Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze claw grip muis

Pagina: 1
Acties:

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 15:00
Hallo mede tweakers,

Omdat ik voor mijn studie steeds meer met Revit en AutoCAD bezig ben, ben ik op zoek naar een goede draadloze ''claw grip'' muis voor m'n laptop, het liefst met ook een paar zijknoppen.

De ideale belichaming hiervan zou eigenlijk een draadloze G9x zijn. Ik gebruik nu een G9x voor m'n PC en dat ding is echt perfect, ligt heerlijk in de hand, veel custom knoppen etc. het heeft alleen één fatal flaw en dat is dus dat hij niet draadloos is ;)

Any thoughts?

[ Voor 7% gewijzigd door DC Daniel op 21-03-2012 18:14 ]

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Claw grip... Kun je niet elke muis vast pakken en gebruiken met een claw grip? Ik gebruik bijvoorbeeld de draadloze Cyborg RAT 9. Misschien iets over de top voor wat jij wilt, maar je kunt wel alles instellen naar je wensen.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• DC Daniel
Dat kan, maar ik krijg nogal snel kramp als ik een muis gebruik die niet claw grip is, en de meeste muizen zijn nu eenmaal palm :(

Maar anyway die RAT 9 is opzich een optie (hij ziet qua vorm er wel uit als de g9x) weet jij hoe het met de software die bij de RAT zit gaat? Ik hoorde namelijk dat niet alle merken even goed werken met autodesk (razer schijnt problemen te hebben). En gaat de batterij een beetje lang mee?

[ Voor 41% gewijzigd door DC Daniel op 21-03-2012 17:22 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Met een laptopmuis zul je wel moeten clawwen... ;)

Waar krijg je kramp? Als het in de Pink cq. middelvinger zit, moet je misschien een muis met 'pinkie rest' overwegen. Zijn vaak wel wat duurder (die RAT9 heeft er een ;) ) maar dat lost wel de kramp op. Je bent dan namelijk krampachtig je pink en ringvinger van de ondergrond aan het houden, wat de kramp veroorzaakt.

Maar er zijn nog een hoop keuzes, verdere eisen?

• DC Daniel
Waar krijg ik de kramp? goeie vraag, ik geloof dat het idd de pink/ringvinger was. De g9x loste het probleem iig op.

Het ding moet het aan het volgende voldoen:

Wireless
Claw grip vriendelijk
Meerdere knoppen
Goeie sensor (DPI hoeft niet hoog te zijn, zolang de sensor maar goed is).
Software moet autodesk vriendelijk zijn
Batterij moet een beetje fatsoenlijk meegaan
Het ding moet ook een beetje portable receiver hebben (ik zie net dat de RAT een enorm station erbij nodig heeft, wat is dan het punt van draadloos |:()

[ Voor 24% gewijzigd door DC Daniel op 21-03-2012 22:36 ]

• DC Daniel
Heb net de RAT uitgeprobeerd. Opzich mooie muis, vind het vooral heel chil dat je de achterkant helemaal naar achter kan schuiven (eigenlijk wel een gemis bij de G9), zeker met mijn enorme handen :P Maar ik merkte wel meteen al dat ik kramp kreeg in m'n pink/ringvinger. Heb ook die speciale pinkie rest die erbij zit geprobeerd maar dat ding is helemaal vreselijk, dus de RAT is helaas een no go =/

Edit: heb m nu een uur gebruikt krijg enorm last van m'n pols

[ Voor 11% gewijzigd door DC Daniel op 22-03-2012 21:35 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Die zijn groot hoor. Je moet denk ik zoeken naar een formaat Trust easyclick, niet formaat G500...

• DC Daniel
Thx, ben as we speak de logitech performance mouse mx aan het testen, volgens mij zelfde vorm als de G700. Ligt al beter in de hand als de RAT, maar nog steeds niet zo lekker als m'n G9. Moet vandaag de hele dag met Revit werken dus later vandaag weet ik meer.

Nog andere ideeën?

• Jo3y
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
Ik heb de R.A.T. 9 en hij is echt perfect, erg secuur e.d.

001100100010101101011101001

• DC Daniel
Ff geprobeerd, vind dan de performance net fftjes iets chiller. Heb die ook nu een dag geprobeerd, ligt opzich lekker in de hand, maar dat ding is zoo groot en zwaar dat het lastig om echt precies te zijn (iig in vergelijking met de G9x).

Heb nu ook besloten om toch maar nog een G9x te kopen, dat ding is zo chil, is een stuk preciezer als de performance, ligt goed in de hand, en heeft bovendien goeie software waar je lekker veel macro's met toetsenbord en muis in kan stellen (erg handig in Revit). Dat ie niet draadloos is moet ik dan maar mee leren leven :P maar ik vond het draadloos voordeel gewoon niet opwegen tegen de vele voordelen die de G9x biedt ten opzichte van alle andere draadloze muizen.

Thanks voor jullie hulp iig, heb nu tenminste een goed overwogen keuze kunnen maken :)

Verwijderd

Nog een G9x, is dat voor backup?
Misschien te laat maar sinds dat je nog een mouse met draad koopt zou ik ook CM Storm spawn proberen een kein mouse gemaakt voor claw grip, iets van 80 gram heel degelijk knopen en voor zover ik weet de beste sensor op de markt de Avago ADNS-3090, ik heb hem gehad maar mijn ring-vinger kon er niet tegen :(

• DC Daniel
Nee de gene die ik nu heb is voor m'n PC, de muis die ik nu zoek voor m'n laptop.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:34:Misschien te laat maar sinds dat je nog een mouse met draad koopt zou ik ook CM Storm spawn proberen een kein mouse gemaakt voor claw grip, iets van 80 gram heel degelijk knopen en voor zover ik weet de beste sensor op de markt de Avago ADNS-3090, ik heb hem gehad maar mijn ring-vinger kon er niet tegen :(
Daar heb ik dus met de meeste muizen ook last van.. als ik zo naar de muis kijk zie ik dat ie geen inkeping voor pink/ringvinger heeft, dat levert vrijwel altijd kramp op. Ik las wel overal dat die muis echt een van de beste claw grip muizen was, dus ik zal m nog ff proberen just to be sure :9
Pagina: 1