Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vakantietopic: leuke huurauto's

Pagina: 1
Acties:

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Een van de beperkingen van vliegreizen is de beschikbaarheid van huurauto's. Het is niet moeilijk om op welke luchthaven dan ook een Golf te huren, maar als je bijvoorbeeld zelf een GTI rijdt dan zul je misschien op vakantie ook een GTI willen i.p.v. een 1.2TSI Trendline. Of een leuke cabrio :)

Doel van dit topic is om tips en adressen te verzamelen voor de autoliefhebbers die thuis bijzondere auto's rijden en dat op vakantie ook willen. Waar vind je een leuke huurauto?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Tsja... Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf waar je bent, in San Fransisco of de binnenlanden van Afrika. Mooie huurauto's zijn overal wel te vinden, je moet alleen flink in de buidel tasten.

no animals were harmed during the production of this message

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Op alle websites van de grote verhuurders, die vast en zeker ook te vinden zijn op je vakantiebestemming, vind je gewoon alle autos. Ook alle fun autos. Verder verhuren de meeste dealers ook autos, dus een GTI vinden moet niet zo moeilijk zijn!

Do what you love, do it often

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In Griekenland hebben we het eerste jaar een Hyundai Getz meegekregen waar onze koffers totaal niet in pasten |:( Gelukkig was het een 5-deurs en konden ze op de achterbank, maar goed. Ik paste er met mijn 1m91 en fors postuur overigens prima in. Dat moest het jaar daarna beter en we hadden toen een Fiat Grande Punto. Leuk autootje, maar in de bergen heb je wat meer pit nodig dan de 1.4 instapmotor leverde.

Als we nu nog eens zouden gaan, zouden we een 4x4 regelen. Een hoop leuke bergweggetjes bestaan uit relatief grote keien en puin. Daar hebben we ons met beide huurauto's niet aan gewaagd, maar je komt wel op prachtige plekken als je van de asfaltwegen af kunt gaan. Wel goed verzekeren, want schade aan banden en onderkant van de auto is vaak niet meeverzekerd.

Zoals Caeruleus al zegt: het hangt nogal af van waar je naartoe gaat. In de VS zou ik echt graag eens een dikke musclecar willen rijden of zo'n lompe SUV als een Escalade ofzo :D Of zo'n grote Amerikaanse camper.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40
t_captain schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:07:
Doel van dit topic is om tips en adressen te verzamelen voor de autoliefhebbers die thuis bijzondere auto's rijden en dat op vakantie ook willen. Waar vind je een leuke huurauto?
Vind alleen deze zin een beetje jammer.
Ik noem mezelf geen auto liefhebber, (Heb een Megane gehad en nu een Matrix) maar op vakantie wil ik ook wel eens een luxe auto. Alhoewel danweer de vakantie naar Hawaii we een Chevrolet Cobalt hadden op 2 eilanden.
Maar de volgende keer wil ik wel eens wat luxer zoals een Ford Mustang Cabrio oid.

Denk dat er meer mensen geinteresseerd zijn in luxere auto's op vakantie en thuis gewoon een Kia Picanto rijden bijvoorbeeld.

@Grrrrrrene,
Helemaal waar.
Tip voor VS overigens is dat er Camper bedrijven zijn welke graag willen dat je voor een prikkie een camper van de fabriek naar een andere plek brengt. Overigens heb je wel keuze waar.

Hawaii (Big Island dus) heb je een sterrenwacht, maar de weg er naartoe is niet verzekerd zullen we maar zeggen. Een jeep is daar wel een must.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 23-03-2012 10:22 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mazda MX5

Vaak bu'j te bang!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 16:31
Een beetje onzinnig topic.
Hier moet je de adresjes wel kunnen vinden:
www.europcar.com
www.hertz.com
www.avis.com
www.alamo.com

De voorbeelden die je noemt zijn bij iedere verhuurder te verkrijgen. Golf GTI is misschien een beetje te specifiek, maar als je iets met een beetje grunt wil, dan staat er altijd wel een luxure auto. Een hot hatchback zal niet vaak ingekocht worden omdat je op je klompen kan aanvoelen dat petjes die helemaal aftrappen. Maar in Italië had Europcar gewoon Alfa Romeo Brera's in de vloot. Je moet overigens wel door de social screening van de verhuurder heenkomen, want als je volgens hun een risico bent (je pet staat scheef op je hoofd) dan krijg je hem mooi niet mee.

Een cabrio staat altijd wel ergens op een luchthaven. Ook had Hertz de Shelby mustang GT-H in de vloot.

Dus gewoon via de geronmeerde verhuurders. De adressen vind je op hun websites.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Op gran canaria kreeg ik een splinternieuwe corsa mee als leenauto. Ik had toen een auto gehuurd via sunnycars. We hadden eigenlijk een 107 formaat besproken echter was die niet leverbaar bij hun partner op gran canaria dus kregen we een upgrade.

Ik weet wel dat hun naast de corsa ook o.a. een astra cabriolet hadden staan en een bmw 320 cabrio. Dat waren beide, in 2008, splinternieuwe auto's net als de corsa die ik mee kreeg.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hmmm. Italië heb ik met veel plezier een Megane CC (huidige model) gehuurd. Diesel er in en je bespaart aardig wat kosten in brandstof als je veel gaat rijden.
In Amerika zit je met de 25 jaar beperking waardoor je veel "leuke" auto's niet mag huren. In ieder geval niet online. Toen ik (24 toendertijd) bij de balie kwam kon het alsnog wel gewoon alleen waren er geen meer op voorraad, anders had ik omgeboekt. Was uiteindelijk wel happy met m'n Toyota RaV4 toen we elke dag 10km onverhard moesten rijden van en naar onze cabin. Dat had die Mustang Cabrio niet leuk gevonden.

En je hebt natuurlijk altijd kleine bedrijfjes die wat exclusievere auto's hebben, maar die kosten vaak een hoop meer. Voor onze bruiloft in Italie hadden we een Alfa Romeo Giulietta uit 1962 gehuurd. Dat was ook wel erg leuk om te doen en om mee rond te rijden. Stuk minder luxe en veilig, maar met m'n 1.93 paste ik er prima in en we hebben er heerlijk mee rondgereden.

Er is genoeg leuks te halen maar je moet gewoon niet altijd op de centen letten. Maar die Megane CC scheelde vrij weinig met een Golf oid en in dat geval was het de meerprijs meer dan waard.

Gewoon lekker zoeken dus en niet te moeilijk doen over de prijs.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 20:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zelf altijd in een 205GTI, 206GTI en nu in een 206RC gereden. Dat zorgt er niet voor dat ik op vakantie ook in een GTI wil rijden. Sterker nog, op vakantie wil ik een zo zuinig mogelijke auto. Ik wil veel rijden en veel zien. Koffers pleur ik wel op de achterbank. Wat ik prettige auto's vind zijn de fiat punto, skoda fabia en de toyota yaris. Allemaal 1.2tjes of 1.0 :)
Met de Yaris heb ik in Ierland rondgereden, bijna 3000km. Kep maar iets van 200 euro aan benzine uitgegeven daar.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:54

McBoom

Broem

Zo'n 5 jaar geleden ben ik met mijn vriendin op vakantie geweest naar Kreta en we wilden daar voor een dag een auto huren. De Jimny's waren op, maar ze hadden nog wel een Jeep Wrangler staan, dus die maar genomen (met lekkere korting :P). Mijn vriendin durfde niet te rijden, dus heb ik de hele dag gereden, ondanks dat ik nog maar amper een maand m'n rijbewijs had :X

Maar het was wel een leuke auto. Er zat alleen een dak op, de zijkanten waren helemaal open en dat was wel lekker met 40 graden......

The ramblings of an idiot

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Zorg dat je een auto van je wensen reserveert voordat je op reis gaat. Het lieftst enkele weken van te voren. Je moet niet verwachten dat ze altijd maar top of the bill hebben staan naar jouw smaak.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 14:14
Ik heb zelf een cabrio en zou het liefst ook op vakantie open rijden.

Maar ik vind de cabrio's bij verhuurbedrijven echt gruwelijk duur, vaak het dubbele oid van een 'gewone' auto (en dan tel ik de cheapste gebakjes al niet mee). Is er dus nog nooit van gekomen dat ik een cabrio gehuurd heb...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mee eens, ik vind het doodzonde om op vakantie de helft van het geld uit te geven aan de huur van een auto. Want daar heb je het dan al snel over, als je 2 weken gaat met een vliegreis naar Z-Europa o.i.d.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 23-03-2012 14:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het merendeel aan autosites adverteerd de auto's zelfs speciaal, dus lijkt me nou niet iets dat lastig zoeken is. Hooguit als je te lang wacht - want dan zijn ze gereserveerd.

Zo heeft hertz de 'fun/cabrio collectie' met onder andere een SLK200, of de prestige selectie met onder andere de jaguar XJ. Hangt natuurlijk ook af van je bestemming, maar echt lastig zoeken kan ik het niet noemen.

De VS bijvoorbeeld met de 'adrenaline' collectie met bijvoorbeeld de camaro, mustang, challenger...

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 23-03-2012 15:03 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Vorig jaar in de vs in een crysler 300 gereden,met een beetje zoeken kom je nog wel eens leuke deals tegen.dit was 2 weken,onbeperkte km en volledig verzekerd iets van 200 euro :) rond zoek met combi deals zoals vliegticket en autohuur kan je flink schelen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, huurauto's in de USA zijn toch altijd wat groter bemeten als hier in NL. Minimale motorisering is volgens mij een 2,5 liter V6 ofzo, of iig een flinke motor. Die Amerikanen willen niks anders, alles onder de 2,5 liter is te klein :+

Twee jaar geleden reed ik daar in een Chevrolet Impala (hier bekend als de Epica) met een 2,5 V6 in het vooronder, en een standaard automaat. Als je hier een middenklasser rijdt is dat echt een grote bak kan ik je melden. Cruist heerlijk overigens :)
En door de automaat niet vooruit te branden, maar dat wordt anders als je je bergversnellingen gebruikt en hem als een schakelbak gaat rijden >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik vind het in elk geval bij de grotere verhuurders in Europa lastig om een leuke auto te huren. Als ik naar UK zou gaan, zou ik daar bijvoorbeeld wel een Jag willen rijden :) Maar in die klasse (zelfs de klasse van de XF) zit er maar weinig in de verhuur. En dan is er het woord "of gelijkwaardig" op de websites van de verhuurders. Volgens de gemiddelde verhuurder is een Superb ongeveer even groot als een XF ;)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 20:50
Vorig jaar met mijn vriendin was de planning een peugeot 308 CC te huren bij Hertz. Op de dag van ophalen zeiden ze dat ze iets anders hadden. Kwamen ze in een full option Audi A3 1.8T cabrio aanrijden 8)
Was iets van € 450,- kwijt voor vijf dagen. Niet iets om ieder jaar te doen, maar omdat het echt een auto vakantie is, zeker de moeite waard.

Had m gehuurd bij Hertz.

[ Voor 28% gewijzigd door Vimana op 24-03-2012 11:05 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 20:18
Aventador of 458 Italia. Ligt er ook aan wat je normaal rijdt, als je een Murcielago gewend bent is rijden in een Aventador niet superspeciaal, kun je beter een proefrit gaan doen.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afgelopen 2 jaar naar de USA geweest.
Tijdens de 25 daagse rondtrip langs de west kust een small size SUV gehuurd (RAV4, Ford Escape). Kwamen met 3 "gezinnen" aanlopen bij Alamo die allemaal een small size SUV gehuurd hadden. Ik bewust helemaal achteraan gaan staan (al was ik als eerst daar, mijn broer snapte het al niet :P).

Beide gezinnen een small size SUV mee, ik kreeg een Jeep Grand Cherokee mee omdat de small size SUV niet beschikbaar was 8). Ideaal voor een rondtrip daar. Mustang cabrio was leuk geweest, al is het imo in de zomer veel te warm om daar met het dak los rond te rijden. Ik zou levend verbanden.....

Als ik de trip opnieuw zou maken zou ik misschien een SUV huren voor het grootste deel (langs alle natuurparken), en dan in Vegas of San Francisco switchen naar een Mustang oid om de kustweg naar LA te rijden.

Afgelopen jaar naar New York / Washington / Niagara falls / Boston geweest. Had een Toyota Camry gehuurd maar kreeg uiteindelijk een Chevrolet Impala mee (3.5 v6). Echt de saaiste huurauto die je kunt vinden. Kofferbak is extreem groot. verbruik was overigens opvallend goed. We haalde geregeld de 1:10 - 1:11!. Auto rijd wel echt amerikaans, als een natte krant :P.
Auto btw gehuurd bij dollar.de. Was verreweg de goedkoopste.
Verbruik in de USA is natuurlijk minder belangrijk. Brandstof kost in verhouding met europa nog steeds weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 24-03-2012 11:49 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
In de vs zijn ze sowieso niet zo ingewikkeld, huur altijd een midsize suv, rij altijd met iets anders weg. Midsize suv is prijs gunstig. Gebruik daar altijd alamo als verhuurmaatschappij. Wanneer je de auto uitzoekt, even ouwe hoeren met de heren die de autos de parkeerplaats oprijden en dat je graag een amerikaan wilt rijden en niet zo'n *** koreaan. Dit kunnen ze altijd wel waarderen. Paar minuutjes wachten en daar komt hij aan met een of andere mooie wagen die dan 'per ongeluk' op de verkeerde plek geparkeerd wordt. Nooit vragen over gehad bij het uitrijden bij de slagboom.

Als je de auto in de states overigens zat ben, direct naar de eerste de beste verhuur, gewoon inrijden, aangeven dat je een auto wissel wil. Er komt een mannetje voor je bagage en je kunt zo een andere uitzoeken en doorrijden.

Mee gehad ipv de standaard kia/hyundai/ford escape:
Ford Edge
Ford Explorer
Chevrolet Avalanche
Dodge Ram (eerste keer in me leven in een pickup)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25
Kreeg een gloednieuwe VW Golf met een 1.4 TSI met turbo en compressor mee. Bedrijf Multirent.
170 pk..Souplesse in hele toerenbereik was perfect, sleurde in iedere versnelling. . Km-stand was 61 km, en pas 3 dagen op kenteken :D

Over de grens nog even 230 km/h aangetikt. Dus je kunt voorstellen dat we veel plezier mee gehad hebben. :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij Sixt hebben ze vaak ook wel wat leukere auto's. Het hangt van de locatie af maar ook XJ's kan je daar krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik heb er - achteraf - zo'n spijt van dat ik afgelopen zomer in CA een Compact (Hyndai Accent) heb gehuurd. Ik wou dat ik een 4x4 had gehuurd, want heb zoveel van het land niet kunnen zien. ;(

Maar goed, ik was totaal onvoorbereid weg (3 dagen van tevoren besloten die kant op te gaan...).

Alamo heeft een flink aanbod aan auto's in verschillende klassen, daar moet je wel iets leuks kunnen vinden denk ik.
Pagina: 1