Toon posts:

Geen 5.1 surround/DTS uit mijn geluidsset met mediaplayer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geluidsset en mediaplayer.
De films die ik download zijn van hoge kwaliteit, dts geluid of 5.1 surround.

Maar ik krijg dit geluid dus niet uit mijn speakers. Krijg nu alleen geluid uit de links en rechtsvoor, center en de sub. Om het even duidelijk te maken dit zijn de specs van mijn geluidssysteem:
http://vlv.am/archives/1347

In het menu van dit systeem kan ik de volgende keuzes maken:

Dolby Digitaal: Bitstream of PCM.
DTS Digital Surround: Bitstream of PCM.
MPEG: Bitstream of PCM.

Verder beschik ik over de mediaplayer Eminent 7080.
Daarbij heb ik in het menu de volgende opties:

HDMI uitvoer: LCPM of RAW.
SPDIF uitvoer: LCPM of RAW.
Surround geluid: Geen voorkeur, AC3 of True HD.

dan nog de geavanceerde instellingen:

ACC uitvoer: LCPM of RAW.
AC3 uitvoer: LCPM of RAW.
DTS uitvoer: LCPM of RAW.
MPG uitvoer: LCPM of RAW.

Mijn vraag is dus wat moet ik overal kiezen om DTS/5.1 surround te krijgen zoals het hoort?

Graag jullie hulp. Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Overal bitstream of RAW. Dat wil zeggen dat de bron niets doet en alles één op één naar de set zal sturen. Aangezien de set de decoders heeft kan deze de audiotrack omzetten en afspelen over de speakers. Althans, dat is de theorie ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gewoon alles op RAW knallen inderdaad.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

hoe heb je het aangesloten?

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goede vraag. Als het namelijk met tulp is dan is 5.1 een onmogelijkheid. Voor surround is minimaal optisch nodig.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Verwijderd

Eminent kastje optical aansluiten op geluidssetje, of via HDMI en dan de TV op het geluidssetje aansluiten.

Dan alles op RAW en Bitstream zetten.

Voila, DTS. Zo niet dan is er iets mis met de output van je eminent apparaatje.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:14:
Eminent kastje optical aansluiten op geluidssetje, of via HDMI en dan de TV op het geluidssetje aansluiten.

Dan alles op RAW en Bitstream zetten.

Voila, DTS. Zo niet dan is er iets mis met de output van je eminent apparaatje.
Grote kans van niet. DTS door een TV voeren gaat in 99,9% van de gevallen niet werken namelijk. Bron direct op de home cinema is nog altijd het beste.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 14:40
Zoals ik Sleep0rz zijn bericht lees bedoelen jullie hetzelfde.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Grote kans van niet. DTS door een TV voeren gaat in 99,9% van de gevallen niet werken namelijk. Bron direct op de home cinema is nog altijd het beste.
Juist.... Ik denk dat TS zijn tv met optisch aangesloten heeft op de panasonic. De meeste TV's geven geen 5.1 maar 2.0 door over de optische uitgang :)

• bram1984
FeaR schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Je leest niet goed. ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe ik het lees staat er: Eminent - HDMI - TV - S/PDIF Out van TV - geluidssetje
En daarna wordt er gezegd dat als het op die manier niet werkt het aan de Eminent ligt. Echter ligt het dan aan de TV. Zie ook niet waar ik de fout in zou gaan met lezen?

Overigens staat me wel wat bij dat er een Mediaspeler is die niet alles via HDMI dan wel S/PDIF uit kan voeren qua audio. Dus mocht dat de Eminent van de TS zijn dan kan daar nog wat inzitten van waarom het eventueel niet zou werken met alles op RAW/bitstream.

• bram1984
Nee, er staat Eminent kastje optisch aansluiten op geluidssetje óf via HDMI (ook op het geluidssetje dus :P), en dan de TV op het geluidssetje. Precies wat jij zegt dus. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 22-03-2012 14:51 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mja, nu zie ik het. Dat deel over HDMI hoorde nog bij het doorlussen van de mediaspeler met HDMI naar de surround set. Maar ik blijf het een kromme zin vinden :>

[ Voor 65% gewijzigd door FeaR op 22-03-2012 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even alles op een rijtje. Ik heb 1 optische kabel. Deze heb ik op de panasonic surround systeem aangesloten, en rechtstreeks naar Eminent 7080 mediaplayer. Maar ik krijg de instellingen van dat eminent 7080 kastje niet zo dat ik 5.1 surround geluid heb, met geen mogelijkheid. Ik vraag me ook af is het wel mogelijk dit te krijgen met dit systeem?

Of kan ik alleen 5.1 surround geluid krijgen met de films die ik in de dvd speler van de panasonic afspeel?
Ofwel heb je niet DIGITAL OUTPUT nodig om geluid uit te sturen naar een apparaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 19:04 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens de handleiding kan de Eminent via de optische uitgang DTS en Dolby Digital versturen. Zie je ook in de opties terug aangezien je voor "RAW" kan kiezen. Dus tot daar gaat het goed.

Bij de Panasonic gaat het fout.
Dolby Digitaal: Bitstream of PCM.
DTS Digital Surround: Bitstream of PCM.
MPEG: Bitstream of PCM.
Gaat namelijk over wat de HDMI uitgang uit moet voeren en niet over de optische ingang. Staat ook in de manual:
Selecteer dit, om aan te passen aan het type apparatuur, dat u op de HDMI AV OUT-aansluiting aangesloten hebt.
Het lijkt erop dat de Panasonic geen DTS kan ontvangen via de optische ingang. Zie ook Pagina 38 van de Nederlandse handleiding:
PFIX ON: Kies wanneer alleen PCM-signalen worden ontvangen.
PFIX OFF (fabrieksinstelling): Kies wanneer Dolby Digital en PCM-signalen worden ontvangen.
Oftewel kan de Panasonic alleen Dolby Digital en PCM (reeds gedecodeerde audio) ontvangen via de optische ingang. Als het goed is zou je met alles op RAW en Bitstream wel Dolby Digital moeten kunnen ontvangen, maar dus geen DTS.

Ja kan wel DTS krijgen, maar je zal het nooit als DTS binnen zien komen op de Panasonic. Je moet dan de Eminent instellen op PCM (dan decodeert deze het geluid al).

Lijkt er inderdaad op dat de Panasonic alleen DTS en Dolby Digital kan decoderen via de interne DVD-speler.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 22-03-2012 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks hier kan ik wat mee. Was er ook al bang voor maargoed deze set is alweer 5 jaar oud en nu ik tijdje op mezelf woon word het dan eens tijd voor iets nieuws. Zit te denken aan Harman Kardon BDS 770 of 870. Hierover start ik een nieuwtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 00:24 ]

Pagina: 1