Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Op dit moment ziet mijn situatie er als het volgt uit:
- ziggo standaard abo (10mbit/1mbit, telefoon, digitale tv)

Mijn hoofdaansluiting komt in de woonkamer binnen. Ik zou echter graag ook televisie in mijn slaapkamer willen ontvangen. Ik heb erover gedacht om in de weer te gaan met kabels trekken en dergelijk maar ik heb hier niet echt de tijd en zin voor om dit allemaal goed aangesloten te krijgen. Hiernaast wil ik ook nog wel overstappen naar een andere combinatie van abonnement aangezien ik de telefoon nooit gebruik.
Ik zat zelf te denken om het z2 internet van Ziggo te nemen en dan digitenne van kpn om zo makkelijk de tv boven aan te kunnen sluiten. Ik heb echter wat slechte dingen gehoord over de kwaliteit van digitenne.

Zijn er nog andere opties (naast het trekken van een kabel naar boven voor de TV) om boven toch digitale tv te ontvangen? Iets van een kastje om de coax om te zetten naar utp/draadloos en weer terug? of zeg ik nu iets doms?

mvg,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 10:43 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kabels kan je ook laten aanleggen door een Ziggo monteurtje. Geen idee wat de kosten hiervan zijn maar wellicht een idee.

De all-in-one abonnementen zijn qua prijs meestal beter dan losse producten. Telefonie hebben wij ook hier en we bellen er alleen maar (gratis) mee naar de helpdesk indien nodig (gelukkig niet vaak) en naar andere Ziggo abonnees. Voor elke TV heb je in ieder geval een decoder nodig. Los kastje dan wel een CI+ module in de TV indien geschikt. Dit geldt net zo goed voor Digitenne. Bij Ziggo is het in ieder geval zo dat je tot 3 smartcards extra aan je hoofdaccount kunt koppelen welke dan hetzelfde zenderpakket mee krijgen.

Ik heb wel eens gekeken naar COAX-UTP converters maar de kwaliteit, beschikbaarheid en prijs zijn toch een grote drempel geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 23-03-2012 10:47 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:47

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Je zou voor een server met dvb-c kaart kunnen gaan, om dan boven een htpc neer te zetten die de streams weer van de server haalt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

En je kan KPN Digitenne altijd 4 weken op proef uitproberen.

Verspilde moeite overigens, want de beeldkwaliteit bij Ziggo is vele malen beter.

Daarnaast huur je de decoder van KPN, dat komt nog bovenop de kosten van het Digitenne abonnement zelf.

Bij DVB-C van Ziggo wordt het pas een probleem als je meer dan 3 SmartCards wilt gaan gebruiken.