Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's beheren op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 23:49
Bij een klant hebben ze een netwerkschijf met _veel_ foto's. De foto's staan verspreid over allerlei directories en het is een grote chaos.

We willen dit beter organiseren door een programma te gebruiken die op bestandsnaam kan zoeken (op een netwerkschijf) en kan taggen. Dit programma moet op elke client worden geinstalleerd (ca 20 stuks). Ook moet het makkelijk te gebruiken zijn voor "leken".

De vraag is nu natuurlijk, welk programma? Ik heb Picasa geprobeerd, maar kon daar niet een netwerkfunctie ontdekken. iTag heb ik ook geprobeerd, maar die werkte eigenlijk gewoon niet (Win7). Kreeg geen foto's te zien etc.

Iemand suggesties? Programma hoeft niet gratis te zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je niet beter het bij de bron aanpakken en de files op 1 centrale locatie gaan opslaan en beheren? Lijkt me ook qua backup verstandig.

Eventueel uitgezonderd werkkopien die je uit performanceoogpunt tijdelijk lokaal zet.

Hoeft niet gratis: bedoel je dan maximaal 1, 2, 3 of 4 nullen in het bedrag?

offtopic:
Over foto's vinden gesproken: je user icon geeft een 404 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2012 10:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou eerst structuur aanbrengen in de zooi en dan inlezen.

Hier hebben we Photobase wat wordt gebruikt door de Archief afdeling.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+