Verkoper wil versterker niet meer terugsturen na RMA?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Beste Tweakers,

Eind oktober heb ik via Marktplaats van een klein zaakje een Luxman versterker gekocht.
Deze was beschadigd aangekomen, gebroken glasplaat voor, hierna heb ik de verkoper gemaild over dit incident. Hij stelde voor om de versterker terug te sturen zodat deze gerepareerd kon worden.

Mid december geeft de verkoper aan dat de glasplaat vervangen is, maar dat in de nieuwe glasplaat geen letters zitten. Hij belooft de versterker ''in het nieuwe jaar'' op te sturen omdat hij de zaak gesloten is ivm met feestdagen/vakantie.

16 Januari krijg ik een mail waarin het volgende staat:
Gelukkig voor mij heb ik het razend druk op dit moment. Jouw nieuwe glasplaatje zit er al weer in....maar op de oude glasplaat stonden stukjes tekst. De glassnijder wil nu proberen die oude stukjes tekst apart los te snijden zodat we die weer kunnen gebruiken....maar het kán mis gaan. In dat geval zul je het dus zonder tekst (treble en speaker a en b) moeten doen.
Vandaag weer gemaild en de verkoper geeft aan dat hij er niet aan toe komt om die letters in te zetten. Nu heb ik hem gemaild dat ik niet zoveel om die letters geeft en gewoon de versterker terug zou willen.

Nu is het inmiddels 5 maanden verder sinds ik de versterker terug heb gestuurd en ben het wachten wel beu. De verkoper is bereid om het geldbedrag (~110 euro) terug te storen.

Moet ik hier genoegen mee nemen, of heb ik recht op een (gedeeltelijk) gerepareerde versterker?

-edit- weet niet RMA wel het goede woord is, zou een mod de titel kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Indien de verkoper je het apparaat niet wilt geven dan heb je pech. Je kunt hem immers wel proberen te dwingen om hem terug te geven, echter zal hij dan gewoon zeggen dat het apparaat verloren is geraakt of defect waardoor hij alsnog je het geld terug geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

De verkoper wil je dus het geld terug geven? Lijkt mij een passend oplossing. Hoewel je lang moet wachten, lijkt de verkoper wel het een en ander voor je te willen regelen. Echter lukt hem dat niet en staat hij dus in zijn recht om je het geld terug te geven.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Pak het geld en koop ergens anders dezelfde versterker nieuw ? Heb je ook je lettertjes :P
Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Freakster86 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:30:
Pak het geld en koop ergens anders dezelfde versterker nieuw ? Heb je ook je lettertjes :P
Ik zie het probleem niet?
Die versterker die ik heb gekocht is een vintage versterker uit de jaren 70, niet nieuw te krijgen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem gewoon het geld, hij heeft hem waarschijnlijk toch al doorverkocht aan iemand anders.
Is en blijft marktplaats..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 22:53 ]

Pagina: 1