Goeden,
geen idee of dit het juiste stukje subforum is, ik heb even geen idee waar ik t probleem moet zoeken, graag advies!
situatie:
ik speel BluRay die ik met DVDFab op harddisk geript heb af met XBMC. Het is een vrij groot bestand (>20gig)
t Probleem is dat de weergave van deze video niet vloeiend is. ik heb andere, kleinere films (lagere resolutie??) die wel goed spelen maar heel veel ervaring met afspelen van films mbv XBMC heb ik niet, geen vergelijkingsmateriaal dus.
Terwijl de film afspeelde heb ik de volgende waarden gemonitord:
GPU gebruik : 17 %
CPU gebruik: gem 60%
Memory: ong 46% gebruik maar:
totaal 2G
in cache 1155
beschikbaar 1095
vrij 0 (of 1 of 2 inieder geval vrij laag)
dit lijkt me er toch goed uit zien (??)
Toch schokt het.
het enige wat me opvalt is dat geheugen "vrij" soms tot de 0 gaat maar wat ik heb dat ooit eerder hier gevraagd en wat ik hoorde is dat dit niet iets is wat problematisch zou zijn verder is het gebruik dus 46%.
Waar zou ik dan toch het probleem moeten zoeken? Kan de doorvoersnelheid van de harddisk problemen geven (dit is een hdd met sata aansluiting, zou toch geen problemen mogen opleveren).
Verder: als ik opgenomen TV bekijk (HD uitzending) dan gaat dat wel vlekkeloos.
t enige wat ik kan bedenken is dat de rip niet helemaal goed is gegaan maar eigenlijk gaat dat altijd wel goed.
Is er iets wat ik over t hoofd zie of wat ik nog verder kan testen?
het systeem is niet een "zwaar" systeem maar gezien de monitor waardes lijkt het me toch wel voldoende....
Verdere systeemgegevens:
CPU intel core2duo 6300 @1,86 Ghz
GPU ATI Radeon HD2600 pro
Mem 2 gig
HD Samsung HD103SJ
Alvast bedankt voor de replies!
geen idee of dit het juiste stukje subforum is, ik heb even geen idee waar ik t probleem moet zoeken, graag advies!
situatie:
ik speel BluRay die ik met DVDFab op harddisk geript heb af met XBMC. Het is een vrij groot bestand (>20gig)
t Probleem is dat de weergave van deze video niet vloeiend is. ik heb andere, kleinere films (lagere resolutie??) die wel goed spelen maar heel veel ervaring met afspelen van films mbv XBMC heb ik niet, geen vergelijkingsmateriaal dus.
Terwijl de film afspeelde heb ik de volgende waarden gemonitord:
GPU gebruik : 17 %
CPU gebruik: gem 60%
Memory: ong 46% gebruik maar:
totaal 2G
in cache 1155
beschikbaar 1095
vrij 0 (of 1 of 2 inieder geval vrij laag)
dit lijkt me er toch goed uit zien (??)
Toch schokt het.
het enige wat me opvalt is dat geheugen "vrij" soms tot de 0 gaat maar wat ik heb dat ooit eerder hier gevraagd en wat ik hoorde is dat dit niet iets is wat problematisch zou zijn verder is het gebruik dus 46%.
Waar zou ik dan toch het probleem moeten zoeken? Kan de doorvoersnelheid van de harddisk problemen geven (dit is een hdd met sata aansluiting, zou toch geen problemen mogen opleveren).
Verder: als ik opgenomen TV bekijk (HD uitzending) dan gaat dat wel vlekkeloos.
t enige wat ik kan bedenken is dat de rip niet helemaal goed is gegaan maar eigenlijk gaat dat altijd wel goed.
Is er iets wat ik over t hoofd zie of wat ik nog verder kan testen?
het systeem is niet een "zwaar" systeem maar gezien de monitor waardes lijkt het me toch wel voldoende....
Verdere systeemgegevens:
CPU intel core2duo 6300 @1,86 Ghz
GPU ATI Radeon HD2600 pro
Mem 2 gig
HD Samsung HD103SJ
Alvast bedankt voor de replies!