Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gevolgen van hacking

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15
Ik heb regelmatig discussies met vrienden en familie over het belang van sterke wachtwoorden, maar ook verschillende wachtwoorden. Het is erg makkelijk om voor elke site de voornaam van je partner te gebruiken, maar echt veilig is het niet. Iedereen begrijpt dat wel. Meer dan ooit lees je in het nieuws dat er een website gehacked is, en dat er inloggegevens zijn bemachtigd. Wat kan een crimineel hier mee? Waar ik dus moeite mee heb, is het uitleggen van de gevolgen van een hack.

Als je een standaard wachtwoord hebt voor alles, dan kan met het bekend worden van dit wachtwoord je e-mail gehacked worden, en ook je bol.com account. en dan? Zomaar bestellingen plaatsen kan niet, want daarvoor heb je credit-card, paypal of telebanking gegevens nodig. Die heb je als hacker niet...

Dus mijn vraag, wat kunnen de gevolgen zijn van een hack. En dan niet de gevolgen dat een mailwisseling bloot komt te liggen, maar financiele gevolgen?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41
Als je overal een standaard wachtwoord voor hebt gebruik je dat dus ook voor paypal en eBay. Die combinatie kan je echt wel geld kosten.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 07:43

bonzz.netninja

Niente baffi

Grootste risico is identiteitsdiefstal. Voor velen nog (helaas) erg onbekend maar een zeer echt risico. Het komt ook vaker voor dan je zou denken

http://computerworld.nl/a...-identiteitsdiefstal.html

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:12

skoozie

SCSI

wat denk je bij bol.com adres gegevens verranderen en de tv bij jezelf laten bezorgen? (onder remobours oid)
je hele verzameling steam/origin spellen kwijt zijn
als je de mailbox in komt kan je evt andere wachtwoorden opvragen/aanpassen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z