Toon posts:

Cisco EPC3925 en nu...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb mijn internet-abonnement bij UPC verhoogt van 25 naar 50MB.
Dit hield voor mij in dat ik een andere modem/router zou krijgen van UPC.
De modem/router die ik heb ontvangen is de Cisco EPC3925....

Wat een k.... ding!

Meerdere malen per dag valt de internetverbinding tijdens het surfen weg.
Na een aantal minuten te hebben gewacht kan ik weer surfen.
Ik behoud tijdens het surfen wel de normale (beloofde) snelheid.

Ik heb de Block IP Flood Detection al uitgevinkt, zoals in veel topics te lezen valt.
Hebben jullie verder nog oplossingen en misschien nog wat meer info over het probleem en info over de modem/router.

Ik ben van plan om een router te kopen en het router gedeelte van de Cisco uit te schakelen.
Graag ontvang ik wat advies over de aan te schaffen router...

Verwijderd

Bekabeling wel op orde? Want ik ben zeer te spreken over deze modem/router.

Hier op GoT zijn ze wat minder enthousiast.

Maar ik lees wel dat Ziggo abbonnees naar de helpdesk kunnen bellen om het modem in bridge modus te laten zetten, dan kan je een eigen router aansluiten en alsnog vlammen. Weet niet of dat bij UPC ook kan.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 16:46 ]

Verwijderd

Ik heb de firewall van de 3295 helemaal uitgeschakeld en vandaag nog geen problemen gehad, terwijl het normaal ook meerdere keren per dag voorkwam dat internet er plotseling mee kapte.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 18:33 ]

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 11:02
Vraag om een 3202, dat is alleen een modem. Kun je zelf een goede router kopen!

http://specs.tweak.to/18230

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
birdie25 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:30:
Ik betwijfel of dat zal helpen 8)7
Weet niet of die ooit geleverd is door UPC, maar tegenwoordig zeker niet meer.
Met een Cisco EPC3208 of EPC3212 zul je meer succes hebben.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
birdie25 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:30:
Je kan ook gewoon ziggo bellen , en de router functie op het apparaat laten uitzetten. Onlangs ook gedaan omdat de ingebouwde nat/firewall functie geen VPN passtrhough had , ondanks alle forwardings!

www.degroot-it.nl

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
degroot schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Je kan ook gewoon ziggo bellen , en de router functie op het apparaat laten uitzetten. Onlangs ook gedaan omdat de ingebouwde nat/firewall functie geen VPN passtrhough had , ondanks alle forwardings!
het gaat hier om UPC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wellicht dat je hier wat meer info kan vinden: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7 ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
het gaat hier om UPC
Lijkt me dat deze in dit geval handiger is ;)
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Wel relevant - Ziggo en UPC gebruiken exact dezelfde hardware, maar de software erop verschilt behoorlijk. Mogelijkheden en problemen kunnen nogal afwijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ondervind zelf geen problemen met dit model maar moet wel zeggen dat ik net als een paar anderen hier, de volledige firewall uitgezet heb. Misschien helpt het? :) In elk geval heb ik zelf een Netgear WNDR3700 erachter hangen, ruim voldoende voor het internet wat UPC biedt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En daar kan dat ook!

www.degroot-it.nl

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee :'(

Dat is juist een van de grootste verschillen tussen wat Ziggo en UPC ermee doet. Bij Ziggo kun je bellen om het in bridged mode te laten zetten. Bij UPC bieden ze geen bridged mode aan (wel een 5-IP zakelijke verbinding zonder DHCP of NAT erover, maar dat is weer andere koek tegen andere prijs ook).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Cloud schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:27:
Ik ondervind zelf geen problemen met dit model maar moet wel zeggen dat ik net als een paar anderen hier, de volledige firewall uitgezet heb. Misschien helpt het? :) In elk geval heb ik zelf een Netgear WNDR3700 erachter hangen, ruim voldoende voor het internet wat UPC biedt.
Ik heb inmiddels ook een "losse" router gekocht om deze er achter te hangen maar hoe gaat dat in zijn werk.
Ik kan me voorstellen dat je de wireless network op disable zet op mijn modem-router van UPC. En dat ik vervolgens gewoon mijn gekochte router bekabeld aan de modem-router van UPC hang. Gaat dat werken?

En klopt het overigens dat de modem/router van UPC die ik heb geen eens de N-standaard ondersteund??

Gaat om de Cisco EPC3925

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Er is een workaround voor nodig, je hangt je 2e router aan een LANpoort van router 1 en zet het ipadres van de 2e router in de DMZ van de 1e router.

Het is niet de meest briljante oplossing, voor de mooiste oplossing vraag je een "domme" modem aan de provider.
Bij UPC is dit de EPC3212.
Mijn ouders kregen ook de EPC3925 na een snelheidsverhoging en na gericht vragen om een een modem zonder router/wifi, kregen ze de EPC3212.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 07:59:
[...]

Ik heb inmiddels ook een "losse" router gekocht om deze er achter te hangen maar hoe gaat dat in zijn werk.
Ik kan me voorstellen dat je de wireless network op disable zet op mijn modem-router van UPC. En dat ik vervolgens gewoon mijn gekochte router bekabeld aan de modem-router van UPC hang. Gaat dat werken?
Gaat werken mits de router niet dezelfde IP-reeks gebruikt als de UPC modem/router. Als je helemaal geen IP of verbinding krijgt is dat ws aan de hand. In dat geval een van de twee aanpassen, de boel rebooten en dan werkt het ws wel.

Maar voordat je daarnaar kijkt: wat wil je bereiken?
- Wil je je WiFi-bereik verbeteren elders in huis? Gebruik dan gewoon een AP en geen router. Allicht kun je je router in bridge/AP mode zetten, dat is een stuk eleganter dan 2x NAT achter elkaar :o
- gaat het om routing features, dan kun je best in de UPC router instellen dat de MAC van je losse router een vast IP toegekend krijgt en vervolgens dat IP in de DMZ zetten.
En klopt het overigens dat de modem/router van UPC die ik heb geen eens de N-standaard ondersteund??

Gaat om de Cisco EPC3925
Kun je toch opzoeken? Hier op GoT genoeg over geschreven. Ja, het is een 802.11n device, hij kan in beide banden (2.4GHz en 5GHz) maar niet tegelijk. Bereik is redelijk, maar het is erg richtingsgevoelig. Daarom zul je waarschijnlijk op verschillende plekken in huis dode hoeken hebben.

* dion_b zit momenteel in Helsinki achter een EPC3925 die zelfs in een vrij klein appartement maar de helft van fatsoenlijk signaal kan voorzien, op de bank waar ik nu zit haal ik maar 16Mb/s van de 100Mb/s, in de keuken (even ver ervandaan) haal ik makkelijk 60Mb/s

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1