Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Views 'vast' zetten in Dashboard

Pagina: 1
Acties:

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:36
In Outlook heb ik een dashboard gemaakt, waarmee ik een oogopslag mijn mail, kalender en takenlijst kan zien. Dat werkt als weergegeven in dit artikel: http://k.buildnet.nl/GGfh0i

De losse outlookonderdelen zijn eenvoudigweg op te nemen als object:

<OBJECT ID="Tasks" height="500" width="437"
classid=CLSID:0006F063-0000-0000-C000-000000000046>
<PARAM NAME="Folder" VALUE="Tasks">
<PARAM NAME="View" VALUE="Actieve taken">
<PARAM NAME="Namespace" VALUE="MAPI">
<PARAM NAME="Restriction" VALUE="">
<PARAM NAME="DeferUpdate" VALUE="0">
</OBJECT>

met name het regeltje

<PARAM NAME="View" VALUE="Actieve taken">

maakt het interessant. Je definieert je view en deze zou dan worden weergegeven. Dat werkt helaas echter niet zoals ik verwacht had. Als ik een kalenderview maak die bijvoorbeeld alleen vandaag en morgen laat zien, deze view vervolgens in het dashboard gebruik:

<OBJECT ID="Tasks" height="500" width="437"
classid=CLSID:0006F063-0000-0000-C000-000000000046>
<PARAM NAME="Folder" VALUE="calender">
<PARAM NAME="View" VALUE="Vandaag en morgen">
<PARAM NAME="Namespace" VALUE="MAPI">
<PARAM NAME="Restriction" VALUE="">
<PARAM NAME="DeferUpdate" VALUE="0">
</OBJECT>

Als ik in mijn agendatab een weekoverzicht bekijk en vervolgens naar mijn dashboard ga, dan wordt daar weer een week weergegeven, in plaats van de view 'Vandaag en morgen'.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb geprobeerd views te locken (http://www.howto-outlook.com/howto/lockviews.htm) maar dat beschermt views tegen aanpassingen. Dat blijkt iets anders :)

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:36
PS: inmiddels al het nodige uitgevonden t.a.v. zo'n dashboard. Erg leuk en niet al te moeilijk met een beetje kennis van HTML. Als ik iemand kan helpen, hoor ik het graag.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Braveheart schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:20:
Wat doe ik verkeerd? Ik heb geprobeerd views te locken (http://www.howto-outlook.com/howto/lockviews.htm) maar dat beschermt views tegen aanpassingen. Dat blijkt iets anders :)
Heb je het al geprobeerd? Als je je views locked via deze code dan wordt day/week/month ook vastgezet. Met wat aanpassingen in de code kun je ook een specifieke view van een map vastzetten en niet direct alle.

PS: Het aanpassen van Outlook Today en het ontwikkelen van eigen dashboards heeft momenteel de "Deprecated" status. Het wordt dus niet meer verder ontwikkeld en mocht het in de weg zitten voor belangrijke nieuwe functionaliteit of voor andere problemen zorgen, dan vliegt het eruit.

In plaats daarvan kun je Outlook Form Regions gebruiken (werkt ook binnen het hoofdvenster van Outlook), als is het wel een stuk complexer als je geen programmeer ervaring hebt; MSDN: Outlook Form Regions Overview

HowTo-Outlook | MSOutlook.info