Beste medetweakers,
Ik ben een beetje aan het overclocken gegaan en ben ondertussen uitgekomen op een FSB van 470 (4Ghz).
Ik krijg alleen als ik ga testen/stressen met prime95 een error (zie screenshot).
Binnen het half uur krijg ik de error op de 1e of 2e core, en stopt prime95 ermee op die core, de rest gaat gewoon door.
Verder werkt me systeem prima geen BSOD's of wat dan ook, IntelBurnTest voor een paar uur: niks aan de hand. Alle programma's werken gewoon voor zover ik weet.
Is me systeem nu instabiel? Ga er wel van uit, maar geen idee meer om het op te lossen.
Lijkt me dat ik niet aan me max zit aangezien ik mensen ziet met verdere clocks.
Wat ik heb geprobeerd:
Intel Core 2 Quad q9550 E0 (met Scythe mugen 2)
Asus P5Q Pro Turbo
OCZ 2x2GB 1066 Gold
Cooler Master Silent Pro m700
ATI Radeon 5970
Screenshot:

BIOS:

Wat eronder valt:

Weet dat niemand een glazen bol heeft, maar hopelijk hebben jullie nog een paar tips/trucks!
Ik geef niet snel op
Alvast bedankt!
Ik ben een beetje aan het overclocken gegaan en ben ondertussen uitgekomen op een FSB van 470 (4Ghz).
Ik krijg alleen als ik ga testen/stressen met prime95 een error (zie screenshot).
Binnen het half uur krijg ik de error op de 1e of 2e core, en stopt prime95 ermee op die core, de rest gaat gewoon door.
Verder werkt me systeem prima geen BSOD's of wat dan ook, IntelBurnTest voor een paar uur: niks aan de hand. Alle programma's werken gewoon voor zover ik weet.
Is me systeem nu instabiel? Ga er wel van uit, maar geen idee meer om het op te lossen.
Lijkt me dat ik niet aan me max zit aangezien ik mensen ziet met verdere clocks.
Wat ik heb geprobeerd:
- - Vcore verhoogd naar 1.35v
- - DRAM voltage verhoogd naar 1.9v
- - Paar dingen in BIOS zoals "DRAM static Read Control" op enabled/disabled
- - NB voltage verhoogd, toen werkte er van alles niet meer, ik kreeg een rare resolutie en CPU-Z kende me mem niet meer, ook gaf afterburner een melding: no supported hardware detected :(
Intel Core 2 Quad q9550 E0 (met Scythe mugen 2)
Asus P5Q Pro Turbo
OCZ 2x2GB 1066 Gold
Cooler Master Silent Pro m700
ATI Radeon 5970
Screenshot:

BIOS:

Wat eronder valt:

Weet dat niemand een glazen bol heeft, maar hopelijk hebben jullie nog een paar tips/trucks!
Ik geef niet snel op

Alvast bedankt!