iPad, Nieuwe iPad, iPad 3 of iPad 3rd-gen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allemaal,

De iPad krijgt veel aandacht in de verschillende media de afgelopen dagen, maar eigenlijk zit ik al sinds het begin van de aankondiging met een vraag maar ik maar geen antwoord op kan krijgen: hoe heet het ding nou, of wat is de beste benaming? Iedereen heeft namelijk weer een andere naam in gebruik genomen (iPad, New iPad, nieuwe iPad, Nieuwe iPad, iPad 3, iPad 3rd-gen) wat natuurlijk vreselijk onhandig is 8)7 . Wat is nou eigenlijk de beste naam voor het nieuwste Apple speeltje?

Nieuwe iPad vind ik zelf overigens een stomme benaming, want wat is de volgende iPad dan? De Nieuwere iPad? Wat vinden jullie?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De naam is niet de "nieuwe iPad" (en ook niet "the new iPad"). Het is simpelweg "iPad" en aangezien het ding nog maar een paar weken oud is, is-ie nieuw... en hebben we het dus over de nieuwe iPad.

iPad 3 is het simpelst voor iedereen: zo noemt vrijwel iedereen 't en het is meteen duidelijk dat het over de derde generatie iPad gaat. Je kunt het dus het beste hebben over de "iPad 3" of "iPad (3rd gen.)".

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 23-03-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
New iPad is volgens mij de Apple term. Ik denk dat het gewoon iPad wordt. Net als bij de iMac, Macbook, iPod etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 23:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Apple noemt het ding gewoon 'iPad' en dan 3rd generation.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Heel simpel... iPad. Iedereen zegt the new iPad om 2 redenen:

1) Ze denken daadwerkelijk dat het 'the new iPad' heet/

2) Ze bedoelen simpelweg de nieuwe iPad, net zoals Apple het ook zei ;).

Volgend jaar kondigt Apple weer een nieuwe iPad aan, dus zeggen ze logischerwijs weer, and this is the new iPad (als dit is de nieuwe iPad) en de huidige wordt dan automatisch door iedereen the old iPad genoemd (als in de oude iPad). Het zorgt een beetje voor verwarring omdat de vorige de iPad 2 heette, en denken ze gelijk dat dit 'the new iPad' heet, maar het is gewoon (de nieuwe) iPad.

En oja, Apple noemt het ook gewoon iPad, echter wanneer je het besteld heet het iPad (3rd gen) wat logisch is gezien je anders volgend jaar niet weet elke nou de nieuwe en oude is, doen ze ook met hun gehele Mac portfolio en iPods.

[ Voor 16% gewijzigd door ASNNetworks op 23-03-2012 13:30 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Puur speculatie:

De discussies die rondgaan op internet dat het apparaat maar een 'upgrade' is van de iPad 2, wil men misschien een klein beetje voorzijn? Naar mijn mening een slimme zet door niet teveel nadruk op de versie te leggen, maar meer op de nieuwe functionaliteit, zeker gezien de marginale visuele verschillen tussen de 2e en 3e generatie.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Het principe werk hetzelfde als met iMac's en MacBooks, gewoon de iPad (voorjaar) 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

knights16 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:30:
Puur speculatie:

De discussies die rondgaan op internet dat het apparaat maar een 'upgrade' is van de iPad 2, wil men misschien een klein beetje voorzijn? Naar mijn mening een slimme zet door niet teveel nadruk op de versie te leggen, maar meer op de nieuwe functionaliteit, zeker gezien de marginale visuele verschillen tussen de 2e en 3e generatie.
Maar de upgrade van de iPad 1 naar de iPad 2 was, naar mijn mening nog kleiner: toegegeven een ander design, een nieuwe chip en camera's maar nu hebben we een getweaked design, een véél beter scherm, een nieuwe chip, een betere camera en voor de Amerikanen ook nog eens 4G LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PixellBox schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:30:
Het principe werk hetzelfde als met iMac's en MacBooks, gewoon de iPad (voorjaar) 2012
Niet helemaal: het product heet gewoon MacBook of iPod of iPad.

Om onderscheid te maken tussen verschillende versies heeft heeft Apple het bij de Mac's inderdaad over seizoenen (Winter 2011, Early 2008), maar bij de iDevices over generaties. Op de pagina's voor accessoires zie je bij "Compatibiliteit" bijvoorbeeld het volgende staan:

iPhone 4, iPhone 4S, iPod Touch (4e generatie), iPad (1e generatie), iPad 2 (2e generatie), iPad (3e generatie).

De iPad 2 en de iPhone-lijn zijn de uitzonderingen, die ze met de introductie van de nieuwe iPad hebben rechtgetrokken. Ik verwacht daarom dat ze dit ook voor de nieuwe iPhone door gaan voeren. Ik denk dat de iPhone "5" gewoon iPhone gaat heten, met (6e generatie) als toevoeging.

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-03-2012 17:03 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1