Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop accu laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 07:05
Ik heb nu 8 dagen een Samsung 300E5A laptop in bezit. Deze heeft het volgende probleem. als ik de adaptor inplug, krijg ik bij het batterij ikoontje de stekker te zien en de tekst Charging + percentage als ik er met de muisaanwijzer op ga staan. De oplaad-animatie van de batterij loopt even, maar stopt al snel. Vanaf dat moment verandert het oplaad-percentage niet meer. Laptop uit, aan, sleep, hibernate, hij laadt niet op. Ik heb al in de dvevicemanager de ACPI batterij gede- en geherinstalleerd, helpt niet. Het enige dat helpt, is dat ik de accu even verwijder en weer terugplaats. Dan laadt de accu normaal op. Maar ik vind dit geen acceptabele workaround.

Is dit een softwareprobleem? Hoe kan ik dit oplossen? Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd dus kan de laptop terugsturen, maar ik doe dat liever niet.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:06
Enneuhh welke software staat er dan zoal op?

Ik zou de laptop toch maar terugsturen, hoe vervelend dat misschien ook op korte termijn zal zijn, op langere termijn is dat altijd de beste oplossing.

Volgens Samsung zou er Windows 7 op draaien, heb je alle updates al geïnstalleerd? Zodat zeker de intel chipset volledig up to date is?

Eventueel eens opnieuw beginnen met clean install?

[ Voor 33% gewijzigd door BeArt op 23-03-2012 14:16 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Gewoon terugsturen. Het is altijd leuk wanneer je iets zelf kunt oplossen, maar dit lijkt me toch echt een foutje van hun kant en daar zou jij geen tijd aan hoeven te verspillen ;) .

Grillmeister

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:06
Ik zie dat die laptop ook bepaalde akku-truukjes in de BIOS heeft verstopt:
[FAQs] Notebook : Countermeasures against the problem where the battery only charges up to 80%?
[Solution]

If the Battery Life Extension Mode of the Battery Life Extender is used, the battery is only charged up to 80%.

Battery Life Extender is a software program that optimizes the battery charge level depending on the usage environment.

To charge the battery 100%, change the mode to “Normal Battery Mode".

The setting can be set through the software of the operating system or the BIOS Setup.

- BIOS: Battery life cycle extension

Misschien die instellingen eens controleren?

[ Voor 6% gewijzigd door BeArt op 23-03-2012 14:19 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Tot hoe ver laad hij eigenlijk op? Windows 7 laad niet constant de accu op tot 100% namelijk. Het is onder Windows 7 vrij normaal om bjivoorbeeld op 98% te staan en dat hij dan niet de accu gaat bij laden. Als je echter op 95% of lager zit dan zou hij wel gewoon bij horen te laden.
Verder zou ik niet te veel er zelf aan proberen, maar gewoon terug gaan naar de winkel. Ik acht de kans groot dat de accu dan gewoon kapot is. Een laptop die nieuw uit de doos komt hoort geen software problemen te hebben die het goed opladen van de accu tegen gaan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

E-Vix schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:25:
Een laptop die nieuw uit de doos komt hoort geen software problemen te hebben die het goed opladen van de accu tegen gaan.
Als we op basis van dit soort argumenten producten gaan beoordelen dan kunnen de meeste bedrijven direct hun spullen pakken en vertrekken. Gebruik de woorden "vind ik" ertussen en de zin klopt weer.

Verder is het misschien handig om met F4 bij het opstarten (Samsung bootlogo, paar keer drukken) een fabrieksherstel te doen, en kijken of het dan nog gebeurt. Mocht het dan nog niet werken kun je altijd nog verdere stappen ondernemen.

edit; ik bedoel natuurlijk tussen het verschil van hoort, en de werkelijke situatie

[ Voor 6% gewijzigd door SgtStrider op 23-03-2012 15:05 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 07:05
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb op aanraden van de webwinkel een complete sytem restore gedaan. Leek even te helpen, maar uiteindelijk toch niet. Ik ga hem maar terugsturen.....
Pagina: 1