[Google Docs] Rekenen met waardes die binnenkomen via form.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Hoi,

Ik heb een formulier aangemaakt in Google Docs om wat waardes in te verzamelen. De data komt binnen op een spreadsheet.

Nu krijg ik o.a. 2 waardes binnen. InkoopA, en VerkoopB voor het gemak. Nu wil ik de omzet berekenen . Dit wil ik doen door de formule "VerkoopB - InkoopA". Doodsimpel natuurlijk. Maar dit werkt niet goed in Google Docs. Ik kan wel in de kolom "Omzet" de formule plakken (en doortrekken naar beneden), maar iedere keer als er nieuwe data binnenkomt dan doet hij niks met die formulie, en blijft de kolom "Omzet" gewoon leeg.

Het lijkt mij toch dat zoiets simpels wel moet kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 22-03-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Je kan die formule toch gewoon plakken over de de hele kolom ?
Kan zijn dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt, anders kan je misschien een simpel opzetje maken en deze delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kan de formule gewoon doortrekken voor nog ongebruikte rijen lijkt me (zoals boven)? Of je zou een scriptje kunnen schrijven (met trigger) dat dit doet. :p

Hoe komt de data trouwens precies binnen? Zijn er gewoon mensen die edit-rechten hebben en rijen toevoegen?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Doortrekken voor hele kolom kan wel inderdaad, maar dan moet ik dat steeds handmatig doen inderdaad.

Misschien dat ik het kan scripten.

En er komen steeds nieuwe rijen bij ja. Ik ben de enige die het gebruikt in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:37
Op het moment dat er een formulier ingevuld wordt dan voegt hij er een extra regel tussen, wat betekend dat de regel met de formule 1 regel naar beneden schuift. Het makkelijkste lijkt me de formule in een 2de tabblad te plaatsen en dan over de hele lengte.

edit2
Ik heb nog wat getest, en wat je zou kunnen doen is als je formulier als laatste rij C schrijft om dan in rij D deze formule te plaatsen: =ARRAYFORMULA(IF(B2:B>0;(B2:B)+(C2:C);))

Deze controlleerd of cel B2 leeg is en voert dan de berekening uit tot het eind van de pagina, ook als je een extra regel toevoegd via het formulier. De formule moet in cel D2 komen.

voorbeeld: https://docs.google.com/s...h1TFQxalp0aUliS1hQMHZ2VUE

[ Voor 61% gewijzigd door rvvliet op 22-03-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, ziet er interessant uit! Zal er eens mee gaan prutsen!
Pagina: 1