8800GT luidruchtige ventilator na nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een nVidia 8800GT overgenomen van iemand op Marktplaats. Kaartje erin geprikt, Windows zocht zelf een leuke driver uit, kaart werkt prima. Sinds de update naar driversoftware 296.10 wordt de temperatuur van de kaart echter niet meer gedetecteerd (0 graden Celcius lijkt me wel erg laag). Maar wat nog vervelender is, is dat de ventilator van de (stock-)koeling op de kaart op maximaal gaat, met een rotherrie als gevolg. Als ik de pc herstart blijft het geluid binnen de perken, totdat Windows de driver inlaadt en die ventilator op 100% gaat.

Wat kan ik hier aan doen? Teruggaan naar de oude drivers (die ook niet top werkten, maar dat is een tweede)?

Specs:

Win7, 64-bit
Athlon II x3 450
4Gig ram

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel!

Mvg,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien even de temperatuur verifieren middels GPUz?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 16:57
Wat was er mis met de oude drivers? Je kan altijd eens proberen om terug te gaan naar deze versie en kijken hoe het dan gaat? Misschien zit er een bug in de nieuwe versie waardoor de temperatuur niet meer goed wordt gemeten.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
idd ff terug naar oude driver als daar geen probs mee waren, anders kan je misschien via de software van nvidea handmatig de fanspeed regelen, dan kan je em gewoon terug zetten, en als je gaat gamen zet je hoger

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Oude drivers gaven (in bijvoorbeeld TF2) geen schaduwen, af en toe objecten die spontaan verdwijnen/verschijnen en meer van die ongein. Vervelend, daarom wilde ik ook liever upgraden :P

@Virtuozzo, Apart, GPU-Z leest de temperaturen wél uit! HWMonitor en nVidia's eigen tools deden dit niet.
GPU-Load: 1%. Fan Speed (%): 100 %. Fan Speed (RPM): 3363 RPM. Hij blijft wel lekker koel trouwens: 45 graden tegenover 60 (allebei Idle) voorheen, maar toen draaide de ventilator ook niet zo hard natuurlijk. Afijn, ik gooi hem terug naar de oude drivers, hopelijk komt nVidia binnenkort met een patch oid.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/03/22/6te.png

[ Voor 5% gewijzigd door kmsch op 22-03-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49

djfrankel

It's a trap!

Probeer eens wat andere drivers, en anders kun je met MSI afterburner zelf fan profiles aanmaken waarbij de snelheid van de fan afhankelijk is van de GPU temperatuur. Afterburner is een gratis tooltje die met bijna alle videokaarten werkt.
Pagina: 1