Ik heb op de radio vlooienmarkt een camera meegenomen welke werkt met een camerabuis (ipv ccd/cmos).
Helaas heeft de vorige eigenaar de specificaties van de camera aangepast zonder dit ergens te vermelden.
Dit onderdeel is de trafo welke het hele interne circuit van spanning voorziet.
De camera is een HV-720E van Hitachi Denshi, ik schat van omstreeks jaren 70.
Ik heb contact gehad met Hitachi, maar deze kunnen me helaas niet verder helpen.
Deze trafo had 1 uitgangsspanning, welke ik dus probeer te bepalen.
Aan deze ingang hangt onder andere een gelijkrichtbrug waarachter een 40V condensator zit geplaats (ook door de vorige eigenaar) dit zou de spanning beperken tot maximaal een 28VAC.
Het lastige is dat in het circuit bijna alles gaat via weerstanden direct aan deze aansluitingen en het dus erg moeilijk te bepalen is wat de spanning moet gaan worden. Spanningsregelaars heb ik ook nog nergens gevonden.
Iemand ideeen om deze spanning wat nauwkeuriger te bepalen zodat ik enigsinds veilig spanning op kan zetten?
Ik heb ook geen idee of een te lage spanning iets kan slopen.
Ik heb wat foto's geplaatst op: http://fotos.sa007.nl/Denshi
Helaas heeft de vorige eigenaar de specificaties van de camera aangepast zonder dit ergens te vermelden.
Dit onderdeel is de trafo welke het hele interne circuit van spanning voorziet.
De camera is een HV-720E van Hitachi Denshi, ik schat van omstreeks jaren 70.
Ik heb contact gehad met Hitachi, maar deze kunnen me helaas niet verder helpen.
Deze trafo had 1 uitgangsspanning, welke ik dus probeer te bepalen.
Aan deze ingang hangt onder andere een gelijkrichtbrug waarachter een 40V condensator zit geplaats (ook door de vorige eigenaar) dit zou de spanning beperken tot maximaal een 28VAC.
Het lastige is dat in het circuit bijna alles gaat via weerstanden direct aan deze aansluitingen en het dus erg moeilijk te bepalen is wat de spanning moet gaan worden. Spanningsregelaars heb ik ook nog nergens gevonden.
Iemand ideeen om deze spanning wat nauwkeuriger te bepalen zodat ik enigsinds veilig spanning op kan zetten?
Ik heb ook geen idee of een te lage spanning iets kan slopen.
Ik heb wat foto's geplaatst op: http://fotos.sa007.nl/Denshi