Inmiddels heb ik besloten om van mijn oude router te voorzien van DD-WRT firmware, en daarmee een Wireless Bridge te creëren.
Zit op moment echter vast dat ik niet voorbij het "First time use" Username/ Password scherm kom.
Op de router blijkt de firmware wel gewoon te werken, omdat de DHCP wel een IP adres uitgeeft.
Zit op moment echter vast dat ik niet voorbij het "First time use" Username/ Password scherm kom.
Op de router blijkt de firmware wel gewoon te werken, omdat de DHCP wel een IP adres uitgeeft.
Beste Tweakers,
Zoals wel meer tweakers heb ik nog een oude router liggen die ik wil gaan inzetten om mijn wireless bereik te vergroten. Echter weet ik niet precies wat voor optie ik moet gaan met mijn gewenste situatie.
Mijn doel is van één router als wireless extender te gebruiken, echter kan ik tussen de 2 routers geen kabel doen.
[Gewenst] * Rechte lijn is bekabeld, stippellijn is wireless
Gaat het volgende werken?
Router 1 (TPLink) op 192.168.0.1 (DHCP aan, range van 192.168.0.100 tit 192.168.0.150)
Router 2 (Linksys) op 192.168.0.2 (DHCP uit)
Ik ben alleen bang dat Router 2, zonder feitelijke bekabeling geen Internet kan door ontvangen/sturen.
Of is dit wel mogelijk? Zo ja, hoe zou dit moeten?
Als dit niet lukt dan moet ik uitwijken om Router 2 te flashen en bijvoorbeeld DD-WRT te installeren en dan repeater te maken. Echter heb ik dan wel snelheid verlies
[ Voor 19% gewijzigd door Loadichus op 29-03-2012 15:17 . Reden: Update ]