Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
Beste Tweaker(s),

Ik heb nu sinds 1 jaar een pc samengesteld voor mijn school, af en toe wat muziek luisteren en een spelletje.

Mijn vader wilt een nieuwe pc gaan halen, en ik dacht dan geef ik die pc die 1 jaar oud is aan mijn vader, en haal ik van dat geld waarvoor hij eigen een desktop zou halen een laptop. Hieronder zie je de specificaties.

Dus mijn vraag is deze specificaties die hieronder staan, zou ik ongeveer terug willen zien in mijn nieuwe laptop.

Mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie kiezen voor laptop? Welk merk? Of zou ik nog wachten met laptop kopen, in mei komt Ivy Bridge uit namelijk?

Mijn huidige systeem is (die ik weggeef aan mijn vader):
Processor: i3-540 @ 3,06g DualCore - L3 Cache 4MB
Geheugen: 8 GB Ram Kingston ValueRam
OS: Windows 7 64 bits, hoeft niet eens een besturingssysteem op te zitten, heb zelf ook nog Windows 7.
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5750
SSD: OCZ Vertex 2 120GB, 2,5' (deze haal ik eruit en zet ik in de laptop)

In ruil voor...

Eisen laptop:

I/O:
e-Sata aansluiting (voor mijn Dockstation)
USB minimaal 2 of meer
HDMI uitgang
VGA of DVI uitgang (een van de 2)
Audio Optisch????
Cardreader (optioneel)
Webcam (optioneel)

Minimaal 4 GB Ram
Minimaal i3 2e generatie
Merken: ASUS, HP, Toshiba, Samsung.

Prijs indicatie = € 400-550

Laptop beetje multimedia. Wat films kunnen draaien Blu Ray, Full HD, en muziek van mijn Receiver af kunnen spelen. Ik bedoel hier mee geen Blu Ray speler.

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hier mee wil.

Groetjes

Jamie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dus je wilt desktop specs in een laptop voor hetzelfde bedrag?
Kan je bij voorbaat al vertellen dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen.

Enfin, in de pricewatch kun je de nodige filters instellen. Stel in wat je zoekt en dankzij de geweldige techniek van tegenwoordig krijg je vanzelf een aantal suggesties naar voren.
Een beetje eigen initiatief zou niet misstaan....

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iedere laptop met dat budget is in mijn ogen rommel. Heb nu vier budgetlaptops in familiekring meegemaakt en gaan allemaal snel stuk. Voornamelijk warmte problemen of een scherm dat niet meer werkt. In mijn ogen begint een goede laptop pas rond de 1000€ omdat je dan de businessmodellen kunt kopen die een stuk steviger zijn en ook langer mee gaan. Als ik jou was zou ik dit nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
Ja processor i3 is prima, ssd neem ik mee vanuit die oude pc naar laptop, videokaart van laptop moet onder 5750 liggen, 4gb ram geheugen, hdmi uitgang en vga of een van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kapjamie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:38:
Ja processor i3 is prima, ssd neem ik mee vanuit die oude pc naar laptop, videokaart van laptop moet onder 5750 liggen, 4gb ram geheugen, hdmi uitgang en vga of een van de 2.
Blijkbaar heb je exact duidelijk welke specificaties je zoekt in een laptop.
Wat weerhoudt jou ervan om deze in te voeren in de daarvoor ontwikkelde filters die de pricewatch rijk is?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
Oke.. bedankt vraag het wel op ander forum dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of in de winkel, daar betaal je namelijk voor je advies :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34

Acties: