• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 18:14
Hallo,

Na de FAQ en Google afgestruint te hebben dan toch maar even hier vragen
Ik heb al een tijdje mijn pc. Hierin zit een gtx285 van xfx. Ik heb hier altijd 2 schermen aan gehad maar dacht vanmiddag: "goh laat ik de tv eens aansluiten, eens kijken hoe dat werkt". Zo gedacht zo gedaan maar het werkt voor geen meter want ik kan dan geen hoge resolutie aanhouden. Dus ik wil alles weer aansluiten maar tijdens deze werkzaamheden zie ik dat mijn eerste scherm een VGA en een DVI aansluiting heeft. Nu vraag ik mij af of het een prestatieboost geeft wanneer ik beide aansluitingen gebruik op dit ene scherm en deze aan laat sturen door de bovengenoemde grafischekaart.

M.v.g.
Mij

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stevens20 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:53:
Nu vraag ik mij af of het een prestatieboost geeft wanneer ik beide aansluitingen gebruik op dit ene scherm en deze aan laat sturen door de bovengenoemde grafischekaart.
nee

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe stel je je dat voor? Wat zou er dan aan prestaties moeten verbeteren?

Nee dus. Gewoon via DVI aansluiten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• stevens20
Mijn beredenering was als volgt: normaal heb ik 2 schermen en 2 aansluitingen. Ik dacht dat als ik ze bundel dat de kracht die normaal op de 2 schermen komt nu op een scherm komt. Dit is dus niet het geval.

Maar wanner dit geen prestatiebonus geeft waar is die 2de aansluiting dan voor? Voor een 2de pc eraan ofzo? (Kabels voor beide aansluitingen zijn bij het scherm geleverd)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
stevens20 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:07:
Mijn beredenering was als volgt: normaal heb ik 2 schermen en 2 aansluitingen. Ik dacht dat als ik ze bundel dat de kracht die normaal op de 2 schermen komt nu op een scherm komt. Dit is dus niet het geval.
In tegenstelling tot Jedi knights werken monitoren niet op "The Force" ;) Meer "kracht" er naar toe sturen heeft dus geen zin :) Wat zou die "kracht" überhaupt moeten doen?
Maar wanner dit geen prestatiebonus geeft waar is die 2de aansluiting dan voor? Voor een 2de pc eraan ofzo? (Kabels voor beide aansluitingen zijn bij het scherm geleverd)
Zelfde reden waarom er op een versterker of een TV ook meerdere aansluitingen zitten: zodat je signaal van verschillende bronnen kan weergeven. En uiteraard om met meerdere signaalsoorten om te kunnen gaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook evt. 2 pc's aan kunnen sluiten (dan kun je switchen dmv. het menu of een knopje op het scherm). Maar niet veel mensen zullen dat hebben. De 2 aansluitingen zijn dan ook primair bedoeld om meerdere aansluitmogelijkheden te creeeren. Net elke pc/laptop heeft dvi en niet elke heeft vga. Met een scherm die beide heeft zit je altijd goed.

Verschil tussen de 2 is overigens dat dvi digitaal is en vga analoog. Dvi geeft een iets betere beeldkwaliteit.

• stevens20
Ik gebruik de pc voor gaming en renderen.

Heren, bedankt voor de info! Ik weet genoeg. Had dit antwoord ook al verwacht gezien er niks over op internet te vinden was.

Wat mij betreft mag er een slotje komen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58

Nox

Noxiuz

Mogelijk dat hij dacht dat er een maximaal aantal beelden uit een aansluiting komt en dat de videokaart meer kan leveren dan een vga-aansluiting aankan. En als je dan dvi+vga aansluit je dan de beelden die dan niet over de dvi gaan erbij krijgt.

Overigens het beste DVI gebruiken :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij, je monitor zal sowieso maar 1 input kunnen gebruiken.

• stevens20
Ik kreeg bij de Nvidia instellingen 2 schermen te zien terwijl er maar een aangesloten is... Dus dat was niet goed. Maar hartelijk dank voor de feedback. Ik heb er weer maar een aangesloten...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, dat is logisch. Immers, beide outputs van de videokaart hebben er iets aanhangen. Die kunnen natuurlijk niet ruiken of dat 1 en dezelfde monitor is of niet. Op die manier kun je wel een dualmonitor setup bouwen van 1 monitor, maar dat is nogal zinloos.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Als je twee schermen op 2 poorten aansluit heeft je videokaart 2 keer zo veel rekenwerk als 1 poort. Als je 2 schermen aansluit op 1 poort (je hebt dan wel een Splitter nodig). Ik heb dat een tijd gebruikt met een Eminent VGA splitter omdat mijn woonkamer pc maar 1 vga poort had. Het werkt alleen als beide schermen Full HD zijn / zelfde resolutie en automatische detect werkt vaak niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

2x zoveel rekenwerk hoeft echt niet hoor. Dat ligt maar volledig aan wat je ermee doet en hoe schaalbaar de applicatie en je videokaart is.
Pagina: 1