Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik heb een week geleden een splinternieuwe full hd beamer gekocht, alleen heb ik niet zo heel hard nagedacht over hoe ik precies televisie via de beamer zou gaan regelen. Nu zit ik met een paar vragen:

-Kan ik via mijn pc HD televisie streamen naar mn beamer (eg. een tv-kaart?)
-Als ik een HDTV ontvanger nodig heb, kan dit dan ook voor minder dan 100 euro? Ik zit blijkbaar bij Delta, heb denk ik DVB-C nodig en een HDMI uitgang. (Pricewatch heeft maar een stuk of 10 ontvangers geloof ik)

Dus op zijn allerkortst: wat is de goedkoopste manier om via mijn beamer hdtv te kijken?

Hardstikke bedankt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Ik heb zelf een oude decoder gepakt en die via mijn receiver aan mijn beamer aangesloten (Ziggo, DVB-C dus).

Heeft je beamer een analoge ingang? Mijne is via tulp aangesloten (alleen beeld, geluid dus via de receiver). En anders moet je een HDMI decoder kopen, 2e hands heb je die voor 50-60 euro.

• Icey
  • Laatst online: 06-02 13:45
De simpelste (en goedkoopste) oplossing is een HDMI splitter; bij voorkeur aangesloten na een reciever want dan kun je met één hdmi kabel de xbox / digitale tuner / playstation / blurayspeler aansluiten.

• 418O2
Icey schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:48:
De simpelste (en goedkoopste) oplossing is een HDMI splitter; bij voorkeur aangesloten na een reciever want dan kun je met één hdmi kabel de xbox / digitale tuner / playstation / blurayspeler aansluiten.
Dan moet je het geluid wel op je beamer willen hebben. Aangezien de meeste beamers niet echt goede speakers hebben is dat niet superhandig.

• Icey
  • Laatst online: 06-02 13:45
418O2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:50:
[...]

Dan moet je het geluid wel op je beamer willen hebben. Aangezien de meeste beamers niet echt goede speakers hebben is dat niet superhandig.
Mijn geluid komt door de reciever :). In zijn geval zou hij ook de hd-ontvanger via een optische / coaxiale / analoge audio aansluiting kunnen koppelen aan een bestaand audio systeem.

• 418O2
Dan kan je toch gewoon de decoder via hdmi aan je receiver koppelen en de beamer via HDMI aan je receiver?

Neem aan dat er meer apparaten aan de receiver hangen die hun geluid via de receiver afspelen en het beeld op de beamer weergeven?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie!

Uuhm, het is een 1080p HDMI beamer, 2 HDMI ingangen (1 voor pc, 1 voor decoder dan). Ik zag tweedehands een mooie decoder, Samsung DVB-H360RS, misschien is dat een mogelijkheid?

Hij geeft alleen aan op tweakers (pricewatch: Samsung DCB-H360R) iets met analoog. Verder heeft hij wel een HDMI uitgang geloof ik.

Zou deze compatibel zijn met Delta, HDMI uit, DVB-C (denk dat ik dat nodig heb iig).

Het geluid gaat bij voorkeur via mijn stereoinstallatie, niet de beamer. (Gewoon een stekker in de beamer of decoder neem ik aan?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 17:15 ]

• 418O2
Wat voor stereoinstallatie heb je?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:26:
Wat voor stereoinstallatie heb je?
Zelf gemaakt van een antieke philips 4 uitgang ding aangesloten op een bose sub en twee goede bose speakers en twee slechte kutdingen. gevalletje alleen mini-jack (zon ipod dingetje) om mee aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
"Een speciale HD-ontvanger (HUMAX IR HD-5000C/Samsung DCB-H360r)", heb dit gevonden op de Delta site, dus dat moet haast wel lukken:)

Nu alleen de vraag of het (wat jullie zeggen) problemen kan opleveren wat betreft audio, want als ik t goed begrijp is het toch gewoon TV WALLSOCKET -> DECODER+KAARTJE -> HDMI KABEL -> BEAMER of zit ik dan verkeerd? Waar zou ik de audio in moeten pluggen om het via mn stereo te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, aangezien de HD-ontvanger zal passen, zal het bij deze wel opgelost zijn, heb geen digitaal optisch geluid naar mijn stereo, dus los wel iets anders op analoog of via de beamer zelf;)

Hardstikke bedankt!

• 418O2
Je zou een analoge decoder met tulp (of scart naar tulp) kunnen nemen en de videokabel naar je beamer sturen en de twee audiotulps naar je receiver. Zo heb ik het nu ongeveer.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2012 18:11 ]

Pagina: 1