Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik weet niet of dit het juiste forum is.

Ik ben in Photoshop bezig met het maken van een poster. Daar staan 5 verschillende regels (layers) tekst op met verschillende lettertypen etc. Is er een manier om al die layers met tekst dezelfde breedte te geven, en dat Photoshop dan zelf uitrekend welke font size er gebruikt moet worden? Dus als ik de tekst in een van die layers langer zou maken, zou Photoshop de font size automatisch verkleinen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Photoshop kan niet zomaar een verbinding leggen tussen de tekst zo lang het in verschillende layers zit. De beste oplossing hiervoor is gewoon de layers bewerken met free transform of met control+shit+> (of command) je corps aan te passen.

Het is sowieso volgens mij onmogelijk omdat elk font intern andere metrische data gebruikt en dus op verschillende manieren een kader uitvult. Daarom zal je altijd handmatig de regels gelijk moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Ok jammer, iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de tekst layer selecteerd dan kan je met de scale functie (Command + T/ Ctrl + T) teksten vergroten of verkleinen. De lettertype veranderd automatisch mee, maar je moet wel shift ingedrukt houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:56:
Als je de tekst layer selecteerd dan kan je met de scale functie (Command + T/ Ctrl + T) teksten vergroten of verkleinen. De lettertype veranderd automatisch mee, maar je moet wel shift ingedrukt houden ;).
Ja precies. Dat is wat ik deed en doe. Maar met een grote poster en 300dpi gaat het niet zo soepel op m'n mac en dan is het even een klusje om al die tekstlayers een zelfde breedte te maken. Zou een mooie optie zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Tja, afhankelijk wat je maakt (en bijvoorbeeld de effecten op je tekst) is het natuurlijk wel de vraag of je dan wel in Photoshop moet werken... :)
Toegegeven, kort door de bocht, maar Photoshop os voor foto's, Illustrator voor logo's en Indesign om de boel te combineren en veel tekst(blokken) te plaatsen. Het feit dat steeds meer functies onderling uitwisselbaar zijn (met overigens soms nog wel veel verschil in controle) wil nog niet zeggen dat je niet nog goed moet kiezen welke tool je gebruikt voor wat...

[ Voor 55% gewijzigd door Savantas op 28-03-2012 16:00 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1