razorblade al aangaf, zit Remote desktop services in 2008r2. Hier zit wel een nuance aan vast.
De 'standaard licenties' die je hebt (2 (of 3) sessies/gebruikers, die kunnen gelijktijdig op de server mogen aangemeld zijn, vallen onder Remote Desktop ->Administration<-;
Als je hiervan gebruik wil maken voor "normale gebruikers", zul je ze dus wel meer rechten moeten geven dan je lief is. Uiteraard ben je qua aantal ook zeer beperkt.