Goedkope racing stuurtjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben eigenlijk aan het uitkijken naar een paar goedkope racing stuurtjes, maar weet niet goed waar te beginnen. Er zijn zoveel merken en soorten. Op dit vlak ben ik een absolute leek.

Het plan is om een soort van arcade race machine te bouwen waarin je tegen elkaar kan racen. iets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmigaming.com/Games/Pictures/video-arcade-games/dido-kart-std-2-video-arcade-racing-game-injoy-motion.jpg

Het plan is om met een 4tal spelers racing games over lan met elkaar te spelen. Het beste zou dus zijn dat de stuurtjes ook een versnellingspook hebben.

Heeft er iemand enig idee? Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk ^^.

[ Voor 5% gewijzigd door spleethoven op 21-03-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is de goedkoopste stuur + pedalen die je via de Tweakers.net Pricewatch kan krijgen:
pricewatch: Trust GM-3200 (PC/PS2) Zwart

Met flippers:
pricewatch: Thrustmaster Ferrari GT Experience 3 in 1 Rumble Force Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Met clutch:
pricewatch: Thrustmaster Rally GT Force Feedback Clutch Zilver, Zwart

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 21-03-2012 15:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
deze is goedkoper maar dat is natuurlijk wel troep
pricewatch: Trust GM-3200 (PC/PS2) Zwart

spuit elf

[ Voor 4% gewijzigd door dezejongeman op 21-03-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuurtje maakt een groot deel van de beleving. Slechte stuurtjes heb je echt niets aan. Zoek naar 2e hands G25 stuurtjes oid. Kosten rond de 125/150 euro en gaan nog lang mee ook.
Als je zoiets hebt dan heb je tenminste nog het idee dat je daadwerkelijk iets bestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb er nog wel eentje liggen, mag je zo voor een bierjte op komen halen :P
Alleen moet je em wel op een gameport aansluiting zetten, dus geen usb ^^

Maargoed, lost van mijn guerilla V/A poging, als je wat hulp nodig hebt in het uitzoeken, hebben we iets meer info nodig dan: goedkoop.
Wil je met shift paddles? met een schakelpook? Wat zijn je aansluit opties. Wat is "goedkoop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:59:
Stuurtje maakt een groot deel van de beleving. Slechte stuurtjes heb je echt niets aan. Zoek naar 2e hands G25 stuurtjes oid. Kosten rond de 125/150 euro en gaan nog lang mee ook.
Als je zoiets hebt dan heb je tenminste nog het idee dat je daadwerkelijk iets bestuurt.
QFT

Als je zoiets gaat maken bezuinig dan niet op het meest cruciale onderdeel van de hele setup Ik heb zelf een MOMO racing stuurtje en dat bevalt prima. G25 is helemaal geschikt hiervoor vanwege de kwaliteit die het heeft. Er zit een wereld van verschil tussen een goed stuurtje (zoals de MOMO en G25) en een trust(master) stuurtje.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Op dit moment ben ik nog maar enkel aan het plannen. Ik ben dus aan het uitkijken naar wat de opties allemaal zijn.

het mooiste zou natuurlijk zijn dat het met schakelpook is, omdat deze dan iets realistischer zijn. Ik zal al vast eens rondkijken op ebay of er mooie deals zijn.

Zijn er nog andere types die jullie aanraden (misschien een paar modellen met paddles?)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik denk dat je misschien beter kan kijken voor gamecontrollers zoals bijv. de xbox360 controller (werkt ook op de pc). Ik denk dat dat fijner raced dan goedkope stuurtjes. Die controllers heb je voor 30 euro nieuw (bedraad).

Ik race zelf altijd op de xbox met een controller, heb ook een stuurtje geprobeerd, maar dat is toch niet zo'n super ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topicstart even goed door anders.

Daarbij is het stuurtje van de xbox absoluut niet te vergelijken met een, bijv., G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
418O2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:12:
Ik race zelf altijd op de xbox met een controller, heb ook een stuurtje geprobeerd, maar dat is toch niet zo'n super ervaring.
Come again? Je bouwt een 'race-simulator' (als we het zo ff mogen noemen) om vervolgens te gaan racen met controllers?

Geen idee welke racegames ts in gedachte heeft maar als in deze games iets van realisme verwerkt zit kom je met een controller niet weg. In mijn ervaring kan er niets tegen een goed stuurtje op (qua echte racespellen). Speel je spellen als Trackmania of Flatout dan zal een controller inderdaad wat fijner zijn omdat je daarmee snellere correcties kunt maken en het minder vermoeiend is.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Pagina: 1