Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 21:39
Gegroet medetweakers!

Hier een probleem met het draadloos netwerken. Ik had laatst 2 TL-WR1043ND's aangeschaft, DD-WRT erop geflashed, geconfigureerd als WAP's en werken opzich nu zoals het moet :) . Bereik valt me tegen, maar das een ander topic. In ieder geval, ik heb ook nog een ander probleem, waarvan ik niet weet of het ligt aan mijn DD-WRT configuratie(s), of aan mijn apparaten. Mijn laptops wisselen namelijk niet tussen de WAP's. Ik kan met een WAP verbinden, dan naar mijn andere WAP lopen, maar hij blijft verbonden met de eerste WAP :? . Ligt dit aan mijn laptops of aan de routers en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom zou je verwachten dat hij wisselt, als hij nog een verbinding heeft?

[edit]

Ik heb even voor je gegoogled:

Ik neem even aan dat je ze beide dezelfde SSID (en wpa2-encryptie) hebt gegeven en de ene in bridge-mode hebt staan.

Staan je AP's wel op een ander kanaal? Dus de ene op 1 en de ander op 6, ofzoiets? (of welke combinatie van 1,6,11 dan ook voor een g-netwerk).

Als dat wel zo is, lijkt het erop dat je laptop gewoon vind dat hij voldoende sterk signaal heeft.

[ Voor 96% gewijzigd door Keypunchie op 23-03-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Volgens mij wordt roaming niet ondersteund... dan kom je op andere oplossingen zoals access points met een controller.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Bedankt voor de reacties.

Ja al mijn WAP's hebben dezelfde SSID, wachtwoord en een ander kanaal. Toch wanneer ik nog maar 1 balkje bereik heb, en ik naast mijn andere WAP zit, gaat mijn laptop niet met die tweede automatisch verbinden. Ik moet dan de verbinding verbreken, en dan komt de laptop erachter dat er een andere router ook een netwerk uitzendt. Ik ben nog redelijk nieuw bij DD-WRT, en ben leergierig. Heb ik iets fout gedaan?

[ Voor 1% gewijzigd door 7Jellow7 op 23-03-2012 21:15 . Reden: schreef op 'hetzelfde kanaal', zou 'een ander kanaal' moeten zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je moet een twee verschillende kanalen kiezen heb ik een tijdje terug gemerkt. Dat werkte althans bij mij een stuk beter.

Overigens werkt dit ook goed met de standaard firmware van TP-Link, dus dat zou je eventueel ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Ja, ik heb dus verschillende kanalen (iets als 1, 6, 11, ik heb ook nog gekeken met inSSIDer naar alle draadloze netwerken hier) die ook op 'Turbo' staan met dus 40mhz.
De standaard firmware zet ik er liever niet op omdat ik gebruik maak van bijvoorbeeld VAP's en andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ander apparaatje doet ook niet roamen? Zou eerst eens uitzoeken of je laptops wel staan ingesteld/ondersteuning hebben voor roamen. Via de eigenschappen van je wireless netwerkkaartjes zou je dat moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb dit in een ander topic eens gelezen en de oorzaak zou liggen bij de drivers van de in dit geval de laptop.

Welke wireless chipsets hebben je laptops?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7Jellow7 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:58:
Ik kan met een WAP verbinden, dan naar mijn andere WAP lopen, maar hij blijft verbonden met de eerste WAP

Alvast bedankt,
Jelle
Beide ap's zullen je hele huis bedekken, daarom wisselt je laptop niet zomaar van ap.
Waarom in Utrecht overstappen in een trein naar Amsterdam als je in een trein naar Amsterdam zit ;)

Hier ook 2 ap's, als er op zolder een laptop wordt gestart pakt die de ap op zolder, loopt diegene naar beneden en trekt de deur van de woonkamer achter zich dicht is het signaal van zolder weg en zal de laptop 2 sec later verbinding hebben met de ap die beneden hangt.
Zorgen dat de overlapping van het signaal zo klein mogelijk is, alleen zal dat in een "normaal" woonhuis niet heel handig gaan, zelfs niet met maar 2 ap's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

@Gero71:

Mijn idee van roaming met Wireless was ook dat het constant de sterkste AP kiest voor zijn verbinding. Maar zoals ik in mijn vorige post meldde kan het zijn dat dit aan de implementatie in de drivers bij de client ligt. Óf het werkt zoals jij beschrijft: dat het pas op zoek gaat naar een betere AP als de huidige niet meer te bereiken is. Welke van de twee het nu echt is (of hoort te zijn) is mij nog niet helemaal duidelijk.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Roaming werkt zover ik weet niet zo soepel zonder een wireless controller, een dergelijk apparaat biedt de logica om dit alles vlekkeloos te laten verlopen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb even gezocht en het blijkt dat IEEE 802.11r roaming pas echt implementeert. Uiteraard is daar weer de nodige ondersteuning voor nodig in de apparatuur....

Zie:Ik gok dat je nu WPA / WPA2 gebruikt maar er wordt in meerdere artikelen gezegd dat roaming blijkbaar beter werkt met WEP. Kan je roaming eens testen met WEP encryptie? Ik hoor graag de resultaten, vergeet uiteraard na de test niet de encryptie weer terug te zetten op WPA / WPA2 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-03-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
webfreakz.nl schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:55:
Ik heb dit in een ander topic eens gelezen en de oorzaak zou liggen bij de drivers van de in dit geval de laptop.

Welke wireless chipsets hebben je laptops?
Een van mijn laptops heeft een BCM4313 draadloze adapter, stuurprogramma's zijn al bijgewerkt. Mijn andere laptop is hier even niet( ;w ), en daarvan weet ik ook niet de draadloze adapter z'n product nummer uit mijn hoofd.
Nivk schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:35:
Een ander apparaatje doet ook niet roamen? Zou eerst eens uitzoeken of je laptops wel staan ingesteld/ondersteuning hebben voor roamen. Via de eigenschappen van je wireless netwerkkaartjes zou je dat moeten kunnen vinden.
Oke, ik zit een beetje te snuffelen in de geavanceerde eigenschappen van mijn draadloze adapter, en daar zijn twee functies die iets te maken hebben met roaming. Een van die functies is 'roaming-beslissing' en de ander is 'roaming-tendentie'. Zie hier de screenshots:
http://img546.imageshack.us/img546/5770/naamloosim.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/8305/naamloos1nk.jpg
Wat moet ik hier dan doen?

Bedankt voor alle snelle reacties.

EDIT: Ga ik even snel roaming met WEP encryptie proberen...

[ Voor 2% gewijzigd door 7Jellow7 op 24-03-2012 10:38 . Reden: Zie boven :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kan je eens kijken of je situatie verschilt als je de "roaming-beslissing" instelt op afstand / bandbreedte -optimaliseren? En "roaming-tendentie" op "aggressief" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
YES, het werkt! :*) De oplossing was de roaming tendentie op 'aggresief' te zetten, nu wisselt hij wel tussen mijn routers. Bedankt allemaal! _/-\o_
Pagina: 1