• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 23:10
ik heb hier een Asrock mobo met 1 4 pin aansluiting. ik heb al een fan daaraan gesloten met drie pin, maar dan draait de fan op 100%. ik heb op tweakers naar een 4 pin aansluiting gezocht, maar alle fans die worden aangegeven met vier pin aansluiting komen met een molex.

mijn vraag is heel simpel: gaat die pwm wel werken met een vier pin molex? ik kan het zelf gaan uitzoeken, maar ik heb al de nodige fans thuis liggen die ik niet gebruik. zonde om nog zo'n fan te halen.

Verwijderd

gaat die pwm wel werken met een vier pin molex?
Molex = puur stroom dus geen pwm mogelijk die gaat dus op 100% draaien zonder feedback. Die stekker is voor de CPU fan maar zolang deze goed gekoeld word met een andere fan kan je hem ook ontzien van een alarm in de BIOS (die 4pins CPU fan = belangrijk) zoals oa bij water koeling gewenst is. Meestal heeft een mobo rond de 5 ventilator aansluitingen en als je wil kan je 2 fans op 1 plug aansluiten zonder problemen met pwm (die dan maar van 1 fan word uitgelezen).

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37
Kan je anders in je bios je fan instellingen niet op een lager niveau instellen / quiet mode?

Ik heb ook een Asrock mobo ( Asrock A75M-ITX ) en zowel mijn CPU ( PWM ) fan als system fan reageren op mijn instellingen..

Mocht je nog voor een nieuwe fan gaan gewoon even zoeken op PWM!

EDIT: @Brambo: Ah ja dat bedoelde ik :P Heb het wel op die manier in de link

Aangepast!

[ Voor 8% gewijzigd door ingmaronline op 22-03-2012 11:24 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-01 18:03
ingmaronline schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:28:
Kan je anders in je bios je fan instellingen niet op een lager niveau instellen / quiet mode?

Ik heb ook een Asrock mobo ( Asrock A75M-ITX ) en zowel mijn CPU ( PWN ) fan als system fan reageren op mijn instellingen..

Mocht je nog voor een nieuwe fan gaan gewoon even zoeken op PWN!
Nee, PWM heet dat.

• westlym
ingmaronline schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:28:

Ik heb ook een Asrock mobo ( Asrock A75M-ITX ) en zowel mijn CPU ( PWM ) fan als system fan reageren op mijn instellingen..

Mocht je nog voor een nieuwe fan gaan gewoon even zoeken op PWM!

EDIT: @Brambo: Ah ja dat bedoelde ik :P Heb het wel op die manier in de link

Aangepast!
wel, ik heb het al geprobeerd met een drie pin fan, en dat lukte niet. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een 4 pin fan, maar alle fan die ik op tweakers kon vinden komen met een molex connector.

ik gebruik op deze mobo 970 Extreme4 een scythe cpu koeler (Mugen), en die heeft wel een 4 pin verbinding. ik vraag me af waar ik zo'n ventilator kan verkrijgen.

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37
Oké een 3 pin fan wil niet.

Maar dan nog steeds, als je in de pricewatch bij ventilatoren zoekt op PWM krijg je allemaal fans met een 4 pins ( PWM ) aansluiting..

Deze bijvoorbeeld, kijk maar in de review daar zie je de 4 pins zelf zitten..

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je in de bios niet instellen dat je via voltage de fan wilt regelen. Dan heb je namelijk maar 3 pins nodig.

• westlym
ik heb deze gehaald: productreview: be quiet! SilentWings PWM (120MM), 120mm review door PBaBa

makkelijk om te installeren en doet zijn werk bestwel stil. en nu kan ik het wel regelen in de bios, dus ik ga nog eentje halen voor mijn andere mobo, nl. een asrock 870 met een 4 pin aansluiting, maar dit keer een 140 mm exemplaar.
Pagina: 1