Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228696

Topicstarter
hoi,

ik heb hier een samsung ue40d7000 tv.
ben er zeer tevreden mee.
maar nu doet hij iets vreemds. sinds vanmiddag als ik de tv aanzet springt hij na ongeveer 30 seconden in standby.
dit terwijl hij het vanochtend nog wel gewoon deed.
nou kreeg ik hier de eerste keer wel een melden dat hij een update had gedaan en dit niet goed gegaan was in standby.
maar daardoor zou het toch niet mogen dat hij steeds instandby springt

ik heb de voeding al een tijdje losgehad en er weer bij gezet. dit mocht niet helpen.

zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan doen om dit probleem op te lossen. wil toch wel graag tv blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou heb ik nog wat verder onderzocht. en hij start op. daarna zie ik rechtsboven "starten"staan. en dan gaat hij uit.
het lukt me ook niet om de smart hub te starten.
ik denk zelf dat het hier dus aan ligt.
nu probeer ik de firmware erop nieuw op te zetten.
online gaat dit niet.
heb de laatste firmware wel gevonden op de samsung website en op een usb stik gezet.
maar ik kan er verder niks over vinden hoe ik dit kan update.
in welke usb port moet deze stick.
kan ik de firmware gewoon in die map laten staan of moet dit direct in op de usb stick zelf staan.

ik kan hier geen info over vinden.
forums afgezocht. website van samsung afgezocht.
manual ook nagekeken. en daar staat alleen maar in dat ik de samsung site moet bezoeken en daar de laatste versie kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408099

Beste leip11,

Jij kunt inderdaad via USB de software update uitvoeren.

Dit werkt als volgt:

Download het bestand en zet dit op een lege USB stick.
Pak het bestand uit op de USB stick.
Verwijder het oorspronkelijke bestandje zodat alleen het uitgepakte bestand overblijft.
Steek de USB stick in een willekeurige USB poort van de televisie.
Ga nu naar Menu > Ondersteuning > Software Upgrade > Via USB

De televisie zal nu vanzelf gaan zoeken naar de Firmware op de USB stick en deze uitvoeren.

Sander
Samsung Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi sander,

dit heb ik geprobeerd ik had dit ook al ergens gevonden. alleen als ik in het menu kom kan ik software upgrade niet selecteren.
dan valt hij daar na 30 seconden ook uit.

ik heb wel gekeken naar de software versie en die is gelijk aan die van de website. kan het hier door dus zijn dat ik hem niet kan update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 15:19

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Ik zeg bellen met support Samsung. Waarschijnlijk hebben ze een truk om de TV in een bepaalde modus te zetten, waardoor je de firmware opnieuw kunt installeren, in de hoop dat dit je probleem verhelpt. Succes.

FiXxXeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net gebeld met de support,

zij geven nu aan dat er een monteur langs moet komen om dit probleem te verhelpen.
hoe lang dit gaat duren is nog niet bekend daar wordt ik binnen 24 uur over terug gebeld. ik hoop eigenlijk dat ik hier niet te lang voor hoeft te wachten.
of iemand moet nu nog met de oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heeft niemand hier nog een idee over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Anoniem: 228696 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:19:
heeft niemand hier nog een idee over??
Jep, kan je je TV eens aan zetten zonder dat er gebruik word gemaakt van internet? Al hoewel het probleem wat er op lijkt niet aan de '30 seconde aan staan' verbonden kan worden, lijkt het 'starten...' rechts bovenin wel iets met je Smart TV apps te maken te hebben.

Gelijkwaardig voorbeeld kan je in de C ervaringen topic vinden, uit mijn hoofd was dat de plesk app (? ) die bij foutieve installatie exact hetzelfde probleem vertoonde (of de TV hing gewoon)

Als hij dan langer dan 30 seconden aan blijf staan (niet 31,5) maar gewoon een paar minuten, dan kan je misschien weer een upgrade overwegen vanaf USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi ik heb dit ook al geprobeerd.
dat was het 2de idee waar ik aan dacht. als ik het goed heb blijft ie ook rond de 30 seconden aan staan.

ik zal het vanmiddag nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
De D7000 had al wifi built in toch? Misschien even je Access Point/Router uitzetten om het te controleren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yup hij heeft wifi.
maar als ik dit niet verbonden heb dan zou hij hier toch geen gebruik van maken??
ik moet toch apart zeggen welke verbinding hij gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Als WiFi eenmaal is geconfigureerd, kan jij hem dan door de menu's heen scrollend uitzetten binnen 30 seconden? Dat je er geen gebruik van maakt houd natuurlijk niet in dat de TV zelf op de achtergrond even wat dingetjes controleerd online. (zoals beschikbare updates ed)

Zou het gewoon geforceerd uitsluiten door zijn Access Point uit de lucht te halen. Weet je zeker dat er geen route naar het internet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hem via lan verbonden aan het netwerk. dat is wat ik ook ingesteld heb. heb hem nooit een verbinding laten maken via wifi.
als ik nu de lan eruit haal dan schakelt hij toch niet automatisch naar wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 228696 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:19:
ik heb hem via lan verbonden aan het netwerk. dat is wat ik ook ingesteld heb. heb hem nooit een verbinding laten maken via wifi.
als ik nu de lan eruit haal dan schakelt hij toch niet automatisch naar wifi?
Dat zou ik niet weten, heb zelf de vorige generatie zonder built-in WiFi. Maar als er een pwd-less wifi netwerk in de omgeving is, zou het me niets verbazen dat hij daarop springt. (in dat geval weet ik ook niet hoe je dat even moet omzeilen om hem internetloos te laten fungeren.)

Baseer mijn gedachte ook puur op het "Starten" rechts bovenin. Dat gebeurd bij mijn TV (C8700) alleen wanneer er internet activiteit gaat plaatsvinden (bij mij Internet@TV, bij jullie heet dat al smart HUB oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het nog een keer geprobeerd zonder lan. probleem blijft. ik krijg nu niet altijd het starten recht bovenin.

is het mogelijk om smart hub uit te zetten.
ik kan wel in het service menu komen maar weet niet wat ik daar zou moeten aanpassen dan om dit te doen.
of is het mogelijk om vanuit het service menu opnieuw de firmware van de stick te kunnen halen om hem te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 228696 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:12:
ik heb het nog een keer geprobeerd zonder lan. probleem blijft. ik krijg nu niet altijd het starten recht bovenin.

is het mogelijk om smart hub uit te zetten.
ik kan wel in het service menu komen maar weet niet wat ik daar zou moeten aanpassen dan om dit te doen.
of is het mogelijk om vanuit het service menu opnieuw de firmware van de stick te kunnen halen om hem te installeren??
Zou zelf geen firmware update durven doen met een TV die random en onvoorspelbaar uitvalt. Al gewoon eens een reset geprobeerd? (moet je daarna wel weer je kanalen instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat werkt dus niet.
en het probleem is gekomen na een automatische firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
service monteur is net langs gekomen. enigste oplossing die hij had was het moederbord vervangen. dit gedaan en nu doet hij het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ben blij dat het opgelost is voor je. Vind het nog steeds knap dat na een firmware upgrade het moederbord vervangen moet worden om het op te lossen.

Ga nu wel 3x nadenken de volgende keer als er een update beschikbaar is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453908

Heb ik ook gehad.
Ligt aan de Rovi EPG; in Nederland wordt er veel EPG data (voor een komende week) verstuurd.
Het verwerken van deze data door de Rovi EPG duurt te lang, waardoor (waarschijnlijk) de watchdog zijn werk doet (uitzetten van de TV). Probeer maar eens.

Dat het opgelost lijkt door een nieuw motherboard, ligt waarschijnlijk aan het feit dat standaard de Samsung EPG wordt gebruikt (waarbij het probleem zich niet voordoet).

Kortom: kies de Samsung EPG en niet de Rovi EPG.

ahum...SAMSUNG, DOE HIER IETS AAN (sorry voor de caps lock).
Pagina: 1