Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een acer 7720z maar er is kortsluiting gemaakt met de voeding want er zijn veel verschillende voedingen op geprobeerd. En daarna pakte de laptop geen enkele voeding meer maar hij draait nog wel op de accu. Ik vraag me af hoe dit op te lossen is? Want we hebben al geprobeerd de dc jack te vervangen maar dat werkte helaas niet. Misschien bestaat er een docking station dat via de accu stroom levert? Want we weten nu dus zeker dat er iets stuk is op het moederbord dat hij niet meer via de dc jack werkt.

Heeft iemand suggesties?

(titel moet zijn laptop draait alleen nog op accu sorry!)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 325202 op 21-04-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 325202 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:59:
Een vriend van mij heeft een acer 7720z maar er is kortsluiting gemaakt met de voeding want er zijn veel verschillende voedingen op geprobeerd. En daarna pakte de laptop geen enkele voeding meer maar hij draait nog wel op de accu. Ik vraag me af hoe dit op te lossen is? Want we hebben al geprobeerd de dc jack te vervangen maar dat werkte helaas niet. Misschien bestaat er een docking station dat via de accu stroom levert? Want we weten nu dus zeker dat er iets stuk is op het moederbord dat hij niet meer via de dc jack werkt.

Heeft iemand suggesties?
Quick and dirty :
Koop een oude accu, sloop die (voorzichtig) open.
Bouw daar een dc-jack in en zet die rechtstreeks door naar de +en- van je accu,
(noot natuurlijk wel een voeding met het goede voltage gebruiken..................)

Maar ik zou eerst even de spoortjes naar je dc jack, daar zal wel ergens een onderbreking in zitten

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 22-03-2012 21:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

heuveltje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:02:
[...]

Quick and dirty :

Maar ik zou eerst even de spoortjes naar je dc jack, daar zal wel ergens een onderbreking in zitten
dat lijkt me niet echt een goed idee. Als je op je accu kijkt zie je dat die meestal tussen de 10 en 12 volt leveren, een adapter gemiddeld meestal 19v. je blaast dus je moederbord op als je dat doet ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

SpamLame

niks

universeel adapter lost zoiets in no-time op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

SpamLame schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:07:
universeel adapter lost zoiets in no-time op natuurlijk
behalve als je DC-jack het niet doet ;)

Ik zou dus zeggen, meet die eerst ff door ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Laptop opengooien en kijken naar doorgebrande onderdeeltjes rond de DC jack? Met wat soldeerwerk vast wel te vervangen en de meest nette oplossing.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

dragon4ce schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:05:
[...]

dat lijkt me niet echt een goed idee. Als je op je accu kijkt zie je dat die meestal tussen de 10 en 12 volt leveren, een adapter gemiddeld meestal 19v. je blaast dus je moederbord op als je dat doet ;)
Dat je een voeding met gelijk voltage moest gebruiken was nogal vanzelfsprekend leek me :)
maar ik heb het er voor de zekerheid toch maar even bijgezet !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bestaat er ook een uitleg of youtube video hoe je een dc jack op een accu soldeert? Of hoe je alleen al de accu uit elkaar haalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:33
Diode achter de dc jack kapot?
Gewoon even meten hoever je komt.

Plaatjes doen ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een hoop Acer laptop's hebben nog een los powerboard en is het niet gelijk het hele moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:02:
[...]

Quick and dirty :
(noot natuurlijk wel een voeding met het goede voltage gebruiken..................)

Ken je een guide waar staat hoe je dat precies doet? Youtube of gewoon tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:32
Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:28:
[...]

Ken je een guide waar staat hoe je dat precies doet? Youtube of gewoon tekst?
Ik zou dit niet doen vanwege dat je adapter te veel spanning afgeeft t.o.v. je accu.
Maak je laptop open en post hier de foto's, misschien zien we dan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:44
heb je al geprobeerd om de laptop uit te zetten de accu eruit te halen, dan de aanknop 30 seconden ingedrukt te houden en dan je adapter in de laptop te doen en proberen te starten.

heelveel acers hebben dit probleem en dat is volledig te wijten aan de accu(meestal) en niet aand dc jack/plug(MEESTAL ik wil geen mensen over me heen krijgen die beweren dat het niet zo is)

succes

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Pagina: 1