usb 3.0 doorvoeren naar achterkant - mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo allemaal,

Ten eerste: ik weet niet helemaal zeker of deze topic hier op de goede plaats is, ik hoop het wel.

Ik heb gisteren voor m'n vriendin een nieuwe pc in elkaar gezet, maar we hebben 1 probleem (eigenlijk 2, die 2e is kleiner, die gooi ik er misschien wel achteraan hier).

De kast die ik heb gebruikt is de NZXT Source Elite 210. Deze heeft een usb 3.0 poort aan de voorkant, en aan de binnenkant wordt die vertegenwoordigd door een kabel met een platte blauwe mond met 2 rijen van 10 gaatjes. (zie afbeelding 6 op de product website: http://www.nzxt.com/new/p...c_series/source_210_elite).
Echter, haar moederbord (Asus P8H61 LE/USB3) heeft geen aansluiting waar de kabel op lijkt te passen. Wel heeft deze aan de achterkant een tweetal usb 3.0 poorten. Omdat we 1 usb poort aan de voorkant wel erg weinig vinden wil ik graag de blauwe kabel aansluiten op een van de poorten aan de achterkant. Mijn vraag is simpel: is dit mogelijk met een verloopkabeltje of iets dergelijks? Ik heb gezocht, maar kon niks vinden van dien aard. Het zou natuurlijk nog mooier zijn als ik het fout heb en die blauwe kabel wel ergens direct op haar mobo past, maar er is iig geen aansluiting die qua #pinnetjes precies klopt, wel een met meer...

Het tweede probleem is dat haar kast 2 fans heeft en het mobo maar één cha_fan stekkertje. Ik heb het nu dus ook zo aangesloten dat er maar 1 fan draait. Is het mogelijk om dit probleem te omzeilen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met deze problemen! (En dat ik geen forumregels heb overtreden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik heb in mijn Lian Li kast hetzelfde probleem, maar daar werd netjes een interne connector naar usb connector meegeleverd, zodat je hem achter op je I/O backplate kan aansluiten. Op dit moment zijn volgens mij maar heel weinig (lees als in: geen) moederborden die USB3 intern op het moederbord hebben zitten.

Vervolgens voor je tweede vraag: je kan dit op meerdere manieren oplossen.

1.) 3/ pin splitter kopen zodat beide fans aangesloten worden op de cha_fan stekkertje.

Afbeeldingslocatie: http://eshop.pesaroshop.com/images/33433.jpg

of:

2.) een 3/4 pin naar molex converter kopen zodat je hem aansluit op je voeding. En de andere op de cha_fan stekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.goldenleaf.net/images/prods/GLI-Cab%20Power%203%20to%204%20Fan.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door GioStyle op 23-03-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomR
Bedankt voor de vlotte reactie.

De fans aan de kast heb zowel een 3 pins als een molex, de 3 pins heb ik op het mobo gedaan EN de molex aan de voeding. Door je opmerking begin ik te twijfelen of de 2e fan (slechts molex) wel echt uitstaat (ik heb alleen gevoeld met mn hand, de kast stond al op zn plek :P). Die molexen gingen echter wel extreem lastig (ik vind het altijd al ondingen, maar dit was een geval apart), dus misschien maakt die wel niet goed verbinding.
Anders is zo'n 3 pins splitter zeker een goede optie, bedankt.

Bij deze kast zat niet zo'n usb converter (zo noem ik het maar even), maar die moeten dan toch ook los te krijgen zijn lijkt me. Dan is het alleen nog een kwestie van erachterkomen hoe dat heet, weet iemand dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 11:02
Je USB poort kan je als het goed is gewoon hier aansluiten, alleen is het dan USB 2.0 inplv 3.0, maar je kan ze wel gewoon gebruiken..

Als het goed is is dit je mobo..
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadplaatjes.nl/20120323/486799.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Arvado op 23-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomR
Daar heb ik inderdaad de 2.0 poort aangesloten. Het probleem is dat de stekker van de 3.0 daar niet inpast, deze is veel groter (2x10 pinnetjes onder elkaar). Er zit nog wel een poort helemaal rechtsonder in jouw plaatje, zou het daar misschien op kunnen? (Ik verwacht van niet, manual zei er ook niks over, aantal pinnetjes klopt niet, maar het usb 2.0 stekkertje was ook maar 1x4 i.p.v. 1x4+1x5 zoals de aansluitingen die jij aangaf...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt kijken welke pinnen je nodig hebt voor USB2.0, en deze dan op die USB2.0 header zetten.
Dat is even klooien met pinnetjes, maar het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 11:02
Ja idd, er zijn ook converters voor..

http://www.it-service.be/...3.0---USB-2.0-adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-08 11:23

Fordox

00101010

ik heb zelf nog wel een usb 3 naar usb 2 kabel liggen hier. als je lekker dichtbij woont, mag je fijn mij wel dat ding ophalen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1