Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] Optie filterniveau reacties

Pagina: 1
Acties:

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 21:23

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Nu is het gelukkig al mogelijk om reacties te filteren. Maar dat houd soms ook in dat ik best een pleuris eind naar beneden moet scrollen voordat ik die zie.

Ik zelf zou het een fijne feature vinden dat de beste reacties waarop je filtert (ik doe meestal niveau 2/3) al vast aan top ziet. (Zoals google nu al doet op YouTube) als ik dan op meerlezen / hele reactie / reacties uitklappen zou klikken, dat ik vervolgens bij die reactie uit komt in de hele lijst met reacties.

Je zou zelfs kunnen doen dat je kan klikken op 'vorige / volgende 20 ook tonen' (zoals facebook heef). Dat die reacties vervolgens inladen / uitklappen zodat je niet elke reactie apart hoeft uit te klappen.

Om het kort samen te vatten: Een filter optie waarbij Youtube Best Comments en Facebook zijn 'Vorige / Volgende X-aantal tonen' worden gecombineerd.

Owja en ik zoek nog een stageplek (cmd) ;) Dus mochten jullie dit idee net zo geniaal vinden als een perpetuum mobile, stuur me gerust een berichtje :+

• Misha
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat als er een +3 reactie is in navolging op twintig 0 reacties? ;)

We hebben er zelf ook wat over nagedacht. Voor het reactiesysteem zit nog wat aan te komen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

YouTube heeft geen geneste comments zoals wij. Een genest commentaarsysteem heeft als voordeel dat het makkelijker is om te reageren op een specifieke comment waardoor je veel meer interactie krijgt. Nadeel is dat je comments niet zomaar uit hun verband kan trekken (hooguit comments op het hoogste niveau).

Intentionally left blank

• Hedva
  • Laatst online: 22-10 21:23

Hedva

Blobfish

Topicstarter
@crisp. Maar bij youtube staat die top comment als een kopie nog eens bovenaan. Als je het lijstje af zou gaan zou je die nog een keer tegen komen. Dat is wat ik bedoelde. Maar dan zie je wel wat de beste reacties waren (en dus het meest waardevol was om te lezen) Als je er vervolgens voor kiest om te klikken, wordt je autmatisch doorgelinkt naar de plek van de comment en dus de comments erboven/eronder makkelijk te lezen.

@Misha. Toon alleen de top comment? Nest de andere (of klap ze uit zodra de gebruiker dat wilt) (misschien zelf optie vanL klap meer uit maar laat alleen zien tot niveau 2 (dus 3/2) of tot niveau 1 (3/2/1).

Denk zelf dat er nog ongelooflijk veel te behalen valt op elke website op het gebied van reacties. Het is overal momenteel zo statisch. Lijkt me natuurlijk ook niet de bedoeling dat het een chatbox word, dan haal je immers de mogelijkheid van die filtering weg, maar ik denk dat er zeker meer uit gehaald kan worden.

Nu zie je het een beetje langzaam opkomen met twitter/facebook. Denk dat er hele mooie manieren gecreëerd kunnen worden als je van her en der de beste aspecten eruit worden gehaald met een goede eigen toevoeging.

In het quoten bijvoorbeeld zou al een grote stap gezet kunnen worden. Nu moet ik zelf naar boven scrollen (of ctrl+f) om de originele tekst te lezen om erachter te komen in wat voor context die quote gezegd werd. Imagesboards (en forums) hebben het in dat opzicht veel beter voor elkaar. Dat linkt gewoon gelijk terug naar de originele comment als je er op klikt.

Natuurlijk zijn er ook mensen die handmatig naar originele reactie linken. Maar veel doen dat bijvoorbeeld niet. Hoogstwaarschijnlijk te veel moeite.

Ik ben zelf iemand die bijna nooit iets post maar wel heel veel leest (en ook de reacties dus). Dus voor mij (en mensen zoals ik) zijn dat soort kleine dingetjes best fijn die het eenvoudiger maken. Vandaar dat ik eigenlijk alleen wat toe te voegen heb op de lees ervaring en niet op de reactie ervaring. :P

Maar ben benieuwd wat er nog zit aan te komen voor het reactiesysteem Misha. Klinkt een beetje geheimzinnig zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hedva op 21-03-2012 23:31 ]

• Misha
  • Laatst online: 18-11 12:58
Hedva schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:29:
@crisp. Maar bij youtube staat die top comment als een kopie nog eens bovenaan. Als je het lijstje af zou gaan zou je die nog een keer tegen komen. Dat is wat ik bedoelde. Maar dan zie je wel wat de beste reacties waren (en dus het meest waardevol was om te lezen) Als je er vervolgens voor kiest om te klikken, wordt je autmatisch doorgelinkt naar de plek van de comment en dus de comments erboven/eronder makkelijk te lezen.
Maar het probleem daarbij is, is dat een +3 reactie qua inhoud kan ingaan op een -1/0/+1-reactie. Als we alleen de +3 reactie zouden laten zien, dan slaat die reactie eigenlijk nergens meer op. Het verband is dan voor de gebruiker niet meer te leggen. Je kunt dat inderdaad oplossen door er op te klikken en dat de gebruiker dan naar de comments gaat en hij ze allemaal kan lezen, maar dat vind ik daar geen charmante oplossing voor. Je wil als gebruiker immers direct weten in welke context je een bepaalde reactie moet lezen tijdens het lezen
@Misha. Toon alleen de top comment? Nest de andere (of klap ze uit zodra de gebruiker dat wilt) (misschien zelf optie vanL klap meer uit maar laat alleen zien tot niveau 2 (dus 3/2) of tot niveau 1 (3/2/1).
Maar iets soortgelijks hebben we nu toch al? Je kunt een niveaufilter toepassen. Alles daar onder is ingeklapt. Feitelijk tonen we alleen de topcomments dan :) Je zou er voor kunnen kiezen om bepaalde niveau's geaggregeerd te kunnen weergeven, maar zelfs dat vind ik niet bijster gebruiksvriendelijk
Maar ben benieuwd wat er nog zit aan te komen voor het reactiesysteem Misha. Klinkt een beetje geheimzinnig zo :P
Er is vziw al een plannetje voor, maar daar heb ik zelf nog nooit in-depth naar gekeken. Wat betreft nieuwe features zijn we natuurlijk altijd een beetje geheimzinnig :)