Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ten eerste wil ik aangeven waarom het me nuttig leek dit topic te openen. Er zijn veel prepaid mobiele aanbieders en voor elke afzonderlijk een topic starten levert weinig nieuws op. Ik start toch een topic over Delight mobile omdat bellen (ook naar mobiel) hier slechts 3 cent per minuut kost. Daarnaast wordt(mogelij door een bug, mogelijk bewust) de op de website genoemde starttik van 9,5 cent niet berekent, waardoor Delight mobiel veruit de goedkoopste prepaidaanbieder van Nederland is.
Wat is Delight Mobile:
Deligth Mobile is een tweede merk dat is gelanceerd door Vectone Mobile Limited. Naast Delight leveren ze ook Vectone mobile. Delight Mobile kpomt ook voor in engeland, overigens met andere tarieven. Het grootste nadeel hiervan is dat het MVNe-platform van Vectone wel als het meest onstabiele en onbetrouwbare van Nederland kan worden gezien. Oopsrponkelijk opereerde het bedrijf op het Vodafone netwerk maar inmiddels zij ze in stilte overgegaan op het kpn netwerk. Mobie internet wordt niet aangeboden.
Waarom dan toch dit topic?
De laatste maanden is een trend zichtbaar van stijgende prijzen op de mobiele markt, zowel bij prepaid als ook bij abonnementen. Gangbare prepaidtarieven liggen zo rond de 12 cent(Kruidvat, Aldi en Jumbo Mobiel). Bij Delight kan je voor 10 euro 333 minuten bellen of smssen. Bellen zowel naar vast/mobeil als sms kost 3 cent. Bellen onderling kan 23000 minuten gratis(maar dit is slechts enkele weken tot een mand geldig, hangt af van hoeveel je opwaardeert). Wat is jullie mening over dit aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ken de provider niet en dus mijd ik het liever, ik betaal liever iets meer voor kwaliteit dan dat ik een dienst afneem die maar half werkt en niet betrouwbaar is (of last heeft van kinderziektes, etc).

Over betrouwbaarheid gesproken, hun website werkt ook niet ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Delight Mobile is gewoon van Vectone, dus zo'n operator die gericht is op mensen die veel bellen naar het buitenland..

Heb altijd een beetje mijn vraagtekens bij zulke bedrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

hebben ook geen internetbundels dan, dat hebben soortgelijke providers als lebara, gtmobile, lycamobile, nldmobiel etc ook niet.. btw hun website werkt nu al niet, dubieus bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik verbaas me echt tegenwoordig. Vroeger was een goedkope deal direct een hot topic, voipbuster bijvoorbeeld werd omarmd, met alle kinderziektes die er nog waren op de koop toe. voor 3 cent per minuut bellen naar mobiel is zlefs met een vaste lijn in nederland onmogbelijk. Hierin is Delight dus uniek. Vectone richt zich inderdaad op buitenland, delight heeft zich als sub-merk juist ook op Nederland gericht. Ik begrijp de zin niet dat mensne liever meer betalen voor kwaliteit. Waarom zouden we dan ooit nog klagen over dure abonnementen? nals men toch liever meer betaald voor kwaliteit zal geen aanbieder in de toekomst z'n prijzen nog laten dalen want mensen blijven toch wel voor het bekende en duurdere kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dicksterk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:38:
Ik verbaas me echt tegenwoordig. Vroeger was een goedkope deal direct een hot topic, voipbuster bijvoorbeeld werd omarmd, met alle kinderziektes die er nog waren op de koop toe. voor 3 cent per minuut bellen naar mobiel is zlefs met een vaste lijn in nederland onmogbelijk. Hierin is Delight dus uniek. Vectone richt zich inderdaad op buitenland, delight heeft zich als sub-merk juist ook op Nederland gericht. Ik begrijp de zin niet dat mensne liever meer betalen voor kwaliteit. Waarom zouden we dan ooit nog klagen over dure abonnementen? nals men toch liever meer betaald voor kwaliteit zal geen aanbieder in de toekomst z'n prijzen nog laten dalen want mensen blijven toch wel voor het bekende en duurdere kiezen.
En waarom zouden mensen niet voor kwaliteit mogen kiezen? Dat jij er geen (/weinig) waarde aan hecht, betekent niet dat wij (of ik) dat niet doen? :) Ik heb diverse providers geprobeerd maar voel er weinig voor om met een (voor mij) onbekend bedrijf in zee te gaan, de uren die ik kwijt ben om het allemaal te regelen werk ik liever zodat ik alsnog quitte speel qua geld en gewoon een goedwerkende dienst heb zonder dat ik mij er kapot aan erger dat het niet altijd goed werkt :)

