Windows 7 installatie hangt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Een vriend van me heeft onlangs een nieuwe computer gekocht, op basis van het workstation system is de afgelopen best buy guide.

CPUIntel Core i7 3930K
CoolerScythe Mugen 3 Rev. B
MoboMSI X79A-GD45 (8D)
RAMKingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
GPUEVGA Gefore GTX 550 Ti FPB
SSDSamsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
HDDSeagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB
PSUCorsair Builder CX600
DVDSamsung SH-S222AB
WLANASUS PCE-N15

Ik heb hem geholpen met het in elkaar zetten van het geheel - dit was voor hem zijn eerste build.

Nadat alles in elkaar zat, bleek het systeem echter niet graag te booten vanaf de Windows 7 DVD (Windows 7 64-bit professional, OEM), terwijl in de BIOS/EFI de boot-volgorde begint met CD/DVD-drive. Het systeem boot de DVD alleen als de boot-priority op UEFI:naam-van-dvd-drive staat. Ik ben hier niet mee bekend, maar het is de enige optie die überhaupt tot in de installatie komt, toch vind ik het vreemd en weet ik niet precies wat dit betekent.

Helaas houden de problemen daar niet op. Na het booten van de windows 7 DVD lopen de 2 grijze laad-balkjes vol en verschijnt er een 'starting windows' scherm (nog zonder de 4 kleurtjes). Hier lijkt de installatie vast te lopen - geen activiteit van de DVD drive en ook niets te zien op het scherm.

In de BIOS wordt wel alle hardware correct herkend. Er is 16GB RAM te zien, de DVD drive, de SSD en de HDD.

Vervolgens zijn alle onnodige dingen losgehaald van het moederbord (front-panel connectors, WLAN kaartje, USB peripherals etc.) en alle RAM sticks afzonderlijk geprobeerd, maar niets bleek te werken. Helaas is 't zo snel niet mogelijk om de voeding, GPU of dvd drive te vervangen (ik woon in Venlo, computer staat in Tilburg).

Heeft iemand enige idee of we gewoon iets over het hoofd zien, of dat het daadwerkelijk een hardware-gerelateerd probleem is?

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 13:15
Ik heb ooit het zelfde gehad, lag bij mij aan mijn RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:01
Floppy drive disabled in de bios?

Doet namelijk erg lastig als je deze enabled hebt maar fysiek geen floppy drive meer hebt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Probeer is Windows via een USB stick te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 17:43
Wat je zou kunnen doen om te kijken of je hardware werkt is om even een Linux liveboot cd te downloaden en hier vanaf te booten.

En probeer W7 anders even over te zetten op een USB stick en hier vanaf te installeren, mogelijk is het toch de cd die beschadigd is of niet goed leesbaar is voor de drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik had inderdaad ook al gedacht aan een bootable USB stick, maar helaas was er geen stick voor handen die groot genoeg was om dit mee te doen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dat alsnog te proberen.

Wat betreft de floppy drive, deze is niet enabled in de BIOS - dingen als USB controllers zijn ook al eens uit en weer aan gezet in de BIOS, helaas zonder resultaat.

We sleutelen - hoewel gefrustreerd - verder 8)7

PSN: H1SOLO

Pagina: 1