GTX 560 TI SLI temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasnap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 21:08
Beste tweakers!

Ik heb 2 maal een gtx 560ti msi twin frozer in mijn kast zitten maar ik heb een probleempje met de temperatuur van de kaarten. Ter info: mijn moederbord ligt plat, dus de warmte van de ene kaart trekt dus niet omhoog naar de andere kaart. Als ik furmark probeer te draaien, schiet 1 van de kaarten gigantisch omhoog tot 90+ en blijft stijgen als ik furmark niet voortijdig zou stoppen.. de andere zit dan op 50-55 graden. Ook als ik de videokaarten van plaats verwissel blijft dit probleem. Zou dit op gelost kunnen worden door even de koeler eraf te halen en er opnieuw op te zetten met nieuwe koelpasta? Of tog gewoon verstandiger om te laten reparen? want volgens mij zit er iets niet goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik weet niet of je dit al eens gelezen hebt op het Nvidia forum:

Furmark is an application designed to stress the GPU by maximizing power draw well beyond any real world application or game. In some cases, this could lead to slowdown of the graphics card due to hitting over-temperature or over-current protection mechanisms. These protection mechanisms are designed to ensure the safe operation of the graphics card. Using Furmark or other applications to disable these protection mechanisms can result in permanent damage to the graphics card and void the manufacturer's warranty.

Maar het verschil tussen beide kaarten is inderdaad wel erg groot, ik neem aan dat je alles geprobeerd hebt om de airflow in orde te maken, en dat beide kaarten even goed gekoeld worden?

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
als het identieke kaarten zouden moeten zijn en de een wordt 55 en de ander 90+ dan zou ik idd ie frozr laten repareren.

maar probeer eens "gewoon" met unique heaven of crysis, sli uit en de monitorkabel wisselen om van videokaart te wisselen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Dat is gewoon normaal met furmark. Als het nu ook bij een 1 of ander spel is dan zou er iets niet goed zijn nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

@ionn en e6r6i6c, het gaat om 2 identieke kaarten, zo'n temperatuur verschil is ook met furmark, hoe zwaar het ook is niet normaal.

Ik zou de kaart even checken of de koeler wel goed gemonteerd zit en anders eventueel, als je weet wat je doet, hem er even af halen koelpasta vervangen en terug plaatsen.

Wel even kijken of niet je garantie vervalt als je de koeler verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
djfrankel schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:32:
@ionn en e6r6i6c, het gaat om 2 identieke kaarten, zo'n temperatuur verschil is ook met furmark, hoe zwaar het ook is niet normaal.

Ik zou de kaart even checken of de koeler wel goed gemonteerd zit en anders eventueel, als je weet wat je doet, hem er even af halen koelpasta vervangen en terug plaatsen.

Wel even kijken of niet je garantie vervalt als je de koeler verwijderd.
Dat snap ik, daarom vroeg ik ook of beide kaarten ook genoeg airflow krijgen, maar Furmark is zowiezo volgens Nvidia niet echt de tool voor deze kaarten, en enige schade veroorzaakt door Furmark valt niet onder de garantie.

Maar idd, ik zou eens goed kijken of je fans goed draaien, en je zou koelpasta kunnen vernieuwen, maar als ze binnen de garantie vallen kun je hem misschien ook RMA doen.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09
ligt de gpu met zulke hoge temps in de buurt van de cpu koeler?
Pagina: 1