Outlook 2007: "Kan uw standaardmappen niet openen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99942

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Outlook 2007 op mijn werk PC die normaal gesproken verbonden was met de Exchange server waarmee ik mijn mail ophaalde. Vanochtend is plots de server uitgevallen en enkele PC's op kantoor krijgen de melding: "Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. U moet met het huidige profiel een verbinding maken met Microsoft Exchange voordat u uw mappen kunt synchroniseren met uw bestand met offlinemappen.

Kortom, ik kijk het profiel na en verwijderd deze uiteindelijk maar omdat na enkele keren het opnieuw instellen van de mail ik nog geen resultaat krijg.

Op de Microsoft website heb ik het volgende artikel opgevolgd: How to use the Inbox Repair Tool to recover email in Outlook 2002, Outlook 2003, Outlook 2007, and Outlook 2010 maar dit liep ook op niets uit!

De profielen maak ik gewoon aan zoals hier omschreven: How to create and configure an email profile in Outlook 2010, Outlook 2007, and Outlook 2003, hij bevestigd ook netjes dat de mailbox bestaat wanneer ik op "Naam controleren" klik bij het toevoegen van een e-mail account.

Wat zie ik over het hoofd? Hier een opsomming van wat ik heb geprobeerd:
  • PST reparatie
  • Terug naar herstelpunt
  • Profielen verwijderen en opnieuw aanmaken
  • E-mail accounts verwijderen en opnieuw toevoegen
  • Offline bestanden en archieven versleept in andere map
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:04
Al je email staat op de server, en niet lokaal op de pc?
Als het allemaal op de server staat zou ik gewoon je Outlook profiel verwijderen, en daarna nog handmatig de bestanden die achter gebleven zijn (pst's, ost's, pab's etc...).
Daarna een nieuw Outlook profiel maken en klaar.

Het lijkt erop dat je toch op één of andere manier nog een pst of ost probeert te openen met je profiel welke corrupt is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar alle pst/ost bestanden uit de Local Settings/Application Data heb ik tijdelijk in een andere map staan zodat deze opnieuw gegenereerd moeten worden. Ik zou geen andere locatie weten waar Outlook archieven opslaat...

Nieuw profiel aanmaken heb ik al talloze keren geprobeerd. Alle mail staat gewoon op de Exchange dus hij zou niets lokaal moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PST's niet zomaar verwijderen! Zonder backup gooi je daarmee mails weg die NIET op de server staan, tenzij een kopie maar das vaak niet zo.

OST files kan je gerust wegmikken, die synched Outlook weer met de Exchange server zodra deze weer functioneert.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na goed, hij geeft alsnog dezelfde melding... Ik heb nu alle bestanden teruggeplaatst en OST bestanden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar is je Exchange server dan wel weer up?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exchange is weer up ja. 90% van alle computers kunnen gewoon mail ontvangen en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vooral door het 'weer up' kun je denk ik beter contact opnemen met de IT-afdeling van jouw kantoor. Mocht je zelf nog wat willen proberen: Outlook opstarten met de /cleanprofile switch en / of OUTLOOK.EXE even killen via de taskmanager van Windows, wil soms ook de problemen oplossen.

Wellicht staan hier en hier ook bruikbare tips, al is dat voor Office Outlook 2003, maar denk wel dat ze met Office Outlook 2007 ook wel werken.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maak eens een nieuwe useraccount van windows aan. Werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Outlook.exe /resetnavpane lijkt te werken!

@CptChaos, wij hebben geen IT-afdeling ;)... ik priek een beetje aan. Bezuinigen hè!
Pagina: 1