[access] Eigenschappen van grafiek in VBA aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik ben druk bezig om een applicatie te ontwerpen in access. Nu ben ik bezig om een grafiek aan te passen in VBA. Later zal ik waardes uit mijn query hierin stoppen maar voor nu wil ik eerst toegang krijgen tot de eigenschappen van de grafiek.

Hier het gedeelte van mijn code waar het fout gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dim grphChart as object

Set grphChart = Graph1
  grphChart.RowSourceType = "Table/Query"

With grphChart
    .ColumnCount = rcount
    .SizeMode = 3
    .Left = 0 * twips
    .Top = 0 * twips
    .Width = 0 * twips
    .Height = 0 * twips
End With

Bij het uitvoeren van de code krijg ik de onderstaande fout:
Als u deze eigenschap wilt instellen, moet u het formulier of rapport openen in de ontwerpweergave.

De grafiek staat op een formulier en deze wordt weergegeven op volledigscherm. Bij elke eigenschap geeft hij deze fout. De fout lijkt is duidelijk maar het moet in mijn ogen toch mogelijk zijn om realtime de eigenschappen van een grafiek aan te passen.

Ik heb rond gezocht maar ik kan alleen iets vinden dat het met Details_Format opgelost kan worden. Echter begrijp ik niet hoe ik deze functie moet implementen en ik heb het gevoel dat dit alleen voor rapporten geld.

Het is namelijk zo dat de gebruiker een aantal gegevens invuld op het formulier en vervolgens op een knop drukt waarna een grafiek gegenereerd word met de gewenste informatie. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rowsource wijzigen is wat lastig. http://www.utteraccess.co...rt-RowSource-t649621.html Wat belet je om programmatisch te switchen tussen ontwerpweergave en normale weergave of een andere workaround te kiezen? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Als het effiecient, snel en zonder dat de gebruiker het merkt kan dan heb ik er geen probleem mee.

Dus als je een betere manier hebt hoor ik het graag mits het voldoet dan de bovenstaande eisen. Persoonlijk dacht ik, het is geintegreerd dus moet het toch de beste oplossing zijn todat ik tegen dit probleem aanliep. Ik ga de link van jou morgen proberen maar als er betere oplossingen zijn hoor ik het heel graag.

[ Voor 5% gewijzigd door eatualive op 22-03-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Er is niet echt een ideale oplossing om het in vba op te lossen. Ook niet met die website Heb nu maar een tabel gemaakt waar ik de waardes naar toe schrijf. Deze lees ik dan direct uit met de grafiek.