Ervaringen met deze koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Wie heeft er ervaring met deze koeler:
FAC7ALPHA-S.

Dit lijkt mij wel iets, maar ik heb er verder geen gegevens van, heb al bij comptechworld gekeken.

B.v.d.

• Hoyden
Iemand ervaring met Alpha koeler voor FCPGA cpu's??

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:08
Ik heb een ALPHA7-HO cooler gekocht bij www.3dfxcool.com

Geplaatst op een FCPGA 550E met MSI-6309 moederbord.

Temperatuur onder belasting zakte van 52 graden naar 39 graden met de CPU op 733 MHz.

Cooler kostte met US$ 34 incl. verzendkosten. Er zit een YS-tech (sp?) fan bij en wat koelpasta.

Alleen jammer dat de dollar op fl. 2,40 staat :-)

• Hoyden
Nobody die deze koeler heeft??
Wie heeft er een Alpha koeler voor FCPGA/Socket370?

Verwijderd

Zeer goede ervaringen!
Wij hanteren een soort gasket voor de FC-PGA CPU met een Alpha werkt perfect!

mail me even als je vragen hebt.

Greetinz

Newt

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Ik heb hem ook.
Errug lekker coolertje, maakt ook niet veel lawaai. Kost je waarschijnlijk wel 1 of 2 dimm slotjes. Gewoon kopen dat ding!!!
Stamper

Verwijderd

Ik zal alleen niet de FAC7ALPHA-S nemen. Daar de fan die Computernerd erop gezet heeft een speed-governent variant is. Dat wil zeggen dat de fan zich aanpast aan de warmte van de CPU. Dit ivm het geluid van de fan; hoor je die minder bij lagere rpm.
Er zal al veel mensen geweest die in combinatie met een Abit mobo, niet meer in het bios konden komen vanwege deze fan. En ten tweede kwalitatief en qua performance is deze ook niet zo sterk. Kijk maar op www.oc-shop.nl
Heb je vragen mail me even!

Greetinz

Newt

• Hoyden
OC-Shop, zijn die Alpha koelers op je site wel voor FCPGA bedoelt??
Ik kan het er niet uit opmaken.

Verwijderd

Jazeker, ze heten daarom ook FC-PAL30T, maar middels een kleine mod is elke ALpha S370 geschikt te maken voor FC-PGA.

Greetinz

Newt

Verwijderd

En hoe moet je ze dan bewerken voor FCPGA, die S370 alpha's, OC-Shop? Kheb een s370 alpha op me cely zitten maar ben van plan toch binnenkort op een CuMine over te stappen

Verwijderd

doen we met een celrubber-spacer, werkt veel beter als koper.

greetinz

Newt

Verwijderd

Heb h'm hier in m'n kast op een MSI 6309 geschroeft. Hij is niet klein maar op een s370 mobo is het geen probleem, zelfs niet in mijn inwin kast(vrij grote voeding aan de zijkant). Ik denk wel dat met de nieuwe generatie koelers de prijs te hoog is. Je kunt de zelfde prestaties vinden voor veel minder geld. Dat het een een controlled fan is vind ik een pre, schilt veel in het geluid. Hier nog ff een link...
http://www.hardwareinfo.net/artikelen/reviews/2000-05-13-Socket370-Superkoelers /

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb hem ... eh denk ik..
FAK7125.. is toch anders.. hihihihi..
maar wel een ALPHA !!
Ok.. ik heb hem op mijn athlon zitten..
en hij koelt echt supergoed.. wil geen ander meer !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1