Toon posts:

Hoe kan het dat apparaten elkaar soms niet zien op A niveau?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het gebeurd wel vaker dat bijvoorbeeld mijn iPhone niet wordt herkent in iTunes terwijl de apparaten elkaar wel kunnen pingen. (iPhone<>MacBook) De verbinding is dan goed..

De applicatie een paar keer afsluiten en opnieuw openen heeft meestal geen zin (iTunes in dit geval). Pas wanneer de LAN-verbinding op beide apparaten wordt verbroken en de applicatie weer wordt geopend ziet hij mijn iPhone weer.. Dit gebeurd ook wel eens in Windows in de verkenner onder Netwerk. Bepaalde computers komen dan niet ter voorschijn terwijl ze wel online zijn.

Ik heb wel 2 de zelfde acces-points die samen de zelfde SSID en WPA2 wachtwoord hebben.. maar wel één DHCP. Pingen op IP gaat dus altijd goed, dus zit het hem in de Application layer?

Wie heeft een verklaring voor dit vaak terugkomende probleem?

Thanks

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 15:02 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welk merk AP's heb je? Dit klinkt als iets dat zou kunnen komen door hun Zeroconf-instellingen.

Wikipedia: Zero configuration networking

Ik kan me iets voorstellen als: apparaat X verbindt met AP A, apparaat Y verbindt met AP B.

Vervolgens verplaats je apparaat Y naar het bereik van AP A, hij meldt zich niet opnieuw aan via bvb. DHCP, want alle netwerkinstellingen kloppen nog gewoon. Als je hem pingt geeft hij wel respons, maar hij is nog niet toegevoegd volgens de Zeroconf instellingen van AP A, die door apparaat X bevraagd worden.

Pure speculatie, dit, natuurlijk.

Maar ik zou het probleem niet in de applicaties, maar in de configuratie van die AP's zoeken.

[ Voor 59% gewijzigd door Keypunchie op 22-03-2012 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn beide Sitecom routers. De 2e is alleen puur als switch+AP ingesteld. Geen DHCP functie en routeert ook niet.