Maak jij er al gebruik van dan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

dicksterk, gezien jouw reactie, werk jij soms voor Delight Mobile/Vectone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb daar in zoverre last van dat de dure bekende providers dit prachtig vinden. Ookal worden er nieuwe goedkope diensten gelanceerd(wat al erg weinig meer gebeurd de laatste tijd) er wordt zo weinig op gereageerd dat het niet rendabel te maken is. Tringg bijvoorbeeld had rendabel kunnen zij met 100.000 klanten maar op het hoogtepunt waren er slechts 15.000 terwjl dit abonnement veeeeeel goedkoper was dan diensten die nu worden aangeboden. Ja misschiend klinkt het dan onbekend en is de kwailtiet soms minder maar je betaald ook ongeveer de helft of minder. Als mensen het risico niet meer nemen gaan nieuwe startups na verloop van tijd weer ten gronde en de grote arrogante dure telecombedrijven blijven hun prijzen opdrijven. en dan gaan de mensen klagen ja het is zo duur wat vervelend maar ze doen het zichzelf aan door als er concurrentie zich aandient daar niet bovenop te springen. Ja dan zit je missschien met kinderziektes maar als 100 mensen de klantenserive bellen in plaats van 1 is die ook een stuk sneller verholpen. Ja dan heb je misschien wat minder kwaliteit maar dan zit je in elk geval niet bij een partij die lachend abnormaal hoge winsten verdeeld onder z'n aandeelhouders, winsten waarvoor je je als klant blauw betaald. Mar stel dat alle prepaidbellers structureel de goedkoopste zouden blijven gebruiken dan heeft die dure 2 keuzes, of duur blijven en geen kalnten of toch ook maar goedkoop worden. de telecommakrt in Nederland concurreert totaal niet en dat komt veela omdat mensen blijven zitten waar ze zitten, omdat ze eerst voor 5 euro verschil het gezuer niet willen maar als dan 2 jaar later die nieuwe failliet is door te weinig belangsgelling is dat verschil inmiddels 15 of 20 euro en lacht de grote provider ons vrolijk uit omdat we niet anders meer kunne dan blijven omdat er niets anders meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Nee hoor ik werk niet voor vectone/delight. als er morgen een aanbieder komt die bellen voor 2 cent per minuut aanbiedt stap ik direct over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dicksterk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:40:
Ik heb daar in zoverre last van dat de dure bekende providers dit prachtig vinden. Ookal worden er nieuwe goedkope diensten gelanceerd(wat al erg weinig meer gebeurd de laatste tijd) er wordt zo weinig op gereageerd dat het niet rendabel te maken is. Tringg bijvoorbeeld had rendabel kunnen zij met 100.000 klanten maar op het hoogtepunt waren er slechts 15.000 terwjl dit abonnement veeeeeel goedkoper was dan diensten die nu worden aangeboden. Ja misschiend klinkt het dan onbekend en is de kwailtiet soms minder maar je betaald ook ongeveer de helft of minder. Als mensen het risico niet meer nemen gaan nieuwe startups na verloop van tijd weer ten gronde en de grote arrogante dure telecombedrijven blijven hun prijzen opdrijven. en dan gaan de mensen klagen ja het is zo duur wat vervelend maar ze doen het zichzelf aan door als er concurrentie zich aandient daar niet bovenop te springen. Ja dan zit je missschien met kinderziektes maar als 100 mensen de klantenserive bellen in plaats van 1 is die ook een stuk sneller verholpen. Ja dan heb je misschien wat minder kwaliteit maar dan zit je in elk geval niet bij een partij die lachend abnormaal hoge winsten verdeeld onder z'n aandeelhouders, winsten waarvoor je je als klant blauw betaald. Mar stel dat alle prepaidbellers structureel de goedkoopste zouden blijven gebruiken dan heeft die dure 2 keuzes, of duur blijven en geen kalnten of toch ook maar goedkoop worden. de telecommakrt in Nederland concurreert totaal niet en dat komt veela omdat mensen blijven zitten waar ze zitten, omdat ze eerst voor 5 euro verschil het gezuer niet willen maar als dan 2 jaar later die nieuwe failliet is door te weinig belangsgelling is dat verschil inmiddels 15 of 20 euro en lacht de grote provider ons vrolijk uit omdat we niet anders meer kunne dan blijven omdat er niets anders meer is.
Wat wil je met je verhaal eigenlijk bereiken? De keuze voor een provider is persoonlijk en dan kan je wel boos worden maar dan neem je toch zelf 100 abonnementen bij deze provider zodat de 'grote jongens' jouw geld niet krijgen? Al is het maar uit principe >:)

Tringg was 25 euro per maand en dan had je 1250 belminuten/smsjes, wat heb ik hier dan aan als ik maar 50 minuten per maand nodig heb? Dan kan ik prima 100 belminuten nemen bij een voor mij goede provider én heel veel goedkoper uit zijn :) Dan kan ik ook zonder problemen bellen in het buitenland tenminste ;)

Ik kan teveel nadelen opnoemen bij deze goedkope providers dat ik bijna liever mijn telefoon niet zou gebruiken dan gebruiken in combinatie met één van deze providers :)

Oh en FYI: mijn abonnementskosten zijn lager dan wat ik bij andere providers zou betalen én nee ik heb geen budgetprovider. Een goede provider betekent dus niet altijd duur uit zijn, het is gewoon een kwestie van het juiste abonnement kiezen.
dicksterk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:04:
Nee hoor ik werk niet voor vectone/delight. als er morgen een aanbieder komt die bellen voor 2 cent per minuut aanbiedt stap ik direct over.
Liever jij dan ik ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 22-03-2012 17:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is me even een raadsel wat je nu precies wilt met dit topic. Het komt nogal warrig geschreven en spammerig over. Mocht ik het helemaal verkeerd zien dan hoor ik het graag per DM. Vooralsnog gaat dit topic op slot. Lees voor je een topic opent altijd eerst Het algemeen beleid.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.