Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
-- niet meer van toepassing --

[ Voor 101% gewijzigd door wph op 01-04-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:54
Heb zelf uitermate goede ervaringen met de klantenservice van HTC...zou nog een keer proberen te bellen. Bij mij werd er een ticket aangemaakt, toestel opgehaald en had hem binnen een week gerepareerd terug.

En mbt timboektoe. Dat noem je nou gewoon pech...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je toestel is nu stuk, je wilt hem nu niet laten maken want je kan niet zonder. Nieuw toestel is al besteld, maar je wilt je oude toestel pas laten maken als de nieuwe er is. Waarom dan überhaupt laten maken ? :?

je kan hem toch ook laten repareren en er een goedkoop toestel kopen als tijdelijk toestel?
http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:42:
Je toestel is nu stuk, je wilt hem nu niet laten maken want je kan niet zonder. Nieuw toestel is al besteld, maar je wilt je oude toestel pas laten maken als de nieuwe er is. Waarom dan überhaupt laten maken ? :?

je kan hem toch ook laten repareren en er een goedkoop toestel kopen als tijdelijk toestel?
http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB
Het toestel is stuk in de zin van "het is hinderlijk". Ik kan er wel mee leven, maar handig is het niet. Ik ga toch voor twee weken geen toestel kopen als er een nieuwe aankomt? De toestellen waar jij mee aankomt heb ik ook nog wel liggen thuis, maar dat is toch geen vervanging van een smartphone? Waarom ik het toestel wil laten maken? Denk je dat ik het weggooi zodra er een nieuwe komt 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 23-03-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
En een vervangend toestel bij de winkel?

Al is het een oude Nokia. Je hebt alsnog een toestel.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei de winkel waar je je toestel heb aangeschaft toen je hun erover mailde/belde?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:54:
En een vervangend toestel bij de winkel?

Al is het een oude Nokia. Je hebt alsnog een toestel.
Vervangende Nokia's heb ik thuis ook nog wel, maar daar heb ik niet zo veel aan. Whatsapp, agenda's, mail en contactpersonen mis je dan toch behoorlijk.

Het punt is dat het naar mijn idee een kleine moeite is om nu een ticket ergens aan de maken en dan over twee weken te laten maken. Per slot van rekening koop ik een nieuw toestel van tegen de 600 euro bij hen, is het dan zo gek dat ik wat service verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AND → SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47

reaL_G

G

dat het niet kan na verloop van de garantieperiode, lijkt me logisch. toch?
mijns inzien doen ze niks fout, hoewel het wel te prijzen was als ze het wel hadden gedaan.

de verwachte service geven ze jouw toch? ze kunnen moeilijk iedereen evt de optie geven om de garantie periode te verlengen.

hoe heb je de garantie geclaimed? via serienummer/imei of aankoop bon,

als je een aankopbon van een latere datum hebt, kan je die gebruiken.
garantie geld immers vanaf aanschaf toestel.

anders zou ik ergens gewoon een oud toestelletje lenen, en nu je garantie claimen,
in de 3x dat ik het heb gedaan, had ik het toestel in een week terug.

[ Voor 10% gewijzigd door reaL_G op 23-03-2012 16:02 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

wph schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:58:
[...]

Vervangende Nokia's heb ik thuis ook nog wel, maar daar heb ik niet zo veel aan. Whatsapp, agenda's, mail en contactpersonen mis je dan toch behoorlijk.

Het punt is dat het naar mijn idee een kleine moeite is om nu een ticket ergens aan de maken en dan over twee weken te laten maken. Per slot van rekening koop ik een nieuw toestel van tegen de 600 euro bij hen, is het dan zo gek dat ik wat service verwacht?
Je koopt geen telefoon bij HTC. Je koopt een toestel bij de winkel. Wat bij de meeste winkels onder leentoestel valt is een toestel wat kan bellen en sms'en. De rest is allemaal een 'extra'. Als je het goed doet, kan je je contactpersonen meenemen naar je leentoestel en dan mis je alleen nog je agenda en e-mail. Maar behalve als je een extra service-contract hebt afgesloten, staat HTC in zijn recht.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt niets te maken met de HTC-servicedesk. Behalve als je het geld hebt overgemaakt aan hen. Garantie haal je bij de partij met wie je een overeenkomst bent aangegaan.
Yorin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:57:
En wat zei de winkel waar je je toestel heb aangeschaft toen je hun erover mailde/belde?
Dat dus.

En inderdaad; IMHO doet de winkel de fabrikant niets fout. Dat ze je überhaupt al willen helpen is coulance. Meer coulance had inderdaad best gekund, maar of je er recht op hebt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:32

kraats

Ik rol

Wat een gedrag weer. Er zijn gewoon nette regels voor het afhandelen van problemen in de eerste twee jaar. Daar wil jij moedwillig van afwijken en dan is HTC fout dat ze daar niet aan mee willen werken? Als je nu een probleem hebt, kun je het NU laten oplossen. Prima geregeld dus. Het zou fijn zijn voor je als ze de regels zouden willen oprekken, maar daar heb je zeker geen recht op.
Als ik jou was zou ik even met die winkel bellen of ze een trilmotortje voor een Desire hebben liggen en daarna langsgaan. Is echt wel binnen een uur gefixt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
F_J_K schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:08:
Je hebt niets te maken met de HTC-servicedesk. Behalve als je het geld hebt overgemaakt aan hen. Garantie haal je bij de partij met wie je een overeenkomst bent aangegaan.

[...]

Dat dus.

En inderdaad; IMHO doet de winkel de fabrikant niets fout. Dat ze je überhaupt al willen helpen is coulance. Meer coulance had inderdaad best gekund, maar of je er recht op hebt?
Op de website van de winkel staat bij de garantieprocedure van HTC dat ik contact op moeten nemen met HTC, wat ik dan ook gedaan heb.

Maar aan de teneur van de reacties te lezen, lijkt het alsof ik de enige ben die iets meer service had verwacht. Ik vraag naar mijn idee niet bijzonder veel en ook voor hen maakt het niet bijzonder veel uit, ze maken het nu of over twee weken. De meningen vallen niet mijn kant op, dat mag, daarvoor is het een forum. Ik vind dat je nog altijd praat over behoorlijk dure apparaten waarbij je naar mijn idee wat meer service mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ik zou het gewoon nog een keer proberen,
desnoods via de mail/chat als je van te voren weet dat je zowiezo geirriteerd gaat raken van de gesprekken.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

wph schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Op de website van de winkel staat bij de garantieprocedure van HTC dat ik contact op moeten nemen met HTC, wat ik dan ook gedaan heb.

Maar aan de teneur van de reacties te lezen, lijkt het alsof ik de enige ben die iets meer service had verwacht. Ik vraag naar mijn idee niet bijzonder veel en ook voor hen maakt het niet bijzonder veel uit, ze maken het nu of over twee weken. De meningen vallen niet mijn kant op, dat mag, daarvoor is het een forum. Ik vind dat je nog altijd praat over behoorlijk dure apparaten waarbij je naar mijn idee wat meer service mag verwachten.
En daar gaan de meeste mensen/klanten de fout in. Je hebt niets met HTC te maken. De wet staat boven elke algemene voorwaarden van elk Nederlands bedrijf. Al beweren ze dat je hem door het toilet moet spoelen om je garantie te krijgen dit klopt NIET.

Ik zou dus maar het bedrijf bellen waar je je toestel heb aangeschaft, want met HTC heb je niets, maar dan ook niets te maken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Overigens zal (ook) dat bedrijf dan vast zeggen: "prima, geef nu maar". Hooguit zou je het bij tegenwerkende servicedesk zo kunnen 'spelen' dat je zorgt dat het op (laatste dag - 1) aantoonbaar (!) in hun handen is. Dan minimaliseer je

En als je je dermate opwindt over enkel de 'normale' service krijgen: zeg de bestelling van een nieuwe HTC af en koop van een concurrent. Stemmen doe je met je voeten.

-
Maar: bij een ander persoon nogmaals proberen kan inderdaad best. En inderdaad worden je kansen eerder kleiner dan groter als je je boos maakt bij zoiets.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
reaL_G schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:29:
ik zou het gewoon nog een keer proberen,
desnoods via de mail/chat als je van te voren weet dat je zowiezo geirriteerd gaat raken van de gesprekken.
Ik heb besloten dat ik gewoon ga wachten. Met een beetje geluk heb ik de One X voor 9 april binnen. Mocht blijken dat dit niet gaat lukken, dan ga ik op t laatste moment wel naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

los van de partij waarbij je garantie MOET/KAN claimen.

als je garantie wilt claimen, kan dat ook direct bij htc
werkt het zowie zo sneller als je het direct via htc doet, dan met nog een partij ertussen.

maar feit blijft dat hij het in overleg buiten de garantieperiode wilt repareren.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Nou goed, om er een stukje wet bij te pakken dan maar.
De wet stelt dat zoiets met zo min mogelijk overlast moet worden afgehandeld.
Als TS aangeeft dat hij naast bellen en smsen ook wil kunnen internetten ed. dan is een standaard leentoestel dus niet voldoende.
Daarnaast geeft TS nog aan dat als er slechts 2 weken gewacht wordt, dat de overlast van een reparatie voor hem tot het nulpunt daalt vanwege aanschaf nieuw toestel.
Kortom, naar mijn idee is het redelijk en billijk dat er uit een van de 2 bovenstaande scenario's wordt voldaan.
Ik zie ook geen enkel probleem in het wat later repareren van het toestel los van het zwart/wit verhaal.

En wellicht ten overvloede: bel eens met je verkopende partij en leg het hen voor. Misschien willen zij je nu wel een passende oplossing bieden. Dat zijn ze immers verplicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus0013 op 23-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

zie liever de werkelijke wettekst, dan de interpertatie ervan (die dus bij menige mens kan verschillen).
miss dat mensen er later wat aan hebben.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaL_G schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:00:
dat het niet kan na verloop van de garantieperiode, lijkt me logisch. toch?
Nope. :) Je kunt zelfs binnen een redelijke termijn na het verstrijken van de garantie nog melden bij de verkoper dat het product is stuk gegaan binnen de garantieperiode (wat ik mij meen te herinneren is dat die termijn ongeveer 2 weken is).
Paulus0013 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:50:
Nou goed, om er een stukje wet bij te pakken dan maar.
De wet stelt dat zoiets met zo min mogelijk overlast moet worden afgehandeld.
Als TS aangeeft dat hij naast bellen en smsen ook wil kunnen internetten ed. dan is een standaard leentoestel dus niet voldoende.
Daarnaast geeft TS nog aan dat als er slechts 2 weken gewacht wordt, dat de overlast van een reparatie voor hem tot het nulpunt daalt vanwege aanschaf nieuw toestel.
Het punt is dat beide partijen redelijk moeten zijn. Aan de ene kant bestaat het belang van de TS die zonder overlast het apparaat gerepareerd wil hebben, aan de andere kant bestaat het belang van de verkoper (ik doe maar even alsof de verkoper het product repareert) die geconfronteerd kan worden met extra schade als gevolg van het gebruik van een defect product. Je hebt dan ook een plicht om snel te handelen na het ontdekken van een defect. De situatie is niet zwart/wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Beetje FWP hier...

Dat de trilfunctie het niet doet is een probleem wat HTC blijkbaar nog onder garantie kan oplossen. Niks aan het handje zou je zeggen. Je geeft verder aan dat je hierdoor berichten en oproepen mist. Oplossing is om dan gewoon het geluid aan te zetten of desnoods een oude Nokia te gebruiken voor die 2 weken. Want daar hebben we het immers over...ws. twee weken. Dat je dan geen agenda/internet/whatsapp kan gebruiken is dan jammer, persoonlijk zijn dat zaken die je prima op een andere manier kan oplossen for the time being...en als deze zaken zo belangrijk zijn had je een backup kunnen regelen.

Het feit dat je een nieuw toestel heb besteld is niet relevant voor HTC. Al koop je er 100, het zou niet uit mogen maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
Je kan er toch sowieso langs gaan om er naar te laten kijken en een indicatie te krijgen van de reparatieduur?
Volgens deze medewerker lossen ze de meeste problemen binnen een uur op, ook als er onderdelen vervangen moeten worden. En als het ze daar niet lukt, dan sturen ze het toestel op en heb je het binnen 24 uur gemaakt en wel terug.
Dit stukje meld dat het meestal binnen een uur is opgelost, ook als er onderdelen vervangen moeten worden. Mochten ze dit betreffende onderdeeltje niet op voorraad hebben, dan vraag je of ze het kunnen bestellen en kom je later terug om het alsnog in een uurtje te laten vervangen. Jij bent dan je telefoon niet 'lang' kwijt en het is gerepareerd.

Ik snap echt niet dat je hier zo'n groot probleem van maakt. Dit vind ik een hele nette handeling van HTC, als je bedenkt dat HTC jou helemaal niks verplicht is. Daarnaast ben je bij veel andere fabrikanten/winkels je telefoon enkele weken kwijt als er iets mis mee is. Je zou HTC juist moeten prijzen dat ze het zo op kunnen lossen, het is zeer snel!
Pagina: 1