Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Tele2] Zakelijk Vast Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb te horen gekregen dat je bij Tele2 gebruik kunt maken van een onoverboekte (1:1) ADSL verbinding van 12/1 Mb. Alleen tot op heden dacht ik altijd dat wanneer je een onoverboekte dataverbinding wilde je kon kiezen uit een symmetrische data lijn (SDSL) of via glas / ethernet over koper.

Nu ben ik benieuwd hoe Tele2 dit als een 1:1 verbinding kan leveren terwijl de concurrenten (en het protocol) dit niet kunnen aanbieden. Is dit werkelijk haalbaar of is het een marketing verhaal?

Zie hier:
http://www.tele2.nl/zakelijk/vast-internet.html#active-tab=1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 14:03 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Ik betwijfel of sinds de invoering van ADSL, de overboeking ooit een merkbare factor is geweest..

Ja, je verkeer krijgt ongetwijfeld prio. Then again, gaat dat gigabit linkje naar de lokale DSLAM sowieso volkomen? Fat chance (wellicht met die oude 155mbit lijntjes, maar dan moet je wel een paar ADSL1 lijntjes hard laten tappen).

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor diensten zoals videoconferencing of VOIP waar 1:1 garanties bijna een must zijn, wil ik graag weten of zij dit kunnen waarmaken? Ik zie de soort gelijke dienst namelijk niet terug bij de concurrenten (denk aan TNF en KPN).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Ik probeerde je uit te leggen dat 'in het echte leven' die overboeking vanuit een DSL-centrale niet (merkbaar) uitmaakt tegenwoordig (of zelfs altijd al?). Die linkjes die lopen zitten echt niet continu aan hun max.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